2020-03-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det går inte att skydda sig. Jag har tvättat händerna som en galning och dom är helt förstörda nu. Jag ger upp. Jag kör på som vanligt.

Hur menar du att dina händer är förstörda, hur?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Jag säger såklart inte emot WHO - men måste inte antalet fall ställas i paritet till antalet testade? Viruset har uppenbarligen varit igång sedan förra hösten, men vi började bara testa i större skala globalt för några veckor sedan...

Ja allt är ju egentligen beroende av testning, sjukvårdspersonal som måste var hemma med symptom (som kanske inte är covid-19) som inte kan testas, personer som måste var hemma från jobbet med hosta (fastän de kanske bara är förkylda, allergiker) osv. Många företag som har många sjuka i sin personal.

Och sen % på dödlighet, blir ju såklart högre när man inte testar.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Då ska vi enligt din teori ha
148/6=25 imorgon
197/6=33 i övermorgon
233/6=39 på onsdag
Och 827/6=137 döda på söndag.

Men då behöver vi nog fylla IVA och respiratorerna lite, annars blir det svårt hinna med?

Vi har tydligen 33 redan nu enligt Expressen... Vi har en brantare kurva än Italien hade vid samma tid då. Justerat med befolkningsmängd.
Citera
Medlem
Angående informasjon om coronavirus på flere språk i Norge:
Citat:
Brosjyre og video med generell informasjon om koronavirus på flere språk
Publisert 15.03.2020 Oppdatert 23.03.2020

Brosjyre og video med generell informasjon om koronavirus på flere språk, samt en kort tekst om å holde deg oppdatert på 24 språk.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/generell-informasjon-koronavirus-pa-flere-sprak/

Mye informasjon på mange språk. Bl.a. generell informasjon om corona på 24 språk
Citera
2020-03-23, 20:19
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Finns ganska gott om flyktingläger i närliggande länder. Tror inte situationen där är bättre.
Sant, men infrastrukturen är åtminstone inte bombad till stenåldern i de länderna. Får det fäste i ett av lägren, oavsett land, riskerar det dessutom att spridas till andra läger över nationsgränserna. Där lär inte den huvudsakliga responsen bli att sitta inomhus och beklaga sig på Flashback utan där riskerar de att dö i drivor...
Citera
Medlem
Guldtandens avatar
Anders Tegnell har alltså sagt "det kommer lugna sig ordentligt". Frågan är varför vi skall tro på honom? Han är inte trovärdig för det minsta. Han har sedan årsskiftet slängt ur sig så mycket som visat sig vara helt fel.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Samordning, samordna

- Alla i behov av vård kommer de få det?
- Nja den frågan är svår att svara på, ........................... samordna, hjälpas åt .........

"Socialstyrelsen".

"Rätt vård åt rätt patient i rätt tid". Var det på SVT2 du lyssnade? Det gjorde jag, på deras direktrapportering just nu.
Inte säkert att alla får vård om de behöver det. Det var detta jag rädd för för snart två veckor sedan.
Nu måste alla göra vad de kan för att slippa bli smittade.
Citera
2020-03-23, 20:20
Medlem
Det är kört. Folkhälsomyndigheten säger i SVT nu att Åre kmr vara öppet under påsk. De är eget ansvar som gäller.
Citera
Medlem
Släpp fångarne loss - Det är vååår. Nu i New Jersey.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-23/n-j-to-release-low-level-prisoners-suspend-elective-surgeries?cmpid=socialflow-twitter-business&utm_campaign=socialflow-organic&utm_medium=social&utm_content=business&utm _source=twitter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Fick också problem med händerna efter allt tvättande förut, men det försvann när jag började använda handkräm.

Hur var dina problem med händerna?
Citera
2020-03-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostatit
Tror inte det har något med matvanor eller livsstil att göra i detta fall.
Vad jag tror är att vissa folkslag har en klart sämre förutsättning att hantera viruset rent genetiskt.
Är nog ingen slump som gör att Italienarna har haft ett urdåligt utfall i sjukdomsförloppet.
Visst finns det många somalier i Sverige men i förhållande till hela befolkningen är det en extremt liten grupp.

D-vitaminbrist Kan vara en viktig faktor.
Citera
2020-03-23, 20:21
Bannlyst
Bra, nu kommer flockimmunitet-mongo ha ytterligare ett argument förutom flockimmunitet och "det är bara äldre som dör": "meh, det är bara negrer som dör"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in