2020-03-23, 11:39
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Skönt att det är din hypotes. Kom tillbaks när du bevisat eller förkastat den.

Då får vi ju ta bort all information i tråden, när inte ett enda dugg är bevisat genom vetenskapliga studier som pågått i tillräckligt stor omfattning och tillräckligt lång tid för att kunna betraktas som obestridliga bevis.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
EN VARNING FRÅN HISTORIAN

Joé Ameal Peña var fyra år gammal när
Spanska sjuka 1918 slet genom hans lilla fiskstad i norra Spanien, dess dödliga väg berättas av den dagliga ringningen av kyrkoklockor.

Mer än ett sekel senare har Ameal Peña - som tros vara Spaniens enda levande överlevande av en pandemi som sägs vara den dödligaste i mänsklig historia - en varning till världen i kriget mot Covid-19. ”Var försiktig,” sa han. ”Jag vill inte se samma sak upprepas. Det krävde så många liv. ”

Hösten 1918 blev han den enda av sina sju syskon som fick spanska influensan. "Jag kan fortfarande inte fatta hur jag är här", sa Ameal Peña, nu 105, till tidningen El Mundo. ”När jag vaknade kunde jag knappt gå. Jag var tvungen att krypa på mina händer och knän. ” När han brottades med en obeveklig feber föreskrev en läkare ångor av kokt eukalyptus och tång från havet.
Så varför inte försöka med ångor av kokt eukalyptus och tång från havet den här gången med? Det fungerade bevisligen då.

Jag förstår mer än väl att folk behöver syrgas för man kan inte leva utan syre. Samtidigt är syre väldigt oxiderande, små djur som tvingas leva i 100 % syrgas dör efter några dar. Några kinesiska läkare hade visst testat med höga doser C-vitamin intravenöst, vilket kanske hjälpte mot de oxidativa skador som den livsuppehållande syrgasen kanske ger. Hur hög är koncentrationen på den syrgas folk får?

Oxygen is required for normal cell metabolism.[6] Excessively high concentrations can cause oxygen toxicity such as lung damage or result in respiratory failure in those who are predisposed.[2][7]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oxygen_therapy

Se även Oxygen toxicity

Hur vet man om det är viruset eller den (i och för sig nödvändiga) behandlingen med syrgas som orsakar lungskador? Det kanske blir en ond cirkel. Ges antioxidanter som exempelvis vitamin C för att förhindra oxidativa skador av syrgasen? Eller hävdar alla läkare fortfarande att vitaminer är giftiga och svenskarna med deras dyra vitaminberikade urin löjliga? Well, news for you, syre är också giftigt. Nödvändigt, men giftigt. Alltså behövs antioxidanter.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Se här och återkom med dementi https://www.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw

Sen är inte det kroppens immunitetsförsvar att höja temperaturen - nej det är stridens hetta mellan virus och våra virusbekämpande små "soldater" som man känner av som feber. Kolla som sagt filmen med en seriös expert som dödar en massa rykten och fake news osv

Jag vet hur det fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Hur många som dör över hela jorden beror förmodligen till största delen på hur viruset klarar sig i olika klimat.

Cfr beror också på hur många barn som smittas och blir asymtomatiska.

Tror vi på ett cfr kring 0,7 när det sprids i slumområden i Indien, Brasilien, afrikanska länder osv?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej, man flyttade finansieringen från ett department till ett annat. Det har inte dragits ned på något smittskydd. Han har inte ignorerat forskare.
USA hade en liknande inställning sin idioten Tegnell. Men har reagerat hårdare efterhand.
Nu trappar man upp testandet vilket Sverige vägrar att göra.

Njä, inte riktigt. Att kongressen stoppat och ändrat Trumpadministrationens föreslagna nedskärningar gör inte att Trump inte försökt skära ner. Dessutom ersatte man aldrig Ziemer eller Bossert t ex. Så jo, det var aldrig prioriterat av Trump.
Han har inte alls lyssnat i början, det har läckts igenom plenty hur folk försökt få honom att lyssna.
För att inte tala om hans babblande om full kontroll, alla som vill får testa, vaccin snart klart osv, som sen Fauci och andra får backtracka på konstant.

Ja, de har äntligen börjat få lite testkapacitet. Långt ifrån vad som behövs, och för sent. Sverige vägrar inte, vi kan inte. Resurserna finns inte.
Citera
2020-03-23, 11:40
Medlem
OS-simmaren Cameron van der Burgh, 31, har drabbats av coronaviruset.

Och mot honom slog det hårt.

”Jag är ung och hälsosam, men det här är ändå det värsta viruset jag upplevt”, skriver van der Burgh på Twitter.

Han vill nu varna andra som inte är i riskgrupp.

https://www.expressen.se/sport/simning/varnar-unga-och-friska-det-varsta-jag-upplevt/
Citera
2020-03-23, 11:40
Medlem
Väntar fortfarande på massdöden.

När är det exakt den ska inträffa?

Ni domedagsprofeter har i en månads tid påstått att den "kommer snart, inom 1-2 veckor".

Vi skulle se folk ligga på gatorna, vi skulle se 6-8% döda i Sverige och 15-20% skulle ligga på IVA.

När är vi där? Kom igen era idioter, fortsätt att hetsa oss. Vi behöver mer hysteri.

Vi skulle ju se 100 000 döda inom några månader. När är vi där?
Citera
2020-03-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Väntar fortfarande på massdöden.

När är det exakt den ska inträffa?

Ni domedagsprofeter har i en månads tid påstått att den "kommer snart, inom 1-2 veckor".

Vi skulle se folk ligga på gatorna, vi skulle se 6-8% döda i Sverige och 15-20% skulle ligga på IVA.

När är vi där? Kom igen era idioter, fortsätt att hetsa oss. Vi behöver mer hysteri.

Vi skulle ju se 100 000 döda inom några månader. När är vi där?
4 har dött idag redan.. 2 st på ett äldreboende där de ej kan spåra smittbärare.. Inte bra..
Citera
Medlem
Myndigheter i Nigeria utfärdar nu varningar mot läkemedlet klorokin (som finns i bland annat malariamedicin), efter att tre personer i landet överdoserat läkemedlet, rapporterar CNN.

Man misstänker att människor använt läkemedlet efter att USA:s president Donald Trump vid en pressträff i förra veckan sa att landets livsmedels- och läkemedelsmyndighet FDA godkänt det "mycket kraftfulla" klorokin-läkemedlet mot coronavirus. (Aftonbladet)
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Den där andra experten som de tar in, han som jobbar åt WHO han är också lite motsägelsefull. WHO har helt andra riktlinjer än vad han säger och då ska han vara expert hos WHO.

Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Då får vi ju ta bort all information i tråden, när inte ett enda dugg är bevisat genom vetenskapliga studier som pågått i tillräckligt stor omfattning och tillräckligt lång tid för att kunna betraktas som obestridliga bevis.

Så sant, detta är ett nytt virus.
ALL information är ny, folk verkar inte förstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
OS-simmaren Cameron van der Burgh, 31, har drabbats av coronaviruset.

Och mot honom slog det hårt.

”Jag är ung och hälsosam, men det här är ändå det värsta viruset jag upplevt”, skriver van der Burgh på Twitter.

Han vill nu varna andra som inte är i riskgrupp.

https://www.expressen.se/sport/simning/varnar-unga-och-friska-det-varsta-jag-upplevt/

Säger ju väldigt lite. Körtelfeber med halsfluss är det värsta jag upplevt och då var jag 19 år och i den bästa form jag någonsin varit.
Citera
2020-03-23, 11:42
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, man läser ju som man vill och tolkar som man vill. Däri står: Medelåldern ligger på 66 år. Udda, jaså?

Du postar inte särskilt väl underbyggda uppgifter. Hur tror du att det gick för 27-åringen?
Försök inte byta samtalsämne nu! Det är inte prognosen för 27-åringen vi talar om, utan vad Tegnell har sagt.

Han har upprepade gånger hävdat att de allra flesta som kräver intensivvård är de "äldre äldre" vilket är en ren lögn från hans sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in