2020-03-24, 07:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Njä, inte riktigt. Att kongressen stoppat och ändrat Trumpadministrationens föreslagna nedskärningar gör inte att Trump inte försökt skära ner. Dessutom ersatte man aldrig Ziemer eller Bossert t ex. Så jo, det var aldrig prioriterat av Trump.
Han har inte alls lyssnat i början, det har läckts igenom plenty hur folk försökt få honom att lyssna.
För att inte tala om hans babblande om full kontroll, alla som vill får testa, vaccin snart klart osv, som sen Fauci och andra får backtracka på konstant.

Ja, de har äntligen börjat få lite testkapacitet. Långt ifrån vad som behövs, och för sent. Sverige vägrar inte, vi kan inte. Resurserna finns inte.
Skitprat, finansieringen har inte ändrats, forskarnas rekommendationer har följts. Flyg har stoppats och testning har kommit igång. Tester är ett statligt åtagande i första hand där bla demokratiska New York slarvat.
Nu har federala myndigheter klivit in och gör om hotell och skolor till sjukmottagningar. Ventilatorer byggs av industrin i en rasande takt.
I Sverige vägrar man privata labb hjälpa till med testningen trots att de kan genomföra tusentals tester i veckan.
Ta din SVT propaganda och tryck upp den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Trångt och kaos igen i Stockholms lokaltrafik. Jävla u-land.
Detta trots att det finns tillgängliga busschaufförer.

– I de flesta områden finns personal som väntar hemma, på depån eller ute i trafikområdet, säger Mario Gavran på fackförbundet Kommunal.

Försöker SL utnyttja krisen för att spara pengar?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
The guardian refererar till 3 svenskar som är kritiska. Ingen nämner massmord. Sedan så verkar spridningen och dödstalen i Sverige inte på något sätt vara värre än i övriga Europa. Har du någon bra förklaring till det?

Vi är bara i början av spridningen. Antal dödstal i dagsläget är ganska oväsentligt. Det som oroar är att Sverige inte inför isolering, karantäner, nedstängning av icke samhällsnödvändiga företag t ex butiker, barer, restauranger, skidanläggningar osv.
Svenskar klarar inte av att följa frivilliga råd, vi måste få till förbud likt de man har i andra länder
Citera
2020-03-24, 07:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jaså, så detta att efterfrågan är på noll inom rese- och upplevelsebranschen och att de stora hotellkedjorna varslar och permitterar har ingenting med viruspandemin att göra?
Exakt det den har, vilket snabbt kommer att ändras när pandemin har lagts sig och restriktioner försvinner.
Citera
2020-03-24, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag delar med mig av det jag fått till mig från pålitliga källor.
Kan även tillägga att min fru som är förskollärare fick sitta och skriva upp alla vårdnadshavares arbeten för att se hur många som har rätt till omsorg om/när förskolor och skolor stängs.

Om det ska stängas eller att detta är att ha planer för olika scenarion kan vi inte svara på.

Kan bekräfta fetstil, redan förra veckan.
Citera
2020-03-24, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800Nm
Kan nån moderator starta en undersökning:
Har du haft Corona?
Ja, jag var sjuk två veckor eller mer.
Ja, jag var sjuk en vecka.
Ja, jag hade lätta symtom.
Nej.
Bra idé!
Citera
2020-03-24, 07:23
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Ovanligt skarpsynt må jag säga. Tråden är överfull med trögtänkta idioter som inte kan se den stora bilden, men bilden är som synes glasklar för den läskunnige.

Problemet med den teorin - hur korrekt den än må vara - är just att pandemin kan fortsätta längre än så. Samt, vill man uppnå flockimmunitet (80% av befolkningen skall ha det) under en fyra veckors period blir dödstalen groteska.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi är bara i början av spridningen. Antal dödstal i dagsläget är ganska oväsentligt. Det som oroar är att Sverige inte inför isolering, karantäner, nedstängning av icke samhällsnödvändiga företag t ex butiker, barer, restauranger, skidanläggningar osv.
Svenskar klarar inte av att följa frivilliga råd, vi måste få till förbud likt de man har i andra länder
Vi behöver respiratorer. inget annat. Möjligen masstesta om man vill platta ut kurvan. Stänga ner löser inget. Det är förmodligen billigare och effektivare att köpa in utrustning för att ta hand om problemet istället för att stänga ner ekonomin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Helt rätt, inget daltande!Utan hårda restriktioner!
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Personer i Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien löper ju ännu större risk vid nästa våg.
Där är immuniteten bara 5-10 %.

Förstår du nu?

Det gör även de som ej är immuna i Sverige. Dessutom vet vi inte om de som kanske blir immuna denna gång även har immunitet nästa gång, kanske de inte har det.
Har du verkligen så svårt att tänka på riskerna och ha lite framförhållning
Citera
2020-03-24, 07:25
Medlem
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20200323_37/amp.html

43000 Covid positiva människor utan symtom.

Djävulsk felbedömning, om våra myndigheters rekommendationer är i helhet baserade på statistik och data från Kina.
Citera
2020-03-24, 07:25
Medlem
Har någon utländsk tidning uppmärksammat att det är majoriteten Somalier i Sverige som dött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in