2020-03-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Var det inte han själv som hade påstått att han är född utan nerver, eller något liknande.
Tror inte alls att det handlar om nervositet, han skrattar nog för att han tror sig ha överlistat alla och att han kommer att komma undan en dom. Han skrattar för att de egentligen inte ”har något på honom” (enligt honom själv) och sitter där mycket nöjd över vad han lyckats med.
Det spelar liksom ingen roll vilken bevisning som framförs, det rinner av honom som vatten på en gås

Har själv dragit samma slutsats och
SD är en ytterst obehaglig individ. Det s.k leendet i hans plyte liknar mer en grimas.
Citera
2020-03-24, 14:06
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
De kan invända hur mycket som helst, vi skulle ändå inte få veta ett ett djävla dugg om vad som sades innanför de lyckta dörrarna, det som sägs där stannar där.

Du kan ju ta det där berömda "blodet" på plösen på MGM,s sko, åklagaren har ju gjort ett ganska stort nummer av just det, ett av Hiding,s bevis för att MGM är skyldig till mordet på BO.

När NFC,s forensiker förhördes igår så fram kom det att NFC inte kan avgöra om det som finns på skon är blod eller saliv eller något annat sekret från BO, om det vittnet hade förhörts bakom lyckta dörrar så hade vi alltså haft Hiding,s version om vad som fanns på skon som sanning och den stämde ju inte enligt NFC.

Därför är dessa lyckta dörrar i tid och otid ett djävla problem.

Du säger vi,Men det är inte vi som ska döma Den biten sköter TR och HR och eventuellt HD, Och jag tror nog att SDs bägge advokater är full kapabel till att protestera om det skulle bedrivas fulspel i rättssalen och till syvende och sist så är det väl domaren och nämndemännen som förkunnar dom,Men att vi inte får grotta ner oss i alla detaljer om LWs underliv stör väl säkert vissa.

Du kan ju prova att få ut FUP i Norge, Danmark, Finland. Där är dom stenhård med sekretessen.
Citera
2020-03-24, 14:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Snyggt. Hon har hängt upp den natten på vc-besöket. Tjusigt!

??? ???
Citera
2020-03-24, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har själv dragit samma slutsats och
SD är en ytterst obehaglig individ. Det s.k leendet i hans plyte liknar mer en grimas.
Obehaglig är ordet. Han påstod att han skrattar när nån släpper en groda i sitt tal. Och han har oerhört roligt när it-teknikerna berättar vad de hittat och inte hittat. Han har överlistat dom och de har ju ingen aning om hur smart han är eller hur han har gjort.

Jag kommer njuta den dagen han får sin dom - om den nu är till hans nackdel, vilket jag verkligen hoppas. Att en oskyldig skulle ha så roligt i rätten, efter att ha suttit ett halvår i häkte, har jag väldigt svårt att tro. För honom är detta en show som bara visar vilken fantastisk människa han är som verkar ha begått det perfekta brottet. Och HD skyddar honom? Vilka patetiska varelser.
Citera
2020-03-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
??? ???
Ha ha… sorry. Jag menar att J*dits minne är upphängt på att hon var på vårdcentralen den 14 maj, och därför är hon helt säker på datumet.
Citera
2020-03-24, 14:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ha ha… sorry. Jag menar att J*dits minne är upphängt på att hon var på vårdcentralen den 14 maj, och därför är hon helt säker på datumet.

Okej, tack. Förtroendeingivande med andra ord.
Citera
2020-03-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Att HD i så många fall inte vill svara på frågor eller svarar undvikande är väl en indikation?

Helt klart är det då. Men tror inte hon begriper det.
Citera
2020-03-24, 14:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det står inte på vilket sätt testerna reagerade på tvättmedlet?
De hann inte göra riktiga tester eftersom de inte hade utrustning med sig.
Kan tvättmedlet ha varit Klorin?
Det finns i pulverform och används väl för att ta bort spår av blod?

Vad heter den jouråklagare som stoppade undersökningen av SD:s hus den första gången?

Nej, det står bara precis så "luddigt". Det är möjligt att om man var på plats på rättegången så skulle man lättare kunna tolka det.

Klorin, ja varför inte.

Försökt att hitta något i Huvudprotokollet 145/183 om processen 15/5 -18
"FU-LEDARE ANDERS WAHLBERG HAR FÅTT FÖREDRAGNING AV ÄRENDET OCH JOUREN HÖR STEFAN DAVIDSSON"... detta noteras kl 15.15

"ANMÄLAN MÄNNISKOROV UPPRÄTTAS OCH STEFAN KOMMER ATT DELGES MISSTANKE OM BROTT. ÅKL KOMMER ATT FÖREDRAS ÄRENDET.MEDDELAT AV JFUL ANDERS WAHLBERG" … detta noteras kl 16.18

Vet ej om det är denne Anders Wahlberg som är jouråklagare.
Citera
2020-03-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nej, det står bara precis så "luddigt". Det är möjligt att om man var på plats på rättegången så skulle man lättare kunna tolka det.

Klorin, ja varför inte.

Försökt att hitta något i Huvudprotokollet 145/183 om processen 15/5 -18
"FU-LEDARE ANDERS WAHLBERG HAR FÅTT FÖREDRAGNING AV ÄRENDET OCH JOUREN HÖR STEFAN DAVIDSSON"... detta noteras kl 15.15

"ANMÄLAN MÄNNISKOROV UPPRÄTTAS OCH STEFAN KOMMER ATT DELGES MISSTANKE OM BROTT. ÅKL KOMMER ATT FÖREDRAS ÄRENDET.MEDDELAT AV JFUL ANDERS WAHLBERG" … detta noteras kl 16.18

Vet ej om det är denne Anders Wahlberg som är jouråklagare.
Det står ju ganska klart: JFUL - J=jour, FUL=förundersökningsledare. Anders Wahlberg är dessutom åklagare så visst är det så.
Citera
2020-03-24, 14:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det står ju ganska klart: JFUL - J=jour, FUL=förundersökningsledare. Anders Wahlberg är dessutom åklagare så visst är det så.

En polis kan vara FUL - men om AW är åklagare så verkar det stämma.
Men om det även är denne AW som stoppade undersökningen av SD:s hus kan jag inte utläsa. Någon annan kanske kan.
Citera
2020-03-24, 14:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Bra att känna till. Det borde ju nog ligga i saken, faktiskt. Sen har en del svårare att förhålla sig till det då.

Ja, lite konstigt är det... Men det är nog till det bästa.

Där var en dag när han vittnade själv och blev tillsagd av domaren att skärpa sig och svara på frågorna och sluta bära sig illa åt. Jag misstänker att han fick en tillsägelse den dagen för dagen därpå var han spak i rättegången. Det kan ju faktiskt vara så att det är ett spel att han spelar galen. Men mest tror jag att han är den typen som skrattar vid fel tillfällen och att han inte funkar riktigt som vi andra. Min personliga erfarenhet med psykopat människor är att de i sociala sammanhang inte riktigt kan uppföra sig att det liksom blir fel eller uppfattas som spelat. Så jag är beredd att hålla med majoriteten här. De kan liksom slänga sig med fraser som är korrekta för sammanhanget men något känns fel.
Citera
2020-03-24, 14:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läser "scribble" från igår om just detta.
Finner det intressant att flera av testerna reagerade på tvättmedlet - kan det betyda att "någon" försökt tvätta rent med tvättmedel runt om i tvättstugan?
Eller betyder det bara att det är mycket tvättmedel som virvlat kring och så att säga stör undersökningen?

Svårt att svara på den frågan men min misstanke efter att ha sett bilderna på hans hem är att tvättmedel virvlat runt och stör. Det nämns ju tvättmedel också och inte rengöringsmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in