2020-03-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Vad tror du om HM på lång sikt? Kommer dom återhämta sig till +200 ?
Ja, riktig långt bort ser jag det inte som omöjligt. Men det är enligt mig så långt att denna kurs inte är ärlig, tror vi ska ner under 80kr och vända först.
Citera
2020-03-24, 17:28
Medlem
Badassmfokas avatar
När Viruset är under kontroll och inte påverkar ekonomin längre är det dags att hoppa in i min mening, det är relativt långt fram. Tidigast i maj skulle jag börja fundera på att köpa in med lite i taget kanske en gång i veckan/varannan vecka med variation beroende på infon man har samt den generella känslan av läget.
Skulle även kunna vara klokt att vänta mycket längre än så, kanske mot slutet av året eller till och med nästa år. Vänta och se helt enkelt.
Citera
2020-03-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Snurren fortsätter och handlarna famlar efter halmstrån som ger dem riktning.

Jag fortsätter att avvakta med min 50/50-strategi där jag nu investerat hälften av likviden och låter den andra halvan vara utanför börsen.

Är nu likvid drygt 25%.

Skall jag sätta in pengarna jag har för tt fixa till taket också tycker ni?
Nog för jag är optimistisk jämfört med många, men dagens lilla rus känns som de kommer vara kortvarigt. Intressant hur folk lämnade alla relativt trygga hamnar (ica, essity, getinge, telia) och hoppa på en massa annat lite mer rasbenäget på sistone (fastighetsbolag, volvo, scandic osv) som om botten var nådd nu. Visserligen tror jag en hel del låg billigt till igår, men tveksam till att saker och ting kommer gå nedåt iaf nån vecka till. Snart vänder det nog igen nedåt varpå de trygga hamnarna går upp och de andra sjunker igen. Själv avvaktar jag med en majoritet likvida medel ett tag till.
Citera
2020-03-24, 17:52
Medlem
AoE3#1s avatar
Skynda er in i Silver Bull. Bryter 14,1 snart och då går silver mot 15 dollar.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/965288/bull-silver-x10-von4

CASH
Citera
2020-03-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Nog för jag är optimistisk jämfört med många, men dagens lilla rus känns som de kommer vara kortvarigt. Intressant hur folk lämnade alla relativt trygga hamnar (ica, essity, getinge, telia) och hoppa på en massa annat lite mer rasbenäget på sistone (fastighetsbolag, volvo, scandic osv) som om botten var nådd nu. Visserligen tror jag en hel del låg billigt till igår, men tveksam till att saker och ting kommer gå nedåt iaf nån vecka till. Snart vänder det nog igen nedåt varpå de trygga hamnarna går upp och de andra sjunker igen. Själv avvaktar jag med en majoritet likvida medel ett tag till.

Jag lämnade ICA för jag upplevde värdering på tok när den låg 450+.

Enligt senaste beskedet tror man vi är igenom detta lagom till midsommar och det är ganska lång tid av stillestånd.

Vollan lär bestå.
Citera
2020-03-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Om inte det finns ett enormt mörkertal av smittade kommer vi om 14 dar att ha på tok för lite immunitet i samhället för att kunna lyfta lockdown (av den anledningen åtminstone).
Jag tror lockdown saktar ner spridning alldeles för mycket. Sverige är nog bättre där.
Citera
2020-03-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jo det kan mycket väl vara på det viset.
Mycket är väldigt osäkert just nu.
Ser just nu hur viruset invaderar bl.annat New york.. Man ska vara positiv, men just nu vete sjutton hur detta slutar..
Gällande new York är ser positivt att den generella folkhälsan nog är god bland dem yngre. Inte så stor fetmaproblematik där.
Citera
2020-03-24, 18:09
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86

Ditt inlägg får mig att tänka på klassikern 'Wall Street Cheat Sheet':
https://steemitimages.com/p/7ohP4GDMGPrUMp8dW6yuJTR9MKNu8P8DCXDU9qmmpWEKhfqbY2 in47azd1M6vXNzparjF5S1mzk54nbNJM5piYUuMEccU1drDUt3 ?format=match&mode=fit

Men visst håller jag annars med om att man knappast bör dra några större slutsatser av dagens rusning. Det är bara en enda dag bland många trots allt.

Om man trots detta vill vara positiv finns en positiv sak och det är att OMXS30 faktiskt stängde över EMA21 på 4h-grafen. En positiv stängning över EMA21 på 4h-grafen skedde förra gången den 20:e februari, dvs ett par dagar innan nuvarande breda nedgång.

Andra positiva saker är att vi i princip har en sk 'dubbelbotten'. Något som ofta indikerar att en botten har nåtts (priset har två gånger i rad inte lyckats ta sig under en viss nivå).

Skärmklipp, OMXS30 på 4 timmar:
https://i.imgur.com/XHJt2AY.png

Det betyder givetvis inte att det endast kan gå spikrakt uppåt från och med nu (här på FB finns en viss tendens att alltid tolka allt på det mest extrema vis som går). I en volatil marknad fortsätter ofta saker att vara just volatila ett tag.
Citera
2020-03-24, 18:20
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ditt inlägg får mig att tänka på klassikern 'Wall Street Cheat Sheet':
https://steemitimages.com/p/7ohP4GDMGPrUMp8dW6yuJTR9MKNu8P8DCXDU9qmmpWEKhfqbY2 in47azd1M6vXNzparjF5S1mzk54nbNJM5piYUuMEccU1drDUt3 ?format=match&mode=fit

Men visst håller jag annars med om att man knappast bör dra några större slutsatser av dagens rusning. Det är bara en enda dag bland många trots allt.

Om man trots detta vill vara positiv finns en positiv sak och det är att OMXS30 faktiskt stängde över EMA21 på 4h-grafen. En positiv stängning över EMA21 på 4h-grafen skedde förra gången den 20:e februari, dvs ett par dagar innan nuvarande breda nedgång.

Andra positiva saker är att vi i princip har en sk 'dubbelbotten'. Något som ofta indikerar att en botten har nåtts (priset har två gånger i rad inte lyckats ta sig under en viss nivå).

Skärmklipp, OMXS30 på 4 timmar:
https://i.imgur.com/XHJt2AY.png

Det betyder givetvis inte att det endast kan gå spikrakt uppåt från och med nu (här på FB finns en viss tendens att alltid tolka allt på det mest extrema vis som går). I en volatil marknad fortsätter ofta saker att vara just volatila ett tag.

Snabb fråga, varför chartar du bara 4-timmars? För att ge en rättvist bild så känns inte 4 timmars chartsen något du kan använda i "dubbelbotten"-caset. Då får du nog kolla på dagar istället och där ligger vi in en fin korridor och svårt att säga åt vilket håll det barkar.
Citera
2020-03-24, 18:25
Medlem
AoE3#1s avatar
Hoppas nån av er ryggade silvret
Citera
2020-03-24, 18:38
Medlem
AoE3#1s avatar
Du som köpte 120 000stk precis, var med på att certet stänger kl 20 - övernatta ej!

Vi siktar in oss på att gå ut 4,3-4,5 på bullen.
Citera
2020-03-24, 18:41
Medlem
AoE3#1s avatar
Om det blir en snabb close från 14,2 till 14,5 kan vi nog sitta i bullen till 5kr. Mycket kan hända nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in