Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
Eftersom dödstalet är över 14% är det snarare minst 30% som behöver intensivvård.
Det tror jag visserligen är en överdrift. Vet inte var dina siffror kommer ifrån, men då många länder (däribland Sverige) dras med betydande underrapportering kan siffror ibland bli väldigt överdrivna, då bara de svåraste fallen rapporteras. Betänk dock att även om "bara" 1% dör så betyder det i Sveriges fall 100 tusen personer avlidna. Vem vill stå för det? Kan ju tillägga att den dödligheten gäller om det FINNS tillgång till IVA-platser. Skulle vi släppa denna smitta vind för våg och inte göra ett skit, dvs bara låta naturen ha sin gång lär vi kunna räkna med en halv miljon döda. Ungefär så tror jag det ser ut.
Därför tror jag att allt sådant här snack om att låta befolkningen smittas i "lagom" takt är totalt vansinnig. Det är närmast att beskriva som folkmord. Det finns ingen takt som är lagom. Först och främst skulle det betyda enormt antal döda och sedan skulle den takt som är lagom för att sjukvården skulle hinna med mycket lång. Bortåt 10-20 år. Vaccin lär förhoppningsvis finnas långt innan det sker. Förhoppningsvis under andra halvåret i år, eller i början av nästa. Det är vad man borde försöka vänta ut med alla tillgängliga medel.