2020-03-24, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelcherry
Hoppas verkligen han jobbar med något som inte innebär mänsklig kontakt...
Sist jag hörde ngt om honom (pratar ju inte överdrivet mycket med mitt ex om hans fd kollegor) så jobbade han i något säkerhetsföretag med larm och bevakning typ.
Citera
2020-03-24, 22:13
Medlem
Cryotechers avatar
Såg på Trollarjägarna och bara undrar.

1. Vem fan bryr sig om att tjejer som uppenbarligen lagt ut massa nakenbilder på sig själva får dem upplagda på andra ställen. Om de inte vill att folk ska se dem kanske de inte bör lägga ut sådana bilder på sig själva. Utan agera med värdighet istället.
Rätt åt dem. Bra om det kommer ut så att de inte kan lura folk, partner och liknande att de är någon helt annan som hon från Skåne.

2. Man är sjuk i huvudet om man skickar privata meddelanden till någon för att trakassera dem över bilder de lagt ut och önska dem att de ska dö och massa liknande saker. Det måste vara något fel i huvudet på dessa människor.
Det är en sak att tycka bilderna är osmakliga, det är en annan att hota och trakassera folk som lagt upp dem. Kan inte vara alla hästar hemma i skallen på sådana personer.
Citera
2020-03-24, 22:14
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Såg du ens? Hela hans uttryck och hur han pratade skriker diagnos...eller så är han bara lovligt mycket idiot...eller som de säger på hans fd arbetsplats "dum i hövvets pöjk "
Nej det är ju det, jag har inte sett programmet och kommer inte in på viafree. ville bara veta vad ni pratar om då jag vet när jag kollar.
Citera
2020-03-24, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Nej det är ju det, jag har inte sett programmet och kommer inte in på viafree. ville bara veta vad ni pratar om då jag vet när jag kollar.

Då ska jag inte avslöja mer..men skämskudden var högt uppe. Givetvis, ord är ord och det krävs mer för diagnoser. Jobbar själv i "diagnoabranschen" (ställer inte diagnoser utan arbetar med folk efter de har fått sin diagnos) men vet ju vem detta är så jag vet mer än vad som visas. Plus att snubben lyckas med konststycket att framställa sig själv som en egocentrerat pucko..han tappade helt fattningen när Frida lyckades med att hitta honom..
Citera
2020-03-24, 22:22
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Då ska jag inte avslöja mer..men skämskudden var högt uppe. Givetvis, ord är ord och det krävs mer för diagnoser. Jobbar själv i "diagnoabranschen" (ställer inte diagnoser utan arbetar med folk efter de har fått sin diagnos) men vet ju vem detta är så jag vet mer än vad som visas. Plus att snubben lyckas med konststycket att framställa sig själv som en egocentrerat pucko..han tappade helt fattningen när Frida lyckades med att hitta honom..
Okej nä jag blev nyfiken. Får kolla sen. Men de flesta verkar inte fatta att de kan spåras. Känns lite som begåvningen inte är skyhög då, om man inte anstränger sig för att vara anonym.
Citera
2020-03-24, 22:27
Medlem
Totiuss avatar
Det här var ju närmast freakshow. De som vill kalla sig ”journalister” borde granska varför polisen la ner anmälan istället. Det skulle kunna göra nytta. Att exponera människor i TV på detta sätt gör mer skada än nytta eftersom närstående också drabbas. Jag tycker att detta är sällsynt hänsynslös och dålig TV.
Citera
2020-03-24, 22:33
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det här var ju närmast freakshow. De som vill kalla sig ”journalister” borde granska varför polisen la ner anmälan istället. Det skulle kunna göra nytta. Att exponera människor i TV på detta sätt gör mer skada än nytta eftersom närstående också drabbas. Jag tycker att detta är sällsynt hänsynslös och dålig TV.
Men var gång man svär grovt eller skriver något eller gör något som inte är ok, får man skylla sig själv. Har skrivit mängder av ovackra meddelanden jag inte ens raderat och bara undrar varför i helvetet jag ens besvärade mig överhuvudtaget med en människa som uppenbarligen inte hade alla hemma. Kommer ett beteende ut, kommer det ut. Men troll som trakasserar människor de inte ens känner eller känner att de kränkts av, vad har de för orsak? Finns inte ens en konflikt, sårade känslor eller något. Bryr de sig om vad de gör mot andra? Nej, vill man inte uppleva det själv, ska man inte börja.
Citera
2020-03-24, 22:45
Medlem
Har ansikten och namn alltid varit suddade?
Citera
2020-03-24, 22:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Men var gång man svär grovt eller skriver något eller gör något som inte är ok, får man skylla sig själv. Har skrivit mängder av ovackra meddelanden jag inte ens raderat och bara undrar varför i helvetet jag ens besvärade mig överhuvudtaget med en människa som uppenbarligen inte hade alla hemma. Kommer ett beteende ut, kommer det ut. Men troll som trakasserar människor de inte ens känner eller känner att de kränkts av, vad har de för orsak? Finns inte ens en konflikt, sårade känslor eller något. Bryr de sig om vad de gör mot andra? Nej, vill man inte uppleva det själv, ska man inte börja.
Instämmer och jag försvarar inte på något sätt beteendet. Jag tycker tvärtom att det är skrämmande att polisen bara struntade i anmälan – det är helt oacceptabelt.

Men TV visade en arbetsplats och tydliga bilder på bostäder och omgivningar. Alla som på något sätt har anknytning till dessa personer vet nu vilka det är. Detsamma gäller för de ”offer” som lagt upp bilder på nätet och strängt taget får skylla sig själva. Det kan inte vara så jävla roligt för närstående.

TV borde sätta åt polisen istället och låta de ansvariga förklara för hela Sverige varför de lägger ner ärenden hela tiden.
Citera
2020-03-24, 22:47
Bannlyst
Alltså varför i helvete måste dom maska skurkarnas ansikten för? Det förstör ju halva jävla programmet. Om meningen för programmet är att hänga ut trolls så får man väl göra det ordentligt och inte censurera ansikten?

Och ständigt detta skit som "du vet väl att det är olagligt?" när det ändå inte drivs av poliser/åklagare. Herregud.
Citera
2020-03-24, 22:50
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Man ska inte hota folk osv. Det är inte rätt. Men Malmö snubben var bra komisk. Starkt att stå på sig som han gjorde. Kunde inte låta bli och skratta när dom pratade i telefon.

Boisen är inte rätt person för jobbet heller. Hon Inger ingen respekt alls.

MeKuk! Vilken lirare.

Haha! Vilka jävla autistkonversationer det var alltså. Garvade också åt absurditeten.
Citera
2020-03-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Alltså varför i helvete måste dom maska skurkarnas ansikten för? Det förstör ju halva jävla programmet. Om meningen för programmet är att hänga ut trolls så får man väl göra det ordentligt och inte censurera ansikten?

Och ständigt detta skit som "du vet väl att det är olagligt?" när det ändå inte drivs av poliser/åklagare. Herregud.

Precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in