2020-03-23, 19:07
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndrndrn
Vad säger du om silvret nu? Jag gick in i morse och ligger nu plus 50%, tack för tipset.
Nu är frågan om man ska gå ut eller våga ligga kvar..

Det är för mycket upp och ner, gick ur min bear med fin vinst och tar det lugnt resten av kvällen.

Ska bli spännande att se hur silvret går den här veckan.

OBS. Jag äger endast fysiskt guld - inget fysiskt silver pga momsen.

Vi hörs imorgon mina damer
Citera
2020-03-23, 19:07
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ta reda på fakta innan du kallar mig efterbliven, din lilla jävel. 300 000-500 000 dör årligen globalt sett i vanlig influensa. Hur många har dött av Corona? Inte ens 15 000. Den här masshysterin är sjukt jävla överdriven.
Så är det. Folk är så svältfödda på katastrofer så när det väl seglar upp något litet, så förstoras det upp ggr 10.
Citera
2020-03-23, 19:14
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag hade pengar i Cell Impact som jag sålde av för 23. Toppade på strax över 30 för någon månad sen. Sen har du ju Metacon men ENORM uppsida. Reas för tillfället runt kronan. Köpte för 30.000 idag och har gått upp ca. 10% (hög volatilitet). Har stort innehav där sedan innan med GAV på 1.30. Powercell är övervärderad, fortfarande och sen har du ju Hexagon composite, Nel och Impact Coatings
Fuel cell energy upp idag med.
Citera
2020-03-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Corona är 30 gånger dödligare än de influnsas du pratar om..så det är bara att ta fram miniräknaren och börja räkna.

Det där drog du ur arselt. Rent nonsens!
Citera
2020-03-23, 19:25
Medlem
Citat:
Det där drog du ur arselt. Rent nonsens!
Vanlig influensa ca 0.01 procent dödlighet.
Corona mellan 3 och 5 procent
Du får googla själv.
Citera
2020-03-23, 19:26
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ta reda på fakta innan du kallar mig efterbliven, din lilla jävel. 300 000-500 000 dör årligen globalt sett i vanlig influensa. Hur många har dött av Corona? Inte ens 15 000. Den här masshysterin är sjukt jävla överdriven.

Du träffade och tipsade om exit med grym precision. Fast sen vill man ju in igen, och då är det lika ovisst igen...
Fast vi som har agerat har ju lyckats betydligt bättre än de som inte har agerat alls.

Mänskliga psyket fungerar på så sätt att det är bättre att inte göra någonting alls än att göra något som riskerar att bli fel. Det är därför som flertalet följer med till botten.
Citera
2020-03-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
LIVE: OMRÖSTNING FAILADE I USA

Vi vet ej än hur GULD OCH SILVER REAGERAR. Jag är utanför fortfarande sitter och njuter i min DJIA Bear x12 hehe.

Ser du att Silver går under 13 SÄLJ

Tror både guld och silver kommer dra iväg kraftigt uppåt på sikt.
Diverse stimulanser både världsomspännade och stora till volymen kommer öka köptrycket.
Är i mina ögon inte fantastiskt att sitta likvid under dessa omstädigheter.
Syns redan på investeringsguldet.
När industrin kommer tillbaka och behovet industiellt ökar kommer nog en bristperiod också.
Dessutom har nog lite preppermentalitet väckts hos människor nu när alla har fått svart på vitt att vi alla är ensamma när det väl gäller.
Senast redigerad av slutataxera 2020-03-23 kl. 19:58.
Citera
2020-03-23, 20:11
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Det är ett nytt virus
Det finns ingen immunitet
Det är otroligt smittsamt
Det drabbar riskgrupper väldigt hårt
Det finns ingen vaccin
Det finns media som älskar rubriker

Viruset i sig är inte det farliga, utan hysterin kring det. Jag tror tyvärr att omvärlden och den ekonomiska utvecklingen kommer fortsätta i en negativ riktning åtminstone 6-12 månader. När 2020 boksluten trillar in i maj/juni 2021 har vi facit hur storbolagen går. Många mindre företag kommer tyvärr att konka innan dess. Vi ser redan nu hur bolag ansöker om rekonstruktion.

På grund att detta kommer jag avvakta 6-12 månader innan investeringarna börjar rulla. Tittar man historiskt så håller börskrascher i sig 5 mån upp till 2,5 år (beroende på definitionen)

Är det viruset som är orsak till förseningen? Så vitt jag vet brukar årsbokslutet redovisas redan i feb.
Citera
2020-03-23, 20:18
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Är det viruset som är orsak till förseningen? Så vitt jag vet brukar årsbokslutet redovisas redan i feb.

Jag tror att detta kommer gå hand i hand med anståndet för uppskjuten skatt. Men visst, många bolag kommer redan i feb mars kunna visa på vilka resultat som presterats. Det kan också vara så att man vill dra ut på uppgifterna om det kommer påverka kursen negativt.
Citera
2020-03-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Börsnedgången beror på politikernas lock-down. Ingen ekonomisk aktivitet sker.

Så fort länderna öppnas upp så kommer ekonomisk aktivtet starta. Och då stiger börserna.

Eller menar du att ALLA länder i världen kommer att vara i lock-down i ett helt år till?

100% av alla företag är i konkurs om vi är i ett sådant läge. Och inte ens du tror på det.

Kan var ett va de mest efterblivna inläggen i tråden hittills, och då är ändå konkurrensen mördande.

De real-finansiella effekterna är redan värre än 2008 enligt IMF.

Alla tiotusentals miljarder dollar länder plöjer in i systemen leder till valutfall utan dess like.

Kommer ta år- och åter år - att komma ikapp detta. Ja, även om länderna startar upp allt om en månad. Skadan är redan skedd.
Citera
2020-03-23, 20:28
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag tror att detta kommer gå hand i hand med anståndet för uppskjuten skatt. Men visst, många bolag kommer redan i feb mars kunna visa på vilka resultat som presterats. Det kan också vara så att man vill dra ut på uppgifterna om det kommer påverka kursen negativt.

Bra poäng.
I övrigt haffade jag 1670 SWMA idag. Kanske 6-12 mån för tidigt.
Citera
2020-03-23, 20:50
Medlem
Cameltotems avatar
Vart hittar jag slutdatum för en turbo på Avanza.

Varför suger Avanzas sida så jävla mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in