2020-03-24, 15:10
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, det är det enda paret så vitt jag vet där mycket klaffade. Trots detta fick just detta par ganska mycket skäll från vissa här på Flashback. Förmodligen ren avundsjuka.

Jag vet inte vad som skulle vara provocerande, de är ju gulliga ihop
Citera
2020-03-24, 15:15
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag vet inte vad som skulle vara provocerande, de är ju gulliga ihop

Det gnälldes på att Niclas bland annat skulle vara aggressiv eftersom han var upphetsad och skrek till ibland när han tittade på fotbolls-vm.

Vidare gnälldes på Miha att hon var tråkig och undergiven.

Om jag minns rätt..
Citera
2020-03-24, 15:20
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Det gnälldes på att Niclas bland annat skulle vara aggressiv eftersom han var upphetsad och skrek till ibland när han tittade på fotbolls-vm.

Om jag minns rätt..

Hela den där vinkeln om ”fotbollsgalningen som till och med jublar vid mål och gnäller på domaren” vs den ”timida flickvännen som blir aningen skrämd av galningens fotbollspassion” kändes väl mest som ett krystat försök att måla upp orosmoln på himlen inför beslutsdagen?

Lång mening.
Citera
2020-03-24, 15:28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Om jag minns rätt..

Haha, snacka om att folk är veka om de tycker att lite "fotbolls-skrik" är "aggressivt"
Men nu när du säger det, känns det bekant

De verkade ju passa varandra iallafall
Dessutom är det ju mycket vi tittare INTE får se.
Citera
2020-03-24, 15:28
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hela den där vinkeln om ”fotbollsgalningen som till och med jublar vid mål och gnäller på domaren” vs den ”timida flickvännen som blir aningen skrämd av galningens fotbollspassion” kändes väl mest som ett krystat försök att måla upp orosmoln på himlen inför beslutsdagen?

Lång mening.

Ja, verkligen ett krystat försök.
Citera
2020-03-24, 19:51
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ändå hävdar ju "experterna" att de lyckas sååå bra , var gång, har något par fortsatt tillsammans efter säsongens slut öht?

Ja ett par från från säsong två och ett från säsong fem.
Citera
2020-03-24, 20:07
Medlem
Albin växer för mig. Verkar trygg i sig själv, reflekterande och försiktigt hoppfull trots att Elina ger honom 0. Elina själv är i försvar hela tiden, det är jobbigt att se på. Hon verkar ha en stor inre osäkerhet, men väljer att peka på Albins upplevda brister istället för att titta på sina egna.

Elahe känns oförställd, vänlig och verkar söka vägar framåt trots att hon inte är intresserad. Snubben (som är så blek att jag glömt hans namn) är för underdånig och mesig, jag förstår att hon kämpar. Hopplös matchning.

Maxine är engagerad och positiv, men lite framfusig ibland. Jag förstår att Emil backar något. Hon har dock en poäng i att hans rädsla att binda sig passar illa i ett sånt här program.
Citera
2020-03-24, 21:06
Medlem
dialektikers avatar
Albin har verkligen en generös läggning verkar det, på hans beskrivning om sig själv (att han är mån om andra och tänker på andra mer än sig själv i första hand).

Elina är inte sån. Utan hon tar för sig själv, i första hand.

(Albins eget exempel att om han rostar bröd, så tänker han på att rosta åt partnern först och sen till sig själv.)

Jag säger inte att något sätt är fel att vara. De flesta är ju inte såna där som Albin är, måna om andra hela tiden, utan folk i gemen är nog mer som Elina i det fallet.
(Jag själv är nog mer som Elina i det fallet)

Men det jag tycker är fel, är att hon inte verkar uppskatta en sådan som Albin. Hon flinar åt hans givmilda "tänker på andra"-sätt. Om hon inte uppskattar det sättet att vara, hos honom, förtjänar hon honom inte. Jag misstänker att Albin är jätteomtyckt annars av vänner.
Och jag tror han han kan hitta partners som tycker jättemycket om hans sätt att vara.
Citera
2020-03-24, 21:30
Medlem
klown123s avatar
Kollat mer

Började kolla på det på svt. Varför frågor hon mahmudi om utbildning och jobb när hon själv jobbar på ett apotek 😂😂😂
Matcha dom ihop henne med mesen för att han bor i Georgien? Georgier är kristna och mahmudi är muslim.
Sen hon runda tjejen som går runt med trosor och säger hon har fin rumpa. Wtf...känns som hon sökte för att visa upp sig. Och hon har ju inget spec. Finns ju dom som har bra kropp och fint ansikte. Vilket hon saknar
Senast redigerad av klown123 2020-03-24 kl. 21:37. Anledning: Lägger till
Citera
2020-03-24, 22:25
Medlem
dialektikers avatar
Sen fattar jag inte varför Elina flinar åt att Albin är mån om andra före sig själv, när hon är så angelägen att "uppfostra" honom att dra ut stolen åt henne.

Det värsta som finns är ju killar som fjäskar sig in i ett förhållande genom att i början vara så himla artiga, bjuda på middagen, hålla upp dörren etc, men som senare visar sitt riktiga egoistiska jag när man kommit in i förhållandet.

Hellre en kille som kan vara sig själv i början och inte ha för sig massa maner,
utan är hänsynsfull "i sig själv".
Citera
2020-03-24, 22:35
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klown123
Började kolla på det på svt. Varför frågor hon mahmudi om utbildning och jobb när hon själv jobbar på ett apotek 😂😂😂r

Hon "jobbar" inte på ett apotek, utan är farmaceut. Det är en 3-5 år lång naturvetenskaplig universitetsutbildning. (Att det sedan verkar vara ett tråkigt jobb är en annan fråga.)
Citera
2020-03-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klown123
Började kolla på det på svt. Varför frågor hon mahmudi om utbildning och jobb när hon själv jobbar på ett apotek 😂😂😂
Matcha dom ihop henne med mesen för att han bor i Georgien? Georgier är kristna och mahmudi är muslim.
Sen hon runda tjejen som går runt med trosor och säger hon har fin rumpa. Wtf...känns som hon sökte för att visa upp sig. Och hon har ju inget spec. Finns ju dom som har bra kropp och fint ansikte. Vilket hon saknar

I iransk kultur är det säkert en självklarhet att mannen har högre social status än kvinnan. Därav frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in