Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Håll käft. Jag har blivit lurad, och nu försöker du få det till att det är mitt fel. Det är ju jag som är offret. Snacka om att skydda förövaren.
Du kan inte förneka att Rika Tillsammans har profiterat på småspararna. De har sålt sig till bl.a. Lysa och profiterar på att deras småspararlyssnare har placerat sina pengar med exponering mot börsen.
Riks Tillsammans pratar ju inte om något annat än aktier och fonder! Det är väl klart att man också vill vara med och tjäna pengar när de pratar så mycket om det och hur mycket de tjänar. De lurar ju folk!
Har Rika Tillsammans sagt att man skulle förlora 30% av sina pengar på ungefär en månad?? NEJ! Hade de sagt det skulle jag ju aldrig ha spenderat pengar på skitfonder! De har lurat mig på mina pengar!
Från förstasidan på rikatillsammans.se:
"Innehållet, åsikter och slutsatser på denna hemsida är INTE att betrakta som finansiell rådgivning. Jag rekommenderar alltid att ta kontakt med en licensierad oberoende finansiell rådgivare. Kontakta mig om du vill ha förslag. RikaTillsammans AB åtar sig inget ansvar för eventuella förluster, kostnader eller andra konsekvenser som kan uppstå i och med handlingar eller åtgärder som vidtas baserat på innehållet på webbplatsen. Att investera i finansiella instrument, värdepapper och fonder innebär alltid en risk. Instrumenten kan såväl öka som minska i värde, även till följd av förändringar i valutakursen. Det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. När du använder en länk som är markerad som (annonslänk) utgår en förmedlingsprovision till oss. Läs mer i vår annonspolicy. Här finner du fullständiga villkor för användning av webbplatsen."
Tyvärr, du kan inte skylla ifrån dig dina investeringsbeslut på någon annan än dig själv. Pengar man behöver snart skall man inte sätta på börsen.
Det är surt men du får helt enkelt kämpa på, fortsätta spara och hoppas på en snar vändning.