2020-03-24, 12:56
Medlem
Livstilsförändringar på gång enligt SVTs expert.
Citera
2020-03-24, 12:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Litar varken på myndigheter eller svenska staten.

Men ja, jag tror inte de skulle kunna mörka antalet döda, otroligt svårt i ett land som Sverige med internet. Kina däremot är det nog ganska lätt
Jag är i normalfallet inte den som har direkt tillit till auktoriteter, men i den här situationen har de agerat rimligt med de resurser som finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Alla länder bara stänger gränser och isolerar folk för att du har rätt och alla andra har fel.

De styrande får panik dvs vet inte hur de skall agera så de följer bara vad grannlandet gör utan att ens reflektera över konsekvenserna.

Sen kommer de på: -Aj fasen nu gick visst ekonomin åt pipsvängen så detta va ju ingen bra idé att stänga allt för pensionärer som skulle skyddas är ändå ute och traskar runt :/
Då blir det alla unga som får bli hemlösa och dö i förtid istället pga arbetslösheten som regeringen skapat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Tror inte du behöver vara orolig om den är inplastad, blir mest förvånad att dom hade kvar.

den är inplastad dock är det sådan förpackning som man lätt kan öppna och stänga förpackningen, liksom ett brev.

dessutom så verkar masken vara helt ren, men den luktar handsprit, eller typ sjukhusmaterial, konstigt lukt.

vet inte om jag vågar använda den.
Citera
2020-03-24, 12:58
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Vadå börjat ? Vi har typ 2000 personer som blivit lite snuviga och nu 33 döda varav 12 va gamla sjuka somalier och resten kol-sjuka eller nedsatt lungfunktion.

Resten av alla får lite nysningar och jogga hem efter positivt test.
Förstår inte varför alla tror att detta är pesten ?
De dör ju till och med fler av fallande kokosnötter än vad Corona lyckats med

Så de 165 som ligger på intensivvården i respirator ligger och nyser då enligt dig? Din trollhjärna har torkat ut tror jag visst.
Citera
2020-03-24, 12:58
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är klart att det är sant det jag skrev. Du kan väl läsa innantill?

Om covid-19 ovaccinerad är så potent som påstås så bör det vara 3000 registrerade dödsfall per juni.

Det vi står inför är ett läge som gällt länge, men en sjukvård som saknar kapacitet, och som inte klarar ens de patienter som är vid ett normalläge. Det dör 90000 personer i Sverige varje år. En del bland dessa i onödan för att sjukvården inte har kapacitet.

Nej det är inte sant. Kan du läsa innantill hur många som har dött i influensa säsongen 2019/20?
Citera
2020-03-24, 12:59
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Bra fynd. Antagligen plockar de hem arbetarna. Jäkla svärm helikoptrar utanför ABERDEEN nu. Ett JAS-plan passerade just över norra Skåne österut, flög lågt.

https://www.flightradar24.com/BHL62P/244385ef

I vanliga fall är det SK60-planen som syns på Flightradar24. Gripen har jag aldrig sett där.

SK60 syns även i detta nu över Västervik/Hultsfred.
Senast redigerad av kazangas 2020-03-24 kl. 13:04.
Citera
2020-03-24, 13:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Bara under mars varslades 18 000 om uppsägning - detta pga. en förkylning som drabbat i nuläget ca. 2000 personer...
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Livstilsförändringar på gång enligt SVTs expert.

Jo, tjena...när detta blåst över kommer människor att återgå till sina vanliga vardagsliv. Så är det alltid. Det blir som tonåringen som fått sin första bakfylla: Jag ska aldrig aldrig aldrig dricka mer...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Så de 165 som ligger på intensivvården i respirator ligger och nyser då enligt dig? Din trollhjärna har torkat ut tror jag visst.
115 patienter har lagts in på intensiven i Sverige för covid-19, innebär inte att dom är kvar där heller så det kan vara hälften så många vad vi vet..
Citera
2020-03-24, 13:01
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
De styrande får panik dvs vet inte hur de skall agera så de följer bara vad grannlandet gör utan att ens reflektera över konsekvenserna.

Sen kommer de på: -Aj fasen nu gick visst ekonomin åt pipsvängen så detta va ju ingen bra idé att stänga allt för pensionärer som skulle skyddas är ändå ute och traskar runt :/
Då blir det alla unga som får bli hemlösa och dö i förtid istället pga arbetslösheten som regeringen skapat

Du bara repeterar vad vår ljushuvud till politiker säger. Sverige har en sån pondus att stå mot panik medans alla andra länders regeringar och forskare slänger ut intelligensen och baserar sina beslut på känslor. Du tycker att vi är kända för att vara så?
Citera
2020-03-24, 13:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Samma åtgärder förbereds i Sverige. Det beror inte på panik eller inkompetens.

Sätt dig ned en stund och räkna på de siffror som finns så förstår du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in