Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
Men var gång man svär grovt eller skriver något eller gör något som inte är ok, får man skylla sig själv. Har skrivit mängder av ovackra meddelanden jag inte ens raderat och bara undrar varför i helvetet jag ens besvärade mig överhuvudtaget med en människa som uppenbarligen inte hade alla hemma. Kommer ett beteende ut, kommer det ut. Men troll som trakasserar människor de inte ens känner eller känner att de kränkts av, vad har de för orsak? Finns inte ens en konflikt, sårade känslor eller något. Bryr de sig om vad de gör mot andra? Nej, vill man inte uppleva det själv, ska man inte börja.
Instämmer och jag försvarar inte på något sätt beteendet. Jag tycker tvärtom att det är skrämmande att polisen bara struntade i anmälan – det är helt oacceptabelt.
Men TV visade en arbetsplats och tydliga bilder på bostäder och omgivningar. Alla som på något sätt har anknytning till dessa personer vet nu vilka det är. Detsamma gäller för de ”offer” som lagt upp bilder på nätet och strängt taget får skylla sig själva. Det kan inte vara så jävla roligt för närstående.
TV borde sätta åt polisen istället och låta de ansvariga förklara för hela Sverige varför de lägger ner ärenden hela tiden.