2020-03-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
den är inplastad dock är det sådan förpackning som man lätt kan öppna och stänga förpackningen, liksom ett brev.

dessutom så verkar masken vara helt ren, men den luktar handsprit, eller typ sjukhusmaterial, konstigt lukt.

vet inte om jag vågar använda den.
Ajdå, det verkar ju lite konstigt, mina luktar ingenting.
Citera
2020-03-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Var ute i helgen för en öl i en medelstor stad. Smockfullt på puben jag var på, även på klubben.Fick intrycket att det var en väldigt låg, eller lägre än vanligtvis, medelålder.

Säga vad man vill om dessa yngre generationer, men de är anledningen till varför vi inte kommer få omfattande krig i framtiden. De är alldeles för självupptagna och bortskämda för att lägga ner sitt liv för någon annan. Inte ens ett krig hade fått dem att lägga ner sin fredagsöl med polarna.

(Nej jag är inte bättre än dessa i det avseendet)

Endast bordservering är nu tillåtet, FHM kom precis med nya regler
Citera
2020-03-24, 13:05
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Detta är mer ett globalt problem. Inget land kommer att klara sig undan ekonomiskt då hela ekonomin går på knäna. De enda som går + är isbjörnarna i nordpolen.

- Covid-19 är förvisso ett globalt problem, men det är ett problem som har drabbat Europa mycket hårdare än andra delar av Världen.

Det är absurdt att Europa är den kontinent som har drabbats hårdast av en epidemi som började i Kina. Europas smittskyddsmyndigheter hade inte vett att ens försöka hålla viruset borta från Europa. Konsekvensen av myndigheternas svek, är att Covid-19 håller på att rasera både ekonomin och hälsan i Europa.

Stora epidemier har förekommit tidigare. Den bästa åtgärden för att stoppa epidemier, har varit att begränsa människors rörlighet.

Det kommer att uppstå fler epidemier. Vi måste ha beredskap att kunna stänga gränserna med kort varsel. Vi behöver vara självförsörjande i större utsträckning. Vi behöver kunna tillgodose dom mest grundläggande behoven även med stängda gränser. Nästa epidemi kan vara ännu farligare, och ännu lömskare, än Covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Afterski är stängt men om backarna är stängda....hm tveksamt

Backarna lär inte smitta någon dom kan gott vara öppna så man får åka lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad gör man för åtgärd?

Endast bordservering är nu tillåtet
Citera
2020-03-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Endast bordservering är nu tillåtet

Vad menas med det? Går det inte att beställa en öl i baren längre?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Livstilsförändringar på gång enligt SVTs expert.

Ock, inget mer? Bara att nått är på gång. Konkretiserar de sig inte mer borde dom tiga!
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Resten av världen : "Karantän och förbud att umgås mer än 2 personer".
Sverige: "Nu får thaibufferna köra bordservering istället"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vad menas med det? Går det inte att beställa en öl i baren längre?

ja... antar det?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, statsministern har inte sagt så.
För en gångs skull, första gången ever, ställer jag mig bakom Löfven i det han säger och gör.

Sverige är kända för att att fatta korkade beslut utan att förankra det med verkligheten. Ta nästan varje beslut kopplat till miljön så kan man se att forskning inte stödjer vad politiker tror. Elbilar, elcyklar osv osv
Citera
2020-03-24, 13:07
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Var ute i helgen för en öl i en medelstor stad. Smockfullt på puben jag var på, även på klubben.Fick intrycket att det var en väldigt låg, eller lägre än vanligtvis, medelålder.

Skrev du inte fel där? Menar du inte IQ? ..en väldigt låg IQ, lägre än vanligtvis

Om man är så jävla dum att man går ut i coronatider nu och riskerar att sprida denna skit vidare och på så sätt riskerar allas liv, sjuka som friska, så har man ju inte riktigt alla skruvar på plats.
Citera
2020-03-24, 13:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
115 patienter har lagts in på intensiven i Sverige för covid-19, innebär inte att dom är kvar där heller så det kan vara hälften så många vad vi vet..

Räknade dem precis nu 165!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in