Citat:
Ursprungligen postat av
klon1
Albin / Elina: Tror att Elina är väldigt kär i Albin men att hon inte vågar erkänna det för sig själv. Än mindre för Albin. Detta med att ”jag är mer rädd att såra honom än mig själv” känns som lite BS. Har lite svårt för hennes attityd generellt. Känns som att hon klistrat på den på sig själv för att inte verka platt. Också stor skämskudde när hon går runt halvnaken. Vill hon ”tända” Albin? Albin förhåller sig ganska diplomatisk när han pratar själv med kameran. Tror bara han vill att det ska vara över. Han är ju bra på att snacka så tror att han kommer få det till att det är han det är fel på, inte Elina. Tror han hade varit helt annorlunda om det varit nån han verkligen hade gillat. Men jag kan bedra mig.
Många rätt här.
Jag tror också hon "vill tända" honom med att strutta omkring naken.
Albin är genomjuste och mogen, och tänker inte visa "dålig attityd" mot henne, som andra par, tidigare i serien, har gjort om de känt antipati för den andre.
Han verkar ha otrolig social kompetens samt tålamod, Albin.
Snacka om noll prestationsångest eller självhävdelsebehov.
Trots att hon typ tar sig friheten att "ge pekpinnar", att han ska dra ut stolen för henne osv och ge anspråk på att
han måste förbättra sig, för att hon ska få intresse,
så tar han dessa påpekande väldigt lugnt, trots att han inte är intresserad.
Någon annan, som inte känt intresse för henne, hade markerat "tror du jag bryr mig" typ (så har det sett ut tidigare säsonger om den ena partnern inte känt intresse).
Albin har inget behov av att förnedra henne inför svenska folket, trots att han inte känner intresse.
Detsamma när hon ger pikar och säger "du måste visa lite motstånd" (underförstått att
han måste ändra sitt beteende "för att vinna henne") så tar han det med ro.
OBS: Jag kan inte hugga i sten att jag tolkat Albin rätt i hans intresse för henne, men jag tycker det verkar så som jag säger.