2020-03-23, 20:54
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Min kompis så till mig igår att undvika svarta män och unga afghaner. Det är dessa hon hämtar. Hon sa att inga svenskar drabbas. Hon sa att de majoriteten av de smittade bekräftade fallen är invandrare.

Det låter iofs rätt överdrivet. Vi vet ju att den mesta smittan kom från alperna. Somalier är nog i minoritet vad gäller skidresenärer dit...
Citera
2020-03-23, 20:54
Medlem
ankademikers avatar
Nederländerna (213), Schweiz (118) och Belgien (88) har fler dödsfall per capita än Sverige (25) enligt worldometer (Sveriges senaste 8 dödsfall ännu ej i tabellen).

Globalism-positiva länder drabbade?
Citera
2020-03-23, 20:55
Medlem

Vad har din vän mer berättat? Intressant. Du hade rätt![/quote]

Min vän så att det inte är några svenskar från Italien som dragit hit smittan. De var först den kinesiska kvinnan och därefter invandrare. Hon har inte hämtat någon svensk person och ingen äldre svensk i Stockholm. Hon kan inte säga något om resten om Sverige.
Citera
Medlem
36 dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Blodgrupp 0 är resistent mot malaria och Corona

Därför tror man att man kanske kan använda den medicin man ger till A och B blodiga kan hjälpa även här.

Läkartidningen

Nej, 0 är inte resistent mot Corona.

25% av de smittade i Kina har 0.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Spanskan tog gamla och mycket unga i första vågen. I andra vågen tog det unga vuxna. Mutation och skiftande immunitet är orsaker.

Den andra vågen var ju dessutom betydligt värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theuman
Aftonbladet skriver nu att 6/15 som dött är Somalier.
Nu kommer det minsann att skjutas till resurser. Öppna era hjärtan och plånböcker.
Citera
Bannlyst
Det har ju sagts upprepade gånger, men många verkar glömma det.
En av de jobbiga grejer med coronaviruset är att det sprids otroligt lätt.
Nu är jag inte så insatt i hur andra epidemier sprids, men just för corona pratar man väldigt mycket att det typ räcker med att: överklassvensken Johan har varit i Åre och smittas, utan syntom tar han tunnelbana, tar i med händerna i metro-tidningen när han sätter sig. Sen efter några timmar kommer Somaliern (som INTE har åkt skidor) och läser jobbannonserna i metro. Och sen finns viruset på fingeret. Och sen med samma fingret stoppar han snus i nummen. Och smittas därifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta skrev jag igår.

Det är flyktingar som ligger på St Göran och Huddinge. Detta vet jag då en vän som jag har arbetar som syrra på ambulansen. Hon får åka till Järvafältet hela tiden.

Det blir ytterligare en väldigt dyr historia för Sverige om vi skall ha våra IVA fulla av utlänningar med dåligt immunförsvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theuman
Aftonbladet skriver nu att 6/15 som dött är Somalier.

"Läkarföreningen larmar att 6 av de 9 som dött i Stockholm är svensksomalier, rapporterar SVT."

Undrar varför? Har de sämre hälsa än gemene svensk? För jag har lite svårt att tro att de somalier som har dött skulle ha varit särskilt gamla. Men jag ska erkänna att jag inte ha följt diskussionen idag.
Citera
2020-03-23, 20:56
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, snacka om förvånande, var kom detta ifrån, inte precis som att dessa varit på skidsemester i Italien, eller hälsat på släkten i Iran. Kan bli svårt att få stopp på om det sprids runt järvafältet, många är väldigt trångbodda. Bara hoppas folk följer info om avstånd och isolering och att info går ut på alla språk genom massa olika kanaler och att de fattar så viruset inte tar fart nu ordentligt.

Somalier på skidsemester! Det är såklart uteslutet. Antingen så har myndigheterna farit med osanning om sambandet med Italien och de döda, eller är uppgifterna om somalier gel, trots att SVT skriver om saken.
Citera
2020-03-23, 20:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
3 nya dödsfall till. https://coronawatch.se/

Man önskar att sådana sidor ville länka till var de har funnit informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in