2020-03-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var väl dessutom när hon själv blev misstänkt som hon började mer eller mindre tiga i förhören?

Kan föreställa mig att SD, då hann ff var på fri fot, instruerade HD hur hon skulle bete sig om hon blev förhörd. Eller hotade henne vad som skulle kunna hända henne om hon pratade. Tror att SD var och kanske ff är säker på att gå loss och det kanske HD också tror.

Så det kan handla om rädsla från HDs sida. Hon är kanske rent av livrädd. Det vet vi inte. Ännu.

Detta är alltså spekulationer från min sida.
Citera
2020-03-24, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl oklart om HD egentligen var misstänkt eller om hon plockades in mer för att man ville få fram något mot SD. Men visst, hon hade kunnat sätta dit sig själv om hon hade börjat spekulera och "hjälpa till" på samma sätt som SD verkar ha gjort. Nu räddades hon dock av genusexperten Viveka Enander från Göteborg, som slog fast att döden är en man. Det var väl efter att Enander hade vittnat nov/dec-2019 som Åsa Hiding kunde avskriva HD helt från tsmisstankar.

Så du tror alltså att en sk genusexpert som uttalar sig kan vända en hel rättegång? Eller vad menar du?

Tillåt mig att småle.
Citera
2020-03-24, 14:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
??? ???

Vittnet som redogör för belysningen på fasaden blir tillfrågad hur hon kan veta att det var just det aktuella datumet och då säger hon att hon varit på vårdcentralen just den dagen och hade svårt att sova efter och därför kunde veta det så exakt.
Citera
2020-03-24, 14:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Där var en dag när han vittnade själv och blev tillsagd av domaren att skärpa sig och svara på frågorna och sluta bära sig illa åt. Jag misstänker att han fick en tillsägelse den dagen för dagen därpå var han spak i rättegången. Det kan ju faktiskt vara så att det är ett spel att han spelar galen. Men mest tror jag att han är den typen som skrattar vid fel tillfällen och att han inte funkar riktigt som vi andra. Min personliga erfarenhet med psykopat människor är att de i sociala sammanhang inte riktigt kan uppföra sig att det liksom blir fel eller uppfattas som spelat. Så jag är beredd att hålla med majoriteten här. De kan liksom slänga sig med fraser som är korrekta för sammanhanget men något känns fel.

Ja. Det är väl ’part and parcel’ av en 17-slags-GM inför rätten i alla händelser. Nåt är uppskruvat till maximum, på något annats bekostnad. Man kunde tycka det borde klinga undan efter två år men han har väl levt på helspänn, också mycket längre än så. Eller så är han bara sån.

Unga med lite tics eller ingrodda beteendemönster som de försöker parera i livet kan väl ofta uppvisa liknande saker. Nån övertolkning av en kommunikationssituation som leder till anspänning. Som måste ut nån gång. Jag vevar lite. Svårt när man själv inte varit på plats.

Ett slags självöverskattning ligger väl i korten. Kanske en motsättning mellan den persona som mördade (och kände lw) och den som ska sitta i rätten och ljuga om det efteråt, som inte känner skuld...?
Citera
2020-03-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vi vet ju inte om det är sant att SD sitter och skrattar och beter sig som en psykopat. Vi får ju bara rapportering från lokalblaskan NA som har gått i åklagarens ledband i två år nu. Det skulle vara intressant att få höra ljudupptagningarna från rättegången, och det skulle inte förvåna mig alls om det då visar sig att han i själva verket har riktigt bra svar på det åklagaren lägger fram.

Så reportern ljuger om SDs skrattande? Är det det du vill säga?

Han skrattar antingen för att han känner sig överlägsen och är säker på att gå loss. Eller så skrattar han för att han är nervös.
Citera
2020-03-24, 14:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vittnet som redogör för belysningen på fasaden blir tillfrågad hur hon kan veta att det var just det aktuella datumet och då säger hon att hon varit på vårdcentralen just den dagen och hade svårt att sova efter och därför kunde veta det så exakt.

Picasso hann före. Tack ändå.
SD hade fasadbelysning då?
Citera
2020-03-24, 14:43
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Att LW opererat bort delar som gör blödning omöjligt eller att hon hamnat i blödningsfri ålder? (Endast "gojs" ibland.)
Ren spekulation.

Spekulation från mig:

Hormonspiralen sätts in i livmodern av en barnmorska eller läkare.

https://www.umo.se/sex/skydd-mot-graviditet/hormonspiral/

”För många brukar mensen minska eller försvinna helt under den tid man har hormonspiral.”
Citera
2020-03-24, 14:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du säger vi,Men det är inte vi som ska döma Den biten sköter TR och HR och eventuellt HD, Och jag tror nog att SDs bägge advokater är full kapabel till att protestera om det skulle bedrivas fulspel i rättssalen och till syvende och sist så är det väl domaren och nämndemännen som förkunnar dom,Men att vi inte får grotta ner oss i alla detaljer om LWs underliv stör väl säkert vissa.

Du kan ju prova att få ut FUP i Norge, Danmark, Finland. Där är dom stenhård med sekretessen.

Jag skrev ju att vi får vara överens om att inte vara överens och uppenbarligen så är det så fallet är

För att en dom ska vara riktig för mig som medborgare i det här landet vill jag faktiskt förstå och kunna bilda mig en egen uppfattning om hur saker och ting ligger till, det tror jag gäller för de flesta därav "vi" i den text du citerade.

Fattar inte riktigt vad Norge, Danmark och Finland,s regler om offentlighet har med det vi diskuterar om jag ska vara ärlig, känns lite som om du försöker bygga en "halmgubbe" men det kanske inte var så du menade?
Citera
2020-03-24, 14:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja. Det är väl ’part and parcel’ av en 17-slags-GM inför rätten i alla händelser. Nåt är uppskruvat till maximum, på något annats bekostnad. Man kunde tycka det borde klinga undan efter två år men han har väl levt på helspänn, också mycket längre än så. Eller så är han bara sån.

Unga med lite tics eller ingrodda beteendemönster som de försöker parera i livet kan väl ofta uppvisa liknande saker. Nån övertolkning av en kommunikationssituation som leder till anspänning. Som måste ut nån gång. Jag vevar lite. Svårt när man själv inte varit på plats.

Ett slags självöverskattning ligger väl i korten. Kanske en motsättning mellan den persona som mördade (och kände lw) och den som ska sitta i rätten och ljuga om det efteråt, som inte känner skuld...?

Men undrar om det inte var svårt att se att just 17 slag hade gjorts ?
Citera
2020-03-24, 14:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Är det här på nåt sätt rättvisande så har LW tendenser som är minst lika knepiga som SD:s. Båda verkar helt uppslukade av förmågan att formulera ord, få ord formulerade för sig, och att kunna sätta sig över någon eller något, och racka ner på nåt. De är synbart totalt besatta. Psykopater. (Sen finns då mer av förhistoria o bevisning och ev. upplevda oförätter från en eller annans sida fram o tillbaka.) SD kunde troligen ha anmält LW för trakasseri. Hon ser ut att ha hittat en hållhake och utnyttjar den, kanske som hon blivit utnyttjad förut.

Det är givetvis långt bortom vad vanligt folk borde behöva sitta och ta del av, och långt mer än ngn borde tillåta sig.

SD kanske kan hävda självförsvar trots allt...

Dräggeri leder till dräggeri. Det är en jävla sörja.

Nån borde tillsätta en utredning om vad som i hela friden är fel.

Korrigera mig gärna om jag överbetonat ngt....

Det är rättvisande för kommunikationen
mellan dem från april -17 och framåt.
Efter att HD avslöjat deras affär och SD
valde HD.
Citera
2020-03-24, 14:54
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Picasso hann före. Tack ändå.
SD hade fasadbelysning då?

Ja det går undan som tusan här hänger inte med Japp som går på automatiskt vid rörelse men den aktuella natten var den avstängd. Antagligen för att ingen skulle se honom komma hem blodig och behöva spola av sig. Det är också det som är teorin med att han bad människor vattna och alla diskussioner om vattenutkastaren. Att marken var torr och inte kunde svälja undan allt blod och gojs. Tänk om det där huset hade fått undersökas ordentligt vid första tillfället vad som kunde hittats där då.
Citera
2020-03-24, 14:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De kan invända hur mycket som helst, vi skulle ändå inte få veta ett ett djävla dugg om vad som sades innanför de lyckta dörrarna, det som sägs där stannar där.

Du kan ju ta det där berömda "blodet" på plösen på MGM,s sko, åklagaren har ju gjort ett ganska stort nummer av just det, ett av Hiding,s bevis för att MGM är skyldig till mordet på BO.

När NFC,s forensiker förhördes igår så fram kom det att NFC inte kan avgöra om det som finns på skon är blod eller saliv eller något annat sekret från BO, om det vittnet hade förhörts bakom lyckta dörrar så hade vi alltså haft Hiding,s version om vad som fanns på skon som sanning och den stämde ju inte enligt NFC.

Därför är dessa lyckta dörrar i tid och otid ett djävla problem.

Tror du inte det framgått i domen senare att "blodet" inte kunde verifieras av vittnet?
Skulle TR mörka det menar du och inte ta den nytillkomna "dementeringen" från vittnet med i beräkningen när de dömer? Väldigt nyfiken nu. Skandal om det kan gå till som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in