2020-03-23, 21:07
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
LIVE: OMRÖSTNING FAILADE I USA

Vi vet ej än hur GULD OCH SILVER REAGERAR. Jag är utanför fortfarande sitter och njuter i min DJIA Bear x12 hehe.

Ser du att Silver går under 13 SÄLJ
Länk till omröstning?
Citera
2020-03-23, 21:12
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vart hittar jag slutdatum för en turbo på Avanza.

Varför suger Avanzas sida så jävla mycket?
Har dom ens slutdatum, brukar väl vara upp till emittenten? Om inte så står det nog under prospektet (pdf) som finns att ladda ner från sidan/appen.
Citera
2020-03-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vanlig influensa ca 0.01 procent dödlighet.
Corona mellan 3 och 5 procent
Du får googla själv.

De där siffrorna stämmer inte alls. Det är just sådan där desinformation och skrämselpropaganda som gör att folk får panik och börsen rasar.
Citera
2020-03-23, 21:35
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Corona är 30 gånger dödligare än de influnsas du pratar om..så det är bara att ta fram miniräknaren och börja räkna.
Uppskattningarna när det gäller dödlighet är fortfarande osäkra för covid-19. WHO uppskattar i dagsläget att dödligheten är 1–2 procent av de redan infekterade. Den siffran baseras på internationella studier.

Se https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/
Citera
2020-03-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Uppskattningarna när det gäller dödlighet är fortfarande osäkra för covid-19. WHO uppskattar i dagsläget att dödligheten är 1–2 procent av de redan infekterade. Den siffran baseras på internationella studier.

Se https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/
Fast på vilket sätt handlar ditt inlägg om börsen?

Avanzas x10-cert i OMX är rekommenderat, både bull och bear intradag.
Citera
2020-03-23, 21:43
Medlem
Har man 10 års sparhorisont som jag är resten av 2020 ett långt köpläge.
Kommer köpa på mig varje månad!
Citera
2020-03-23, 21:51
Medlem
Min teori är fortsatt att OMX ska ner till 1200 i ett första skede. Där är det lönt att börja skala in sig.

Att gå kort nu / ta björnpositioner är lite som att spela datorspel med fusk-koder. Det blir inte så mycket enklare än såhär

Allt fler länder tappar kontrollen över Corona. Paniken sprider sig. Stimulanser ger ingen åtgärd på börsen. RIP börsen.
Citera
2020-03-23, 21:54
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Fast på vilket sätt handlar ditt inlägg om börsen?

Avanzas x10-cert i OMX är rekommenderat, både bull och bear intradag.
Ifall börsraset har sin orsak i hjärnspöken, så har det relevans.

Ur influensarapport 2017-2018:

Bland personer som fått en laboratorieverifierade influensadiagnos hade 5,0 procent dött inom
30 dagar, vilket liknar föregående säsong då 5,6 procent hade avlidit. I analysen av de 1012
dödsfallen som skett inom 30 dagar var 93 procent av dödsfallen i åldersgruppen 65 år och
äldre. Andelen fall som avlidit ökade med stigande ålder.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf
Citera
2020-03-23, 21:57
Medlem
trattfans avatar
Har köpt på mig i hela mars och har väl börjat få slut på likvida medel strax. Är dock nöjd med mina GAV nu och har lyckats snitta ner mig rätt rejält, ska dock erkänna att jag underskattade vissa marknader och var nog lite för tidig med att börja refilla. Men men är övertygad om att mina innehav visar gröna siffror inom ett 1-2 års period.
Citera
2020-03-23, 22:04
Medlem
Aston-Martins avatar
Enligt rapporten är den totala exponeringen för Credit Default Swaps bland alla nationella banker i USA 3,7 biljoner dollar - vilket innebär att just dessa två banker svarar för 80 procent av exponeringen.

Vad händer om en går under? Smittar det av sig?

https://wallstreetonparade.com/2020/03/jpmorgan-chase-and-citibank-have-2-96-trillion-in-exposure-to-credit-default-swaps/?fbclid=IwAR0eckNrepAn1w2gnF-nL7EkP_-EuQyjiHhYpU1Auve8YPAoZHSlgQpjPrs
Citera
2020-03-23, 22:13
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Har köpt på mig i hela mars och har väl börjat få slut på likvida medel strax. Är dock nöjd med mina GAV nu och har lyckats snitta ner mig rätt rejält, ska dock erkänna att jag underskattade vissa marknader och var nog lite för tidig med att börja refilla. Men men är övertygad om att mina innehav visar gröna siffror inom ett 1-2 års period.
Då är vi två!
Vågade idag gå in med en liten post i Delta Airlines trots att jag igår skrev att jag skulle vänta ut mer nergång. Svårt att hålla fingrarna bort när börsen "känns" billig.
Citera
2020-03-23, 22:15
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Ifall börsraset har sin orsak i hjärnspöken, så har det relevans.

Ur influensarapport 2017-2018:

Bland personer som fått en laboratorieverifierade influensadiagnos hade 5,0 procent dött inom
30 dagar, vilket liknar föregående säsong då 5,6 procent hade avlidit. I analysen av de 1012
dödsfallen som skett inom 30 dagar var 93 procent av dödsfallen i åldersgruppen 65 år och
äldre. Andelen fall som avlidit ökade med stigande ålder.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-influensa/2017-2018/influensarapport_2017-2018_sasongssammanfattning_final_v3.pdf

Det kan vara mycket hjärnspöken, men inget hjärnspöke gällande att vi missuppfattat risken angående coronavirus och att det egentligen skulle vara i paritet med en lite jobbigare influensa. Italiens sjukvårdssystem kollapsar inte och Kina bygger inte nya sjukhus pga en influensa.

Bara för att vara tydlig på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in