2020-03-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Tycker faktiskt tvärtom, det vore bättre om SVT kunde hyra en helt neutral lägenhet till varje par så att de kunde börja på noll. Det normala när man gifter sig är ju att man har en bostad som passar för ett gift par. Nu måste en person tränga sig in hos den andre vilket faktiskt inte är det normala för två personer som annars hade bestämt sig för att gifta sig med varandra.
Någon av de utländska serierna (NZ, tror jag) gjorde faktiskt så. Där fick paren bo tillsammans i något slags lägenhetshotell. Det gör ju allt enklare, men det blev också lite "plastigt" eftersom boendet var så extremt opersonligt. Samtidigt är det kanske ett lite rimligare "provboende". Man kan ju inte begära att några som sannolikt ska flytta isär efter en månad gör en jätteinvestering i gemensam lägenhet.

Måste paren bo ihop, förresten? Jag har för mig att Raw-Danne och hans fru i förra säsongen behöll sina respektive bostäder och körde någon slags särbo-race.

Vore förresten hysteriskt roligt om något par fick flytta hem till den enes föräldrar...
Citera
2020-03-23, 19:52
Medlem
Kul inlägg i tråden , även om ni är lite elaka ibland...

Håller i stort med många.

Maxine / Emil: känns som en bra matchning för en gångs skull. Tycker de är gulliga ihop. Tyvärr tror jag inte det kommer hålla. Tror att när deras första bråk kommer, kommer fallet bli för högt. De har ju i princip inte ens tjafsat lite än. Men jag hoppas det går bra. Lite störiga är de ju men det är ju många nykära.

Albin / Elina: Tror att Elina är väldigt kär i Albin men att hon inte vågar erkänna det för sig själv. Än mindre för Albin. Detta med att ”jag är mer rädd att såra honom än mig själv” känns som lite BS. Har lite svårt för hennes attityd generellt. Känns som att hon klistrat på den på sig själv för att inte verka platt. Också stor skämskudde när hon går runt halvnaken. Vill hon ”tända” Albin? Albin förhåller sig ganska diplomatisk när han pratar själv med kameran. Tror bara han vill att det ska vara över. Han är ju bra på att snacka så tror att han kommer få det till att det är han det är fel på, inte Elina. Tror han hade varit helt annorlunda om det varit nån han verkligen hade gillat. Men jag kan bedra mig.

Eliha / Jakob:
I motsats till många i tråden så tycker jag Eliha säger ganska vettiga saker. Att hon kunde ha varit vem som helst kändes spot on. Jakob försöker retoriskt att övertala henne att ”känna mer” än hon gör. Lycka till med det...
Och detta med att vilja ha små pussar hela tiden... grow up.
Tror säkert hon skulle kunna tänka sig att vara ihop med en svensk ”mesig” kille. Men inte Jakob. Finns ingen gnista.
Citera
2020-03-23, 20:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1

Albin / Elina: Tror att Elina är väldigt kär i Albin men att hon inte vågar erkänna det för sig själv. Än mindre för Albin. Detta med att ”jag är mer rädd att såra honom än mig själv” känns som lite BS. Har lite svårt för hennes attityd generellt. Känns som att hon klistrat på den på sig själv för att inte verka platt. Också stor skämskudde när hon går runt halvnaken. Vill hon ”tända” Albin? Albin förhåller sig ganska diplomatisk när han pratar själv med kameran. Tror bara han vill att det ska vara över. Han är ju bra på att snacka så tror att han kommer få det till att det är han det är fel på, inte Elina. Tror han hade varit helt annorlunda om det varit nån han verkligen hade gillat. Men jag kan bedra mig.

Många rätt här.

Jag tror också hon "vill tända" honom med att strutta omkring naken.

Albin är genomjuste och mogen, och tänker inte visa "dålig attityd" mot henne, som andra par, tidigare i serien, har gjort om de känt antipati för den andre.

Han verkar ha otrolig social kompetens samt tålamod, Albin.
Snacka om noll prestationsångest eller självhävdelsebehov.

Trots att hon typ tar sig friheten att "ge pekpinnar", att han ska dra ut stolen för henne osv och ge anspråk på att han måste förbättra sig, för att hon ska få intresse,
så tar han dessa påpekande väldigt lugnt, trots att han inte är intresserad.

Någon annan, som inte känt intresse för henne, hade markerat "tror du jag bryr mig" typ (så har det sett ut tidigare säsonger om den ena partnern inte känt intresse).

Albin har inget behov av att förnedra henne inför svenska folket, trots att han inte känner intresse.

Detsamma när hon ger pikar och säger "du måste visa lite motstånd" (underförstått att han måste ändra sitt beteende "för att vinna henne") så tar han det med ro.

OBS: Jag kan inte hugga i sten att jag tolkat Albin rätt i hans intresse för henne, men jag tycker det verkar så som jag säger.
Citera
2020-03-23, 21:55
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Titta i avsnitt 3, 12.52 när de kommer in i hennes lägenhet. En sanitär katastrof, med två äckligt fula nakenkatter, sönderriven soffa vid armstödet och superäckligt. Hur kan man vilja leva så?

Normala tjejer brukar ha lite större krav på fräschhet i sina lägenheter trots kattdjur.

Hon verkar vara stolt över sin gravidmage (för att hon tränat sig till den?) också. En upptränad "gravidmage" med muskler? Men den är lika ful oavsett muskler eller fett.

Sen alla wt-tatueringar ihop med rosa hår tyder på ypperligt dålig smak.

Ja jag vet?
Tror du missförstår det där svarsinlägget jag gjorde.
Det jag menade var att hon är ett WT, men han jag svarade menade på att hon var en stark kvinna.
Citera
2020-03-24, 08:57
Medlem
kevinhoflands avatar
Förstår att SVT vill vara så PK som möjligt men vore mycket mer intressant om de kunde para ihop folk som faktiskt skulle passa ihop.

Jag gillar killar med hår och skägg - SVT hmm vi ger henne en kille utan hår och utan skägg

Jag gymmar, har inte tid med killar och älskar rakade katter - SVT hmm vi ger henne en kille

Jag gillar snygga män - SVT hmm vi ger henne en mobbad glasögonpojke
Citera
2020-03-24, 09:52
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinhofland
Förstår att SVT vill vara så PK som möjligt men vore mycket mer intressant om de kunde para ihop folk som faktiskt skulle passa ihop.

Jag gillar killar med hår och skägg - SVT hmm vi ger henne en kille utan hår och utan skägg

Jag gymmar, har inte tid med killar och älskar rakade katter - SVT hmm vi ger henne en kille

Jag gillar snygga män - SVT hmm vi ger henne en mobbad glasögonpojke

Min konspiratoriska sida misstänker att det inte är en slump att alla killar i programmet (inklusive experterna) är riktiga mesar (kanske inte Emil), medan kvinnorna är betydligt tuffare. Man kan ju misstänka att urvalet till viss del är genuscertifierat. Även experterna verkar ha viss slagsida åt/övertro på idén om att framtiden ligger hos mjuka män och starka kvinnor.

Vi får väl se hur det går men generellt sett tror i alla fall jag inte att kvinnor är särskilt attraherade av mesiga män som de enkelt kan köra över.
Citera
2020-03-24, 10:39
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
I de amerikanska och australiensiska versionerna lyckas experterna MYCKET bättre. Där verkar paren dock också få mer stöd på vägen.

Ändå hävdar ju "experterna" att de lyckas sååå bra , var gång, har något par fortsatt tillsammans efter säsongens slut öht?
Citera
2020-03-24, 11:16
Medlem
Vad gör förresten Emma Frans i produktionen? Är inte hon epidemiolog? En relationsforskare hade väl varit mera passande?

Nu är ju inte detta något vetenskapligt undersökande även om SVT vill få det att verka så. Men om man ändå ska ha in en ”forskare” liksom...
Citera
2020-03-24, 11:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ändå hävdar ju "experterna" att de lyckas sååå bra , var gång, har något par fortsatt tillsammans efter säsongens slut öht?

Niclas och Miha, från förra säsongen, såg jag i somras på tunnelbanan i Gullmarsplan och Miha verkade så kär och luta sig mot hans axel.
Citera
2020-03-24, 11:55
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Niclas och Miha, från förra säsongen, såg jag i somras på tunnelbanan i Gullmarsplan och Miha verkade så kär och luta sig mot hans axel.

Där ser man
Citera
2020-03-24, 15:06
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Ja, det är det enda paret så vitt jag vet där mycket klaffade. Trots detta fick just detta par ganska mycket skäll från vissa här på Flashback. Förmodligen ren avundsjuka.
Citera
2020-03-24, 15:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Många rätt här.

Jag tror också hon "vill tända" honom med att strutta omkring naken.

Ja, hon sa ju något i stil med "det är en snygg röv, då kan man lika bra visa upp den" eller liknande, men för helvete människa, klä på dig

Han är fullt påklädd alltid, hon tar varje chans hon får att visa upp sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in