2020-03-25, 11:57
Medlem
AoE3#1s avatar
DOW futures nådde precis röda siffror
Citera
2020-03-25, 11:59
Medlem
Aston-Martins avatar
Volatilt är väl ett milt uttryck i dessa tider..
Citera
2020-03-25, 12:00
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Absolut, du är väll också medveten om den enorma skillnaden i värde om du köper efter 30% nergång eller 50%.

Visst, man behöver inte sitta utanför med allt kapital. Men ha lite lugn med större delen för allt pekar mot en betydligt större nergång än vi sett.

Du har garanterat rätt! Jag har alltid otur ändå och kommer inte träffa rätt hur jag än gör. Jag är glad om jag gör 40% på tre års sikt i stora och säkra bolag.
Citera
2020-03-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Nu finns det dom som säger motsatsen, och än om det är svårt att vara ödmjuk ska man vara beredd på att man kan ha fel.

Med sunt förnuft förstår man att vi inte ens sett hälften av vad åtgärderna för att hålla nere viruset kommer kosta. Vi ska vara glada om det stannar vid en nergång likt 2008.

Kan tillägga att jag pratade med inköp på mitt jobb igår kväll, fraktbolaget (dsv) har börjat flagga på riktigt nu om att transporter inte längre garanteras. Gäller transporter av gods i Holland, Belgien osv
Du har en poäng där. Är själv väldigt avvaktande. Gick inte in igår, men det kröp i fingrarna. Mycket psykologi som handel hänger på nu antar jag.
Citera
2020-03-25, 12:05
Medlem
flytandelyckas avatar
Vad tror ni om: JPM Korea Equity A (acc) USD?

Sydkorea verkar ha skött detta bra, börsoron kommer nog lugna sig lite i landet och de har ändå väldigt fina bolag. Dessutom handlas fonden i USD.
Senast redigerad av flytandelycka 2020-03-25 kl. 12:16.
Citera
2020-03-25, 12:07
Medlem
MrTruckers avatar
Fan börsen ser ju ut som en egens blodsockerkurva idag.

Positivt på morgonen. Sen går blodsockret ner fram till man får käka lunch. Då går den upp igen 😎
Citera
2020-03-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Du har garanterat rätt! Jag har alltid otur ändå och kommer inte träffa rätt hur jag än gör. Jag är glad om jag gör 40% på tre års sikt i stora och säkra bolag.
Har inte (trots min ståndpunkt) allt kapital utanför. Små köper i bolag som jag tycker tagit för mycket stryk.

Du har rätt syn på långsiktighet och tror inte du kommer göra bort dig!
Citera
2020-03-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
DOW futures nådde precis röda siffror

Märkligt... Igår gick den upp 11% på förhoppningen att ett avtal om stimulanspaketet skulle nås, nu när de är överens vänder börsen ner. Förtroendefråga?
Citera
2020-03-25, 12:15
Medlem
Väldigt bra drag i Medicover idag!! Jag tyckte väl det var konstigt att den fick så mycket stryk, de borde tvärtom jobba för högtryck!

Snälla mod, lägg upp min tråd om Medicover på Aktier! Det är en högintressant aktie i dessa Corona-tider.
Citera
2020-03-25, 12:16
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Märkligt... Igår gick den upp 11% på förhoppningen att ett avtal om stimulanspaketet skulle nås, nu när de är överens vänder börsen ner. Förtroendefråga?

Jag tycker det var mer eller mindre klart ett bra tag att stimulanserna skulle komma i någon form, så det hela prisades väl in i de 11 procenten. Nu anser väl många att det var för mycket helt enkelt, och att stimulansernas effekt på ekonomins utveckling framöver inte kommer vara avgörande. Det är så jag tolkar det i alla fall.
Citera
2020-03-25, 12:18
Medlem
Äh dundra in lite deg nu på morgonen. Bryr mig inte ens om omx går ner -5 idag. Min horisont på sparandet är minst 10 år. Det kommer repa sig. Inte bra för blodtrycket att kolla varje dag.

Långsiktighet, långsiktighet. Om två-tre år kommer ett köp igår eller ett köp idag fortfarande vara ett köp på botten.
Citera
2020-03-25, 12:43
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Gick in i denna bear:

https://www.avanza.se/handla/certifikat.html/kop/844475/bear-omx-x10-ava-4

Ska bli kul att se om ädelmetaller följer de stora indexena i USA eller om de drar sin egna väg uppåt

Ajdå, det är fruktansvärt volativt nu. Mer som roulette.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-03-25 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in