2020-03-24, 16:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Jäklar viken post! Tack så mycket . Ska nog ha lite is i magen. Men tror ändå på bitcoin. Hört av kompis som bor i Indien att det är många nyrika Indier som kommer investera i bitcoin snart. (haha ja ta infon med en nypa salt)

Har ni andra några tips på medellånga investeringar på bra företag? Tänkte kanske något Italienskt företag? Det värsta borde ju vara över för dom.

Dessutom en halving på väg in i sommar som historiskt brukar sätta igång alla ordentliga bull runs för BTC.

Lite osäkert dock nu, med tanke på hur världsekonomin ser ut.

Man har ju alltid trott att BTC ska vara en bra hedge mot börsen, men det har den ju i denna kris visat sig inte vara.
Citera
2020-03-24, 16:46
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Pestens tid är väl bara en utrensning av mänskligheten?

För att ge perspektiv. Någon granskade bostadspriserna i Stockholms innerstad år 1300-2010. Visar sig att bostäder steg 0% i värde i 400 år när pesten härjade. Det dog alltid någon vars lägenhet man kunde köpa billigt.
Den längsta tillförlitliga statistiken som jag känner till är Herengracht_index som löper från 1628 till 2008.

https://en.wikipedia.org/wiki/Herengracht_index
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=598
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1540-6229.00711

Kortfattat: rensat för inflation går det inte att, på låång sikt, tjäna pengar på att investera i fastigheter.
Den senaste tidens prisutveckling ger vi handen att vi dessutom står inför en massiv bostadsbubbla.
Senast redigerad av vanartad 2020-03-24 kl. 16:51.
Citera
2020-03-24, 16:47
Medlem
Jag köper gradvis in mig i mina tidigare poster vid ras.. igår ökade jag mitt innehav i Investor B till dagslägsta notering. Kommer göra detsamma med aktie- och globalfonder framöver.
Citera
2020-03-24, 16:50
Medlem
Hmm ska man våga köpa in sig eller är det bara en tillfällig uppgång för att sen rasa på igen om någon dag.
Citera
2020-03-24, 16:59
Medlem
AoE3#1s avatar
Silver och Guld på väg att bryta upp nu. Finns bra Bull Cert på bägge. Gick in lite tidigt på Silver men den bryter nog 14,5 Dollar mot kvällen! Tjäna Cash!!
Citera
2020-03-24, 17:01
Medlem
AoE3#1s avatar
Min analys av dagens graf på Silver är att vi befinner oss i en enorm reversed head & shoulders som kommer bryta sig loss kraftigt idag.

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/965288/bull-silver-x10-von4

Denna cert är jag inne i, bryter silver 14,5 idag går jag in med lite i en future
Citera
2020-03-24, 17:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Ser ut att bli ett fint avslut på den här dagen, bra picks för min del med bland annat SSAB och Betsson.
Citera
2020-03-24, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
2008 var det upp och ner i ett år. Så som du säger får man ju först vänta på den fasen. Ska säkert ner mer först.

Nyktert av trump att ange att om lösningen blir större problem än grundproblemet får man köra annat spår. 14 dagar tills nytt beslut.
Jo det kan mycket väl vara på det viset.
Mycket är väldigt osäkert just nu.
Ser just nu hur viruset invaderar bl.annat New york.. Man ska vara positiv, men just nu vete sjutton hur detta slutar..
Citera
2020-03-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Å herregud, HM upp 10% på absolut ingenting. Verkar vara en redig bull tros denna vecka, hoppas inte alltför många småsparare trillar dit.

Vad tror du om HM på lång sikt? Kommer dom återhämta sig till +200 ?
Citera
2020-03-24, 17:11
Medlem
Snurren fortsätter och handlarna famlar efter halmstrån som ger dem riktning.

Jag fortsätter att avvakta med min 50/50-strategi där jag nu investerat hälften av likviden och låter den andra halvan vara utanför börsen.

Är nu likvid drygt 25%.

Skall jag sätta in pengarna jag har för tt fixa till taket också tycker ni?
Citera
2020-03-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Kortfattat: rensat för inflation går det inte att, på låång sikt, tjäna pengar på att investera i fastigheter.

Nu investerar jag inte i fastigheter alls, och det är säkert en korkad fråga, men jag trodde att man i första hand drog in pengar på hyra snarare än värdeökning? Utbilda mig gärna.
Citera
2020-03-24, 17:22
Avstängd
En rätt bra graaf på hur investerarna tänker, är att följa de företag som ligger i framkant när det gäller att snabbt få fram ett vaccin.
Tar man Moderna Inc. i USA som exempel, trodde marknaden stenhårt på företaget t.o.m förra torsdagen. Aktien gick på drygt en vecka upp drygt 70 %!!
När företaget i fredags gick ut och sa att ett vaccin är högprioriterat, men att det kan finnas klart våren 2021 började aktien falla.. Nu ner ca 13%. Marknaden vill ha snabba resultat.

Lek med tanken att viruset sprider sej i ca 4-5 veckor till. Därefter börjar den plana ut något.
Hur mycket kommer detta påverka börsen?
Hur hårt har ekonomin drabbats då?
Både här och globalt?
Att vissa aktier stiger något idag säger inte så mycket om hur det verkliga utfallet kommer bli..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in