2020-03-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Fuck-Face
Skulle vilja diskutera de 6 "Sverigesomalierna" som dött + de som (ev.) ligger på IVO?
Jag vill höra hur faan de fick smittan. Negrer åker inte skidor och Corona flyger inte till "orten".
Under helgen var i stort sett alla som dött och låg på IVO, haft någon kontakt med norr Italien
Tror att det kommer från Iran, och kanske spreds i en moske är min teori.
Men de allra flesta smittade kommer väl ändå från Italien tror jag.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Bra detta för svensk ekonomi.vi kommer dominera totalt när detta är över.

Om inget görs så kommer vi inte ens att finnas kvar.
Citera
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Undrar detsamma, hur läser man en tidning på klickspråk?
Finns bara online, man klickar på länk.

Nä men faktiskt, online måste väl räknas som tidning också. Nu har jag inget exempel, men det kan ju finnas nyhetsbrev eller liknande?
Citera
Medlem
Minns ni presskonferensen med Eliasson för några dagar sedan? Jag minns själv att jag tänkte det var ngt skumt med de där 90 miljonerna som skulle till nytt informationsmaterial , väldigt luddigt minst sagt

Med tanke på dagens avslöjande om stor andel svensksomalier döda och flera vittnen om stor andel invandrare drabbade så kan man ju lägga ihop ett och ett och förstå att det är info på massor av nya språk

Trist bara att det fortfarande inte kan pratas rakt och öppet från regeringen såfort invandrare är involverade - inte ens här när gruppen är hotad och uppenbarligen oinformerad

Så typiskt Sverige
Citera
2020-03-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Extrema? När man jämför alternativet, att ligga intuberad eller nära anhörig gör det så verkar det snarare som en lite uppoffring.

Problemet är att för tuffa åtgärder kan skapa fler dödsfall än sjukdomen på sikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
https://coronawatch.se/
Så trist at så mange har dødd
Takk for link!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashisking
Trist bara att det fortfarande inte kan pratas rakt och öppet från regeringen såfort invandrare är involverade - inte ens här när gruppen är hotad och uppenbarligen oinformerad

Så typiskt Sverige

Va? Faktumet att de gick ut med detta är ju sensationellt för att vara Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
Vi har iallafall pengar till skillnad mot er fattiga bönder.

Mmm de kan ni ju ha som munskydd i era trånga lägenheter under tiden vi andra firar midsommar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
20 idag är väl 40 imorgon och så vidare...
Ja, med 40 per dag så blir det ju 560 efter 14 dagar (genomsnittligt tid på IVA vad jag vet),
och det blir ju kanske för mycket.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Som sagt, då fanns det något fall rapporterat från Italien. Att alla på skidorterna var smittade och delade visselpipa på afterskin kunde väl ingen ens fantisera om då.
Fantisera? Det är väl ändå inte det som en stats epidemiolog skall ägna sig åt, det måste väl även du inse?
Citera
2020-03-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Min kompis så till mig igår att undvika svarta män och unga afghaner. Det är dessa hon hämtar. Hon sa att inga svenskar drabbas. Hon sa att de majoriteten av de smittade bekräftade fallen är invandrare.

Kan det vara för att de lever så tätt tillsammans? Bor många i samma lägenhet, stora familjer?
Citera
2020-03-23, 21:52
Medlem
Loooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Fuck-Face
Skulle vilja diskutera de 6 "Sverigesomalierna" som dött + de som (ev.) ligger på IVO?
Jag vill höra hur faan de fick smittan. Negrer åker inte skidor och Corona flyger inte till "orten".
Under helgen var i stort sett alla som dött och låg på IVO, haft någon kontakt med norr Italien

Tror smittan kom från Iran och att iranierna och afghanerna spred det vidare till förorterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in