2020-03-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Inte nödvändigtvis svag. Psykopater sätter ofta klorna i empatiska människor. Jag har fått uppfattningen om JG att han vill vara hjälpsam och ibland på så sätt ställer till det för sig själv vilket även hans polisvän M vittnar om. Det har spekulerats i tråden att han och SD har en relation. Jag tänker låta det vara osagt men de har definitivt en tät kontakt och en förkärlek att prata bajs dela videos när de bajsar... mkt märkligt. Jag tror att JG har manipulerats av SD men att risken är överhängande att han bryter i rättegången om han pressas tillräckligt.

Kan du specificera?
Citera
2020-03-24, 23:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har en stark känsla av att hon inte alls är särskilt borta i skallen av mediciner eller glömska.
En sjuksköterska har ett mkt stort ansvar för tex medicindoseringar, rätt sorts dropp, mäta upp och beräkna insulin efter vad blodsockret visar och att se en massa andra olika avvikande tecken i hälsan hos sina patienter.

Sköter hon sitt arbete utan problem så har hon säkert heller inga problem med sin egen medicinering.
Hon bör heller inte ha några problem vad gäller att välja lämpliga rengöringsmedel vid t.ex. storstädning efter ett mord där hennes exmake är skäligen misstänkt. Härtill äger hon initiativförmåga eftersom det enligt hennes egen utsago var hon som föreslog nämnda storstädning.

Värre är det dock med hennes minne: Hon säger att man i sin ägo har två vattenspridare (kommer t.o.m. ihåg hur dessa är färgsatta) men är osäker på huruvida båda spridarna fungerar.
Citera
2020-03-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Märkligt ändå att man hittade DNA på plösen i SD:s sko, men ingenting på den cykelsadel som SD så trovärdigt uppgav att LW haft sex med. Undrar om han fick någon fråga om det, btw...med tanke på att polisens (teoretiska) rekonstruktion visade att SD:s redogörelse märkligt nog var omöjlig.

Har han verkligen sagt det!? Trodde det var en trådskröna... Har han cyklat från mordplatsen? Har man hittat blod på cykeln, alltså?
Citera
2020-03-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det hade ju varit smart om han nu inte hade gjort den idiotiska "generalrepetitionen", som kanske var tänkt som morddagen.

Nu kastade den skuggor över honom och ledde misstankarna till gymmet.

Hela gym- historien är skum.
Han var på gymmet 3, 11 och 14 maj.

14 maj saknas också mastuppkoppling under tiden för vistelsen vid gymmet.
Men vid förhör med personalen verkar inga redskap ha saknats.

Tycker gym-stångs-historien är alldeles för osannolik. Långsökt. Risken att nån på gymmet hade märkt att den var borta skulle vara överhängande. Att sen frakta den därifrån till (den på förhand utvalda?) mordplatsen obemärkt? Och sen tillbaks dit?

Näeee..

"Make it simple" som man säger.

En typ av hammare som var lätt att ta med sig utan att nån såg. Det tror jag. "Rund slagyta" står det i obduktionsprotokollet.

Ett ihåligt rör som en gym-stång som diskuterats här den skulle ge annorlunda märken än en hammare och sånt ser ju rättsläkarna.
Citera
2020-03-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Har han verkligen sagt det!? Trodde det var en trådskröna... Har han cyklat från mordplatsen? Har man hittat blod på cykeln, alltså?

Gällande St*fan Davidss*n:s vänstra sko, så hittades inte besudlingen PÅ själva sko-plösen utan under plösen tillhörande SD:s vänstra sko.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Inte nödvändigtvis svag. Psykopater sätter ofta klorna i empatiska människor. Jag har fått uppfattningen om JG att han vill vara hjälpsam och ibland på så sätt ställer till det för sig själv vilket även hans polisvän M vittnar om. Det har spekulerats i tråden att han och SD har en relation. Jag tänker låta det vara osagt men de har definitivt en tät kontakt och en förkärlek att prata bajs dela videos när de bajsar... mkt märkligt. Jag tror att JG har manipulerats av SD men att risken är överhängande att han bryter i rättegången om han pressas tillräckligt.

Tror faktiskt att JG har gråtit många bittra tårar och förbannat sin egen godtrogenhet. Men vem vill inte tro det bästa om sin bästa vän? Vad jag minns så sjukskrev sig JG när Lena hade påträffats mördad och åkte till sin stuga och häckade.

Kanske blir JG den som till slut blir den som avgör hela fallet? Själva droppen?

Hoppas han är stark nog att göra det. Han verkar vara en bra person, men grundlurad av SD.

Om nu SD har nån slags hållhake på JG så bör han berätta allt nu. Om han inte gör det så kommer han få ännu värre problem framöver. Mycket mycket värre.
Citera
2020-03-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Helt med på den! Tror du det bara handlar om ytterligare en svag person i Jerry Gray som är i klorna på en psykopat eller?

Tänk på det, att St*fan Davidss*n och J*rry G*ay är riktigt inbitna Geo-polare, vilket betyder att dom försvarar varandra i vått och i torrt och detta oavsett vad. "Kakmonstret" J*rry G*ay sviker aldrig sin Geo-polare.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-25, 00:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har en stark känsla av att hon inte alls är särskilt borta i skallen av mediciner eller glömska.
En sjuksköterska har ett mkt stort ansvar för tex medicindoseringar, rätt sorts dropp, mäta upp och beräkna insulin efter vad blodsockret visar och att se en massa andra olika avvikande tecken i hälsan hos sina patienter.

Sköter hon sitt arbete utan problem så har hon säkert heller inga problem med sin egen medicinering.

Åklagarn har inte behållit henne så hursomhaver så har de inte trott att hon varit delaktig, annat än möjl i ett skyddande av brottsling som tydligen gått att slingra sig ur. Så här långt.

Det ligger litegrann i sakens natur, tycker jag, att man som delaktig inte pratar med chefen om saken det första man gör. Och sen på det håller tyst i två år.

Å andra sidan då, hur först den ene och sen båda då kunnat tro sig kunna komma undan det här på lite sikt är ju höggradigt underligt. Så jag menar, på ett sätt är väl inget omöjligt egentligen...
Citera
2020-03-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Kan det varit ett undermedvetet rop på hjälp? En liten önskan att det skulle betyda slutet på helvetet. Det kanske är att ge henne för mycket credd iofs. Hanna stöttade ju trots allt Stefans djupt störda barnuppfostran.

Hon kanske funderade fram ett sneaky vis att sätta dit honom, eller iaf ge polisen en viktig pusselbit? Ett litet felsteg som inför Stefan möjligtvis skulle kunna ursäktas med hennes pillermissbru.. förlåt mig, tunga medicinerings inflytande på förståndet? Hur väck är hon egentligen, kanske inte helt omöjligt att förhören ger en tydlig bild av henne: en dimma av konstant osäkerhet och ”jaa nääe jag vet inte”..

Elleeeeer så var hon bara så in i helvete uppspelt och kunde inte hålla det inom sig, likt ett barn. Hon kanske t.o.m. höll tillbaka?

Eller för att SD kanske mellanlandade ett kort ögonblick hos HD efter mordet och berättade typ; "det är gjort, hon är borta nu för alltid" -
innan han gick hem till sig? Så därför visste HD detta redan mitt i natten

Bara ett par av mina egna funderingar så här på nattkröken.
Citera
2020-03-25, 00:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl

Började plötsligt fundera på om cykelsadeln - alltså stången - kan vara den cylinder som söks.
Därför planterar SD eventuell blodförekomst på ett ”trovärdigt” sätt på sadeln.
Alltså som en omvänd golfklubba.
Ingen tung grej, kanske också kan förklara det utdragna (17 slag) förloppet och att LW skriker så länge. Men detta kanske redan är avhandlat och förkastat.

Angående fasadbelysningen som var släckt på natten: nog borde SD ha märkt att det var mörkt när han skulle vattna. Eller?
Citera
2020-03-25, 00:25
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tänk på det, att St*fan Davidss*n och J*rry G*ay är riktigt inbitna Geo-polare, vilket betyder att dom försvarar varandra i vått och i torrt och detta oavsett vad. "Kakmonstret" J*rry G*ay sviker aldrig sin Geo-polare.

Mvh/ @JokerMannen
Att sätta stopp för en mördare är inte att svika, det räddar livet, inte bara på möjliga framtida offer utan också på gärningsmannen själv. Att leva med ett sånt psyke i ohejdad framfart är inget liv.
Citera
2020-03-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ifs tror jag mer på att mordvapnet ligger i något vattendrag nedanför motorvägen till Arlanda. Kanske mobilen också.
Har inte hunnit läsa alla 14000 sidorna än, blev de avlyssnade under sin USA resa - eller vad man ska kalla det? Hade man buggat bilen?

De fick ej komma in i USA pga visumstrul läste jag för rätt länge sen i tråden och de sattes på vändande plan och tillbringade ett par dagar i London innan de kom tillbaks hit. Nåt dygn innan Lena hittades.

Rätta mig om jag har fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in