2020-03-23, 20:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Att kalla honom för "Dr. Tengelle" är barnsligt och omoget. Och nej, jag har inte valt honom till idol. Vafan skulle jag göra det för? Hela satans drevet kring den mannen är dock helt sinnesrubbat. Men det kommer ju främst från egoistiska, populistiska muppar. Så vad kan man vänta sig? Säger bara: mog1 mog1 mog1

Bättre med dessa indiska kvinnor som försöker skrämma demonen Corona. Hoppas det hjälper.
https://www.liveleak.com/view?t=ss8Ij_1584502609

Så det enda alternativet till Anders Tegnell är galna kärringar i Indien?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det kanske var triangeringen som FHMs skydda de äldre menade. Att den ökar ned i åldrarna, ska vi rädda 80 70 60 50 40 åringar?

Jag läste nyss Göran Perssons uttalande på Aftonbladet för cirka 5 minuter sedan och jag delar hans oro om än jag inte tänkte främst på ekonomin som han gör, men jag tror allt går oss alla, hela världen, ur händerna nu:
– Jag är ohyggligt oroad över den realekonomiska utvecklingen i hela världen. Jag är också förvånad över hur snabbt det har gått, och jag tror att vi har de värsta veckorna framför oss, säger Persson till journalister.

– Det här är en sällsynt svår utveckling och sällsynt svårbedömt. Jag varnar för utvecklingen i USA, och jag varnar för den koppling som där finns över till de finansiella sektorerna. Det är en utomordentligt farlig situation.

Rädda sig själv nu är läget för i alla fall min del.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hittade. 6 döda i Stockholm och 2 i Södermanland.

Sen denna text; Totalt 47 patienter intensivvårdas just nu i Stockholm

Hur många är Coronapositiva av dessa?
Det stod att just nu 33 döda.
Citera
2020-03-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Märkligt att viruset gillar somalier. Somalier är knappast ett skidåkande folkslag...

Eftersom det tar ett tag att dö av viruset så är det personer som varit smittade ganska länge får vi utgå från, innan vi hade "samhällsspridning" enligt Corona Bob.

Dom har knappast varit i Italien eller Iran. Så frågan är om typ alla i Somalia är smittade men dom ljuger om det, eller om det är stor samhällsspridning bland just somalier runt Järva...
Minst sex av de nio som dött av coronaviruset i Stockholmsområdet är svensksomalier. Det konstaterar svensksomaliska läkarföreningen.
– När det spreds till Sverige fanns det inte så mycket information på somaliska och många levde som vanligt, säger Jihan Mohamed, styrelseledamot i föreningen, till SVT:s Agenda.

Enligt Jihan Mohamed var fem av de sex avlidna med svensksomalisk bakgrund bosatta i Järvaområdet i Stockholm, som består av stadsdelarna Kista/Rinkeby och Spånga/Tensta. Den sjätte var hemmahörande i Järfälla kommun.
Somalier har faktiskt en kopling till Italien. En del somalier pratar till och med italienska. Somalien var tidigare en italiensk coloni. Så hur vet du att de inte åkt dit på semester?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Sveriges första dödsfall kom 18 dagar efter Italiens första dödsfall. Vi ligger alltså 18 dagar efter dom.

För 18 dagar sedan hade Italien 148 dödsfall. Dom är dock 6 gånger fler än oss.

148/6 = 25

Men vi har redan 33 döda.

Vi ligger på en brantare kurva
. Sett till dödsfall per capita.

Ja, sedan lite extra trängsel i kollektivtrafiken, semestrande i Åre som drar hemåt och alla som varit hemma från arbetet med symptom och som nu känner att det måste gå tillbaka...
Citera
Medlem
Otroligt roligt de här. Öppna era hjärtan
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Satans stockholmare. Först åker ni till Italien och blir smittade sen tar ni med skiten hit och åker runt i landet och smittar oskyldiga!! Sätt hela Stockholm i karantän och skjut alla som försöker smita och smitta andra!

Njaej så var det ju inte riktigt.
Den första smittan började spridas här redan i december, troligtvis tidigare.
Hur stor den blev och hur många som dog vet vi inte, då vi inte testade någon alls.
Många kan ha dött av det men fått en annan dödsorsak då viruset inte var känt ännu. Tyskarna har bland annat tagit upp problemet redan i februari, men sagt att de inte hade kapacitet att testa de som redan gått bort då.
Jag förmodar att alla länder har valt att inte testa de som dött innan viruset var känt.

Smittan från Italien är en mutering av viruset och har också kommit hit. Vilket av de två strängarna som faktiskt har orsakat dödsfallen här vet jag inte om det är klarlagt. De fall som inte är spårade till Italien är nog sannolikt en pågående smitta från Kina som redan borde vara utbredd i Sverige då den spridits fritt i flera månader redan.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nu händer det foliehattskamrater.

Och detta är bara BÖRJAN! Hela samhället kan komma att förändras.

NU kan jag få utlopp för min kreativitet framöver i företagande.

"When the going gets weird, the weird turns pro".
Hunter S Thompson.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-03-23 kl. 20:32.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Har du justerat för att Sverige är 42 ggr större än det värst drabbade området i Italien?

Nej. Då blir det ju ännu värre för oss iofs. Vi borde inte vara så tätbefolkade då.
Citera
2020-03-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Inte en slump att Tengnell drog till Somalia.

https://www.expressen.se/nyheter/darfor-missade-tegnell-presskonferensen/
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det stod att just nu 33 döda.
Ja, det är totalt.
Det var 25 igår + 8 idag det blir 33.
Men kan såklart öka, många intensivvårdas visst nu i Stockholm.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
D-vitaminbrist Kan vara en viktig faktor.

Svarta får lättare D-vitaminbrist på grund av brist på solljus.

Men har D-vitamin en stor påverkan på immuniteten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in