2020-03-24, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 92are
Räddar man ekonomin, så räddar man nog fler liv..

Nej, icke räddad ekonomi leder inte till svält och död. Du får sluta abonnera på netflix, hbo och amazon samtidigt samt köpa daniel wellington klockor.
Citera
2020-03-24, 23:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Blåbär är jättebra, men de är så dyra.
Alla grönsaker är väl bra. Fisk också. Men tyvärr är så mycket förgiftat och besprutat.
Blåbär, lingon, smultron, hjortron och svamp finns i våra skogar gratis och man får både motion och frisk luft.
Bär växer på buskar. Frukt i träd. Vi har massor i Sverige. Varför importerar vi sådant tex
Vettefan men jag har tröttnat på allt. Vi har fullt utav egna produkter men väljer skitprodukter. Enklast att gå till affären och köpa blåbär tex.
Det sägs att mycket av mediciner kommer från naturen. I Africa tex finns det växter mot magsjuka, har provat, skitbra.
Vet inte men tror att många sjukdomar kommer till genom alla gifter vi bombaderas med.
Till och med covid- 19 beter sig som ett gift. Bryter ner lugnvävnad osv. Visst man säger att det är ett virus och ja det är väl ett virus då men jag tycker ändå att det verkar mer som ett gift. Samma gift som i cigaretter ungefär.
Citera
2020-03-24, 23:58
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om ingen blir immun är karantän meningslöst såvida du inte sitter hemma till viruset är borta om några år.
Lycka till.

Det är om ingen blir immun som karantän är enda möjligheten.....
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Inte om man kör med så öppet som vi gör. Om det visar sig om tre månader att Finland, Danmark, England har fem% smittade och dessa rapporter visar sig stämma och Sverige är uppe i 40% av befolkningen. Vad händer då?
Ingenting?
Så länge det är rätt del av befolkningen och vi fortfarande har få döda och allvarligt skadade.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Från samnytt kommentarsfält..

” Jag arbetar som läkare o det är fullständigt kaos.
Det råder brist på skyddsutrustning o provtagningsmaterial. Endast personer som kräver sjukhusvård testas för covid 19.
Finns inga långärmade skyddsplatskläder el ventilerande masker att beställa el tillgå.
Beslut har fattats att personer 70 år o äldre med underliggande sjukdom inte får intensivvård el HLR (hjärt lung räddning).”

https://samnytt.se/astra-zeneca-skickar-andningsskydd-till-utlandet-vi-ar-ett-globalt-foretag/

En läkare som inte uttrycker sig med korrekt svenska är knappast en läkare, fakenewsvarning på citatet.

Kan inte ens skilja på material och materiel.

Posta inte mer strunt är du snäll.
Citera
2020-03-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 504umMadLad
Kineser sprider virsuet medvetet i bland annat Kanada och Australien.

http://theredelephants.com/chinese-intentionally-spread-corona-virus-spit-on-food-elevators-park-benches/

Så jävla sjukt att kineser får bo bland vita. De är avskrädes människor par excellence.
Är säker på att Kina sedan länge sänt ut människor för at medvetet smitta ner så många som möjligt.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om ingen blir immun är karantän meningslöst såvida du inte sitter hemma till viruset är borta om några år.
Lycka till.

Ett vaccin är ju på gång. Och vi hade inte behövt sitta hemma allihopa, det hade räckt att stänga gränserna för människor (till skillnad från varor) och vakta på dom ordentligt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ica Maxi är värre skulle jag säga. Stå i kön där. På ett gym har du bara friska unga personer. Inte så stor risk. Ingen större smittkälla. Sedan är det ju bara bra att gymma. Gör alla tiders för ditt immunförsvar.

Testa få axeln ur led och sitt i ett väntrum på akuten i två timmar. Fullpackat med folk som snorar och hostar.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Där ser man. Det ÄR redan så alltså, som jag befarade i mitt förra inlägg att det skulle bli. Att man går på ålder, och inte på om t.ex. patienten är en bidragsparasit från Somalia... En svensk pensionär som gjort rätt för sig i hela sitt liv, ska offras i stället...

Men kära någon. Lite, lite källkritik kan väl man ha? En person i ett kommentatorsfält och du konstaterar att det är så??

Suck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Det är om ingen blir immun som karantän är enda möjligheten.....

Exakt. Sitta i karantän till viruset är borta i ett par år.
Tänker inte jag göra.
Citera
2020-03-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ett vaccin är ju på gång. Och vi hade inte behövt sitta hemma allihopa, det hade räckt att stänga gränserna för människor (till skillnad från varor) och vakta på dom ordentligt.

Stänga gränser har jag svårt att se vad det gör för större nytta.
Citera
2020-03-25, 00:01
Medlem
Subodiosuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ica Maxi är värre skulle jag säga. Stå i kön där. På ett gym har du bara friska unga personer. Inte så stor risk. Ingen större smittkälla. Sedan är det ju bara bra att gymma. Gör alla tiders för ditt immunförsvar.

Unga personer sprider viruset utan symptom. Inte en jävel borde gå ut utan vettig anledning. Att gå på gym nu är ju fan rent bissart korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in