2020-03-23, 21:56
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Jag har inte haft något problem med att ta till mig informationen. Finns lättillgängligt på engelska om man inte lärt sig svenska än.

Finns för övrigt tillgängligt på rätt många språk https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/information-pa-olika-sprak/

Jo men att budskapet når ut och att alla förstår vad det är som väntas; skulle säga att FHM var dåliga på detta. Och att man inte riktigt tagit det på allvar och den information som kommer nu, att det är på allvar, inte når ut till vissa grupper.
Citera
2020-03-23, 21:56
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Men herregud 15 personer i sverige dog bara idag, vi är alltså uppe i 36!! Nu börjar det bli dags för panik!!!
Citera
2020-03-23, 21:57
Medlem
Maduros avatar
Läkare varnar: Sex av de döda är svensksomalier.

Ska man tolka det som att somalier smittar corona också eller att corona hatar somalier?
Citera
Avslutad
Man kan ju fråga sig varifrån smittan kommer då så många äldre fått den oavsett ursprung så har väl de varit hemma i Sverige och blivit sjuka .synd att det inte testats fler med symtom mörkertalet blir så stort nu .
Jag tycker man ska masstesta i Stockholm.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Problemet är att för tuffa åtgärder kan skapa fler dödsfall än sjukdomen på sikt.

Jo men det här är extremläge. Han från militären jämförde med 2:a världskriget, den uppgradering nu som både sjukvården och militären gör. Iof har vi knappt någon militär.

Ja jag förstår hur du menar och ja, jag är också orolig för det. Men frågan är om det är därför vi är så sega med att stänga ner, vi har inte poliser, vi har många utsatta grupper som kan göra uppror osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Avslöjar vad?
Den somaliska läkaren som avslöjar att 6 av de döda är Somalier
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luy
Länk: https://www.theguardian.com/world/2020/mar/23/swedish-pm-warned-russian-roulette-covid-19-strategy-herd-immunity

Handlar dock om kritik från svenskar, inte att någon utomlandsifrån reagerar, utan de vi redan hört nämligen Elgh, Rocklöv
Bra att det uppmärksammas internationellt, att forskarna i Sverige inte alls är eniga om att det kommer fungera.
Citera
2020-03-23, 21:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är lite konstigt om det bara är utlänningar som drabbats av viruset, kan vita vara immuna då man fått vaccin sedan barnsben. Kanske därför regeringen hållit tyst om omfattningen, att det bara är utlänningar som behöver vård.

Så Covid-19 kommer gå till historieböckerna som ”svarta döden”?

Intressant tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är just det jag är mest orolig för att covid-19 inte ger immunitet då blir flockimmunitet en chansning och man kan ju säga att det är en chansning.
Värsta scenariet för mig är att du får sjukdomen, blir frisk men smittas igen, om då skador på lungor är permanent från första rundan utav sjukdomen så blir det ju ännu värre andra rundan och kanske då också större dödsantal, större chans att stryka med.
Nu hoppas man ju att de flesta skall få en lindrig variant och bli immuna.
När farsoten är över i hela världen kommer man att se vems agerande var bäst och lär sig från det.
Men man vet ju aldrig hur virus agerar. Kan komma nya virus i framtiden som absolut inte ger immunitet. Kanske inte covid- 19 heller. Är för tidigt att se det nu mitt i kaoset.
Lika med eventuella permanenta skador.
Vi måste helt enkelt vänta ut skiten.
Vi får ha madam Corona hos oss i världen och hålla henne i chack med vaccin som andra samhällsfarliga sjukdomar. Tex TBC, Difteri, Mässling, Polio, + fler.

Denna första våg kostar på, men den överlevs. Av de flesta. 2030 ingår coronan i rutinvaccinationerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Sex av 15 var svenska somalier. Blir riktigt förbannad över att ingenting gjorts för att informera den här gruppen. Betyder deras liv ingenting bara för att dom är bidragssnyltande svartingar???
Du tror inte att dom har parabolen på balkongen och ser på Somalisk tv hela dagarna?
Dom är informerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
finns ingen somalisk läkarförening. Möjligen i somalia men inte i Sverige. läs på.

https://www.facebook.com/swesomdoc/

https://www.allabolag.se/8024879002/svensk-somaliska-lakarforeningen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Läkaren som avslöjar detta arbetar på Danderyds Sjukhus på gyn. Gissar att den gravida kvinnan som har Corona är hans patient.
vad avslöjar hen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in