2020-03-24, 14:14
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Jävla skämt alla dessa som styr landet !! Lika bra att låta apor styra landet hade nog haft bättre resultat!

”Tillåter endast bordsservering på restauranger”

▸ Regeringens nya drag för att stoppa smittan

Kollar just nu på pressträffen Live, vilka clowner. Helt tafatta om man jämför med andra runt om i världen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Om det inte fungerar så kommer ju inte vaccin fungera heller.

Du gjorde det för svårt för honom att förstå innebörden nu.
Tänka två steg blir ett för mycket för vissa här inne...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kollar på Flightradar och flygtrafiken ser ut att ha minskat dramatiskt. Fast det visste vi väl redan.

Eller ser jag fel?

Nej visst är det mindre? Bra!
Citera
Medlem
sannes avatar
Jag dör

Nu finns de inget material, inte ens samordning eller ännu bättre nationell samordning hjälper, så nu måste vi uppbåda en nationell samverkan och vi måste att ett nationellt smittskyddsarbete fungerar så vi kan ta hand om alla som behöver vård.

Socialstyrelsen.

Nu MSB, och deras informationskampanj, och deras beredskapsplaner som är sekretess. Nu ska MSB vara öppna och transparanta, och vi har ingenting att göra för att platta ut kurvan och göra allt det där som Anders sagt, förutom information.

https://www.youtube.com/watch?v=d2RUlNrCN3M
Citera
Medlem
Vad var det jag sa igår. Det är synd om nysvenskar nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Va?

Vaccin skapar ju flockimmunitet. Kan vi inte skapa antikroppar så kan vi ju inte, då skulle vi inte kunna bli friska heller.
Citera
2020-03-24, 14:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Dom nya riktlinjerna som kom idag är ju bara för lama, ta t.ex att man inte få stå i baren, vänta till folk har fått ett par snapsar innanför västen, detta håller fan inte, påsken kommer bli vår undergång.

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, nu tar Regeringen i med storsläggan mot smittspridningen. Och förbjuder restauranger att servera mat vid bardisken. Bara bordsservering och buffeter ( ) kommer att tillåtas.

Aprilskämten verkar komma tidigt i år.

Gissar att majoriteten av oss i tråden tycker dessa åtgärder är störtlöjliga. Antingen stänger man ner, eller så kan man lika gärna låta de som absolut måste vara dekadenta till varje pris bli smittade och i viss mån avlida.

Är det verkligen så jävla svårt att ta 2 veckors nationell semester för att sedan kanske kunna återgå till normalläge?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Hur kan man säga att folk ska fundera över om man verkligen måste resa, träffa folk och göra de man tänkt.
Självklart kommer de som tycker att Corona är en förkylning att tycka att deras syfte behöver göras.

Behöver du verkligen gå på de där mötet?
Ja det behöver ja.
Behöver du verkligen åka på skidresa med din familj?
Ja vi åker varje år så därför gör vi de nu också.
Behöver du göra en resa runt i halva landet för att träffa din familj i påsk.
Ja självklart då jag vill träffa min familj.

VEM kommer att tänka. OJ regeringen har satt en rekommendation så det är bäst att jag håller mig hemma och ställer in allt som kan innebära en risk för någon.

Jag hör varje dag om dom som går och jobbar för att förkylningen är över, bara lite snuva kvar.
Folk orkar inte sitta hemma längre och måste ut och shoppa.
Man vill inte ha ungarna så det är bättre att dom är på dagis.
Resan för påsk kommer bli som planerat efter som man åker iväg varje år.
Blir spännande när stockholmarna tar med smittan ut i landet samtidigt som regeringen vägrar begränsa spridningen på riktigt.
"Det är solidaritet som gäller". Ja de är ju enkelt att säga. Och i nästa mening är man förvånad över varför inte följer rekommendationerna.
Citera
Bannlyst
Italien planerar att fortsätta med restriktioner ända till 31 juli, dvs i 4 månader till. Undrar varför de gör det? Kan de inte ta en titt på Sverige och införa förbud mot att servera öl vid baren?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, nu tar Regeringen i med storsläggan mot smittspridningen. Och förbjuder restauranger att servera mat vid bardisken. Bara bordsservering och buffeter ( ) kommer att tillåtas.

Aprilskämten verkar komma tidigt i år.
Äntligen! Som jag har väntat.
Sverige går i bräschen och visar att man än en gång ligger i framkant. Verkligen innovativt, må jag säga. Kraftfullt agerat, Löfvén pekar med hela långfingret åt sina medborgare.

Ser att det fortfarande finns plocksalladsbufféer i mataffärerna. För säkerhets skull kan ju restaurangerna fylla på sina salladsbufféer därifrån. Då har man ju verkligen säkrat upp!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Dom nya riktlinjerna som kom idag är ju bara för lama, ta t.ex att man inte få stå i baren, vänta till folk har fått ett par snapsar innanför västen, detta håller fan inte, påsken kommer bli vår undergång.
Fritt fram för påskbuffét på krogen. Tydligen styrs FHM av galningar. Jag vet inte om de bara är dumma eller om de verkligen VILL att detta skall gå åt helvete, men jag vet att de måste plockas bort och bytas ut.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Sa precis socialstyrelsen att nytt material inte kommer komma?

Varför ska man inte beställa mer? Har vi så det räcker för ett worst case scenario?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in