2020-03-24, 22:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ah och var det inte så att han var på gymet den 12 och den 14e ? Om tesen att han planerat mordet till den 12e men misslyckades/ fick inte det tillfälle han hoppats, kan det vara så att han "lånat" stången från gymmet och återlämnat den efter rengöring så att den helt fräkt finns där den alltid funnits, vem letar där?

Ja, det hade ju varit smart om han nu inte hade gjort den idiotiska "generalrepetitionen", som kanske var tänkt som morddagen.

Nu kastade den skuggor över honom och ledde misstankarna till gymmet.

Hela gym- historien är skum.
Han var på gymmet 3, 11 och 14 maj.

14 maj saknas också mastuppkoppling under tiden för vistelsen vid gymmet.
Men vid förhör med personalen verkar inga redskap ha saknats.
Citera
2020-03-24, 22:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Du undrade vad jag tänkte om deras förklaringar? Hade du nåt mer där?

Nånting är ju skumt. Och det är skumt att så få kan ge klarare besked. Och det vore iofs skumt om inte SD hört av sig till HD eller HD till SD (givet N:s kontakt).

Men varför i hela friden berättar HD för chefen? Hon ska ju inte veta och har ju liksom ingen anledning att prata med chefen om det.

F.ö. verkar det som om de till sist lyckats göra ett hologram av GW på TV4. Nu kan han fortsätta för evigt...

Vad vill du ha *sagt * med detta, ngt viktigt som GW påstod, om mordet ?
Citera
2020-03-24, 22:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Vad åtminstone jag kan utläsa av HDs svar den 19 maj, är att hon ett flertal ggr sätter tidpunkten för kännedom om försvinnandet till kl 11.06 i sin chatt med SD. Hon nämner inget alls om samtalet tidig morgon med kollegan.
Detta alltså fyra dagar efter försvinnandet.
SD å sin sida låter förvånad över att HD ska ha samtalat med sin chef på morgonen. Möjligt är att HD låtit bli att nämna detta.
Citat:
Nånting är ju skumt. Och det är skumt att så få kan ge klarare besked. Och det vore iofs skumt om inte SD hört av sig till HD eller HD till SD (givet N:s kontakt).

Men varför i hela friden berättar HD för chefen? Hon ska ju inte veta och har ju liksom ingen anledning att prata med chefen om det.
Hämnden är ljuv? - Kunde kanske inte bärga sig utan var tvungen att få dela med sig, vem vet vad som rörde sig inuti. Upprymdheten tog överhand?: - "jag hoppas att hon är död". Med ett, enligt chefen, leende i mungipan. (Fryser till en aning).

- Något är helskumt, instämmer.
Citat:
F.ö. verkar det som om de till sist lyckats göra ett hologram av GW på TV4. Nu kan han fortsätta för evigt...
- Spännande, det gillas!
Citera
2020-03-24, 22:24
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:

Kan det varit ett undermedvetet rop på hjälp? En liten önskan att det skulle betyda slutet på helvetet. Det kanske är att ge henne för mycket credd iofs. Hanna stöttade ju trots allt Stefans djupt störda barnuppfostran.

Hon kanske funderade fram ett sneaky vis att sätta dit honom, eller iaf ge polisen en viktig pusselbit? Ett litet felsteg som inför Stefan möjligtvis skulle kunna ursäktas med hennes pillermissbru.. förlåt mig, tunga medicinerings inflytande på förståndet? Hur väck är hon egentligen, kanske inte helt omöjligt att förhören ger en tydlig bild av henne: en dimma av konstant osäkerhet och ”jaa nääe jag vet inte”..

Elleeeeer så var hon bara så in i helvete uppspelt och kunde inte hålla det inom sig, likt ett barn. Hon kanske t.o.m. höll tillbaka?
Citera
2020-03-24, 22:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hmmm Snoris här kommer en s k blodtörstig tant och undrar vad du har för teorier om skon och den sönderpenetrerade porr pastorn? Hur menar du att dna i riktlig mängd skulle kunna kommit på skon? Jag betvivlar att hon haft sex med skon. Eller spottat eller dräglat på den.
Det är Åkl som menar att Dna,t kan kopplas till S hantering av kroppen.
Jag menar att med vad som hitills framkommit så existerar inte den kopplingen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-24 kl. 22:40.
Citera
2020-03-24, 22:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det hade ju varit smart om han nu inte hade gjort den idiotiska "generalrepetitionen", som kanske var tänkt som morddagen.

Nu kastade den skuggor över honom och ledde misstankarna till gymmet.

Hela gym- historien är skum.
Han var på gymmet 3, 11 och 14 maj.

14 maj saknas också mastuppkoppling under tiden för vistelsen vid gymmet.
Men vid förhör med personalen verkar inga redskap ha saknats.
Ifs tror jag mer på att mordvapnet ligger i något vattendrag nedanför motorvägen till Arlanda. Kanske mobilen också.
Har inte hunnit läsa alla 14000 sidorna än, blev de avlyssnade under sin USA resa - eller vad man ska kalla det? Hade man buggat bilen?
Citera
2020-03-24, 22:38
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är Åkl som menar att Dna,t kan kopplas till hantering av kroppen.
Jag menar att med vad som hitills framkommit så existerar inte den kopplingen.
På skorna har det hittats dna från både Lena Wesström och 45-åringen. ”Det går inte att säga om det är blod eller dna från saliv eller sekret. Jag tror generellt att det varit blod på skorna och säkerligen vid området vid plösen. Det kan sedan ha förstärkts när man tvättat skor och spridit ut det.”
https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false

Det är polisens kriminaltekniker som säger det där, inte åklagaren.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-03-24 kl. 22:47.
Citera
2020-03-24, 22:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vad åtminstone jag kan utläsa av HDs svar den 19 maj, är att hon ett flertal ggr sätter tidpunkten för kännedom om försvinnandet till kl 11.06 i sin chatt med SD. Hon nämner inget alls om samtalet tidig morgon med kollegan.
Detta alltså fyra dagar efter försvinnandet.
SD å sin sida låter förvånad över att HD ska ha samtalat med sin chef på morgonen. Möjligt är att HD låtit bli att nämna detta.
Hämnden är ljuv? - Kunde kanske inte bärga sig utan var tvungen att få dela med sig, vem vet vad som rörde sig inuti. Upprymdheten tog överhand?: - "jag hoppas att hon är död". Med ett, enligt chefen, leende i mungipan. (Fryser till en aning).

- Något är helskumt, instämmer.
- Spännande, det gillas!

Jag kanske övertolkade och du har kanske rätt.

Men när polisen frågar SD hur HD kan veta på fm så svarar han inte med alternativet att någon annan vem som helst som hört om det kan ha messat henne... (för SD vet att HD hört det från honom själv?). Inte heller tänker han i banor av att mördaren kan ha hört av sig till HD (det är ju det polisen utreder o efterfrågar....), för han vet vem mördaren är...?
Citera
2020-03-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vilken sida?

Fel av mig. Ber om ursäkt. Ska vara aktbil. 145 dygt 200 sidor ner.
Citera
2020-03-24, 23:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du kan med blotta ögat avgöra från ett foto
vad det är för fläck?
Nej, det var forensiker som undersökte skorna: Flera områden gav stark reagens som för blod. Det fanns också en blodliknande besudling som syntes för blotta ögat, och som även denna gav utslag som för blod. - I ett undersökt område på ena skon erhölls indikation på blodförekomst. Detta område uppvisade en blandning av DNA från minst två personer varav merparten av DNA:t tillhörde SD +4 och en mindre del LW +3. I ytterligare ett område hittades DNA från SD +4.
Citera
2020-03-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Kan det varit ett undermedvetet rop på hjälp? En liten önskan att det skulle betyda slutet på helvetet. Det kanske är att ge henne för mycket credd iofs. Hanna stöttade ju trots allt Stefans djupt störda barnuppfostran.

Hon kanske funderade fram ett sneaky vis att sätta dit honom, eller iaf ge polisen en viktig pusselbit? Ett litet felsteg som inför Stefan möjligtvis skulle kunna ursäktas med hennes pillermissbru.. förlåt mig, tunga medicinerings inflytande på förståndet? Hur väck är hon egentligen, kanske inte helt omöjligt att förhören ger en tydlig bild av henne: en dimma av konstant osäkerhet och ”jaa nääe jag vet inte”..

Elleeeeer så var hon bara så in i helvete uppspelt och kunde inte hålla det inom sig, likt ett barn. Hon kanske t.o.m. höll tillbaka?

Har en stark känsla av att hon inte alls är särskilt borta i skallen av mediciner eller glömska.
En sjuksköterska har ett mkt stort ansvar för tex medicindoseringar, rätt sorts dropp, mäta upp och beräkna insulin efter vad blodsockret visar och att se en massa andra olika avvikande tecken i hälsan hos sina patienter.

Sköter hon sitt arbete utan problem så har hon säkert heller inga problem med sin egen medicinering.
Citera
2020-03-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror att om HD bryter så är det inte nu. Hon är för medicinerad och nertryckt av åratal av manipulation. Hennes bryt ligger nog längre fram i tiden om det ens kommer.

Jag är övertygad om att HD är medicinerad, givet omständigheterna hon befinner sig i just nu. MEN hon kommer ändå få möta sina demoner förr eller senare. Hon vet det, jag vet det, vi vet det. Det finns inget skydd mot tankar och känslor, förutom på kort sikt med mediciner förstås. Förr eller senare kommer hennes partner vara ångest. Dag som natt. Allt mer påträngande.

Med tanke på att HD knappast var meddelsam i förhören hösten -19 så förstår var och en att hon vet mer än hon velat säga. Det har inte undgått de som är aktiva här i tråden och förhoppningsvis läser flera ur geocaching-sfären här i tråden och har tankat hem FUP:en. Jag skulle även tro att åtminstone några av HD:s kollegor läser här och kan bilda sig en uppfattning vem de egentligen jobbar med.
Oavsett om SD blir dömd eller inte så är HD:s (o)medverkan i förhören så graverande att hon på egen hand har sett till att bli utfrusen. Det duger inte att säga "jag vill inte svara på det", "jag tänker ingenting om det", "det tänker jag inte kommentera" osv.
Jag är även ganska övertygad om att utredarna inte har gått sista ronden med HD heller. Det finns för många obesvarade frågor kvar i detta nu. Svar som så många vill ha klarhet i, inte minst LW:s anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in