2020-03-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag käkar också det, fiskleverolja - A, D och E. Känner mig piggare faktiskt. Har även provat det på min far - han hör faktiskt vad jag säger, för en gångs skull.

Haha. Det gör jag också med eller utan Corona!
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Boris Johnson håller ett något bättre tal än Löfvén här med faktiska åtgärder:

Alla ska hålla sig hemma!
Polisen får nu arrestera de som är ute i onödan!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jAwmr/storbritanniens-boris-johnson-stanna-hemma

Efterssom våran Tegnell tydde sig till UK i början och gått i deras skola så lär detta komma snart även här.

Men det är ändå inte tillräckligt.
Citera
Medlem
-GGs avatar
E-cigaretter verkar vara en bov för unga:

Citat:
Nationally, 12 percent of the intensive care patients were between the ages of 20 and 44. Some experts suggested vaping might make young people more vulnerable to the virus.
Citera
2020-03-24, 02:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt den kvinnliga läkaren i kvällens agenda är det få av dom som kommit hem från utlandet som vårdas på intensiven. Jag tolkade henne som att de flesta som nu vårdas på intensiven har smittats i Sverige.

Vad tror ni är anledningen till detta? Slump? Större spridning i Sverige än i alperna?
Jag tror att skidresenärerna har blivit bättre och flyttats från iva. Svårare än så är det nog inte?
Citera
2020-03-24, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Mhm

Det ger jag utslag på andel barn med funktionshinder då nog borde öka andelen med bakomliggande sjukdomar.
Citera
2020-03-24, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Tror du att norska kronan börjar vandra uppåt igen snart. Kursen är helt galen just nu. Detta innebär även att allt blir dyrare för norrmän inte bara i Sverige utan även hemma.

Hoppas det.
Oljepriset är mycket lågt nu, det är begränsat hur mycket mer det kan gå ner, även om det naturligtvis kan gå ner mer också.

Men viruset har gett Norges valuta et extra slag neråt, det är illa att skriva, men jag tror att eftersom andra länder drabbas hårt av viruset nu, som USA og stora delar av EU, kanske den norska kronan stärks lite, för då går det precis lika dåligt överallt.

Den norska centralbanken har också möjlighet att köpa norska kronor på valutamarknaden, för att höja priset, Norge har tillräckligt med pengar för att göra det, men det kan skapa inflation, som hällre inte är bra.

Sverige tapar nu enorma summor på norskahandeln, gränsen är stängd, och om Tegnell har fel, vilket han antagligen har, är det kanske sannolikt att svenska kronor är värda mindre än norska om några veckor igen.
Senast redigerad av Kurt7777 2020-03-24 kl. 02:37.
Citera
2020-03-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
E-cigaretter verkar vara en bov för unga:

Litar inte helt på e-cigaretter även om jag själv har en sådan som jag använder för att snusa lite mindre. Men nu framöver blir det enbart snus!

Har du någon källa till det citerade?
Citera
2020-03-24, 02:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det tvivlar jag på. Pensionärerna själva har inte varit försiktiga, och folk i övrigt har snudd på uppmats att bli smittade - eller rättare sagt, inte skydda sig med mer än ”tvål och vatten” och inte vara fler än 499 pers på ett och samma ställe.

Klarar vi oss är det tur. Vi ligger i utkanten av världen, och det är ju inte så att vi är en turistmagnet.
Smittan spred sig så fort några kom tillbaka från skidsemestern i norra Italien.
Vi har ett mörkertal, och vi vet inte var smittan finns (i varje fall inte officiellt, vilket isf i sig är skandalöst).

Vad har gjorts för att skydda åldringarna? Har personal som jobbar med dem testats? Hos en del pensionärer är det ett flöde av olika personer.

Dessutom verkar det ju vara så att många av de äldre som smittats och även de som senare dött, smittats av personal eller familj som kommit på besök. Hur går det ihop med att Sverige varit duktiga på att skudda sina äldre i riskzonen?

Att slå sig för bröstet och säga - vår strategi har fungerat, för att fler yngre är på iva är att blunda för fakta. Hade man gått ut med besöksförbud på äldreboenden, samt testat personal som arbetar med riskgrupperna från början, då hade man kunnat ta åt sig äran.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Litar inte helt på e-cigaretter även om jag själv har en sådan som jag använder för att snusa lite mindre. Men nu framöver blir det enbart snus!

Har du någon källa till det citerade?

https://www.nytimes.com/2020/03/23/nyregion/nyc-coronavirus-young.html
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Uthålligt. Creepy virus.

Man lär sig nya saker varje dag om hur världen fungerar.

Det är väldigt mycket som tycks vara nytt med Covid-19. Lite för mycket för att man ska ta onödiga risker.
Citera
2020-03-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Hoppas det.
Oljepriset är mycket lågt nu, det är begränsat hur mycket mer det kan gå ner, även om det naturligtvis kan gå ner mer också.

Men viruset har gett Norges valuta et extra slag neråt, det är illa att skriva, men jag tror att eftersom andra länder drabbas hårt av viruset nu, som USA og stora delar av EU, kanske den norska kronan stärks lite, för då går det precis lika dåligt överallt.

Den norska centralbanken har också möjlighet att köpa norska kronor på valutamarknaden, för att höja priset, Norge har tillräckligt med pengar för att göra det, men det kan skapa inflation, som hällre inte är bra.

Hoppas jag med eftersom jag jobbar i Norge 😷

Håller med om att oljepriset inte kan gå ner så mycket mer.

Tror du det kan vara lurt att spara på norska börsen framöver? Pga den låga kronkursen vill jag överföra så lite som möjligt till Sverige just nu.
Citera
2020-03-24, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://www.nytimes.com/2020/03/23/nyregion/nyc-coronavirus-young.html

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto