Citat:
Ursprungligen postat av
CurbinDill
Det finns dock ingen egentlig fördel med att behöva gå och handla flera gånger istället för att köpa allt på samma gång. Man slipper gå och handla igen och spar därmed tid, minskar risken för smitta, och faktum är att det har gjorts undersökningar genom åren som visat på att man spar även pengar på att planera inköp och handla allt på samma gång. Detta pga av att många småköper saker som de egentligen inte behöver varje gång de är och handlar som kanske snacks eller annat som verkar bra men egentligen är helt onödigt.
Och som en slutkläm så ska jag också slå ett slag för miljön som en tvättäkta mupp! Sammanfattningsvis: 1-0 till bunkrarna. YOUR MOVE.
Klart det finns. Livskvalitet. Köper du 100 burkar ravioli är det ju ett jävla slöseri att inte äta dem. Sen har du tekniskt sett en poäng. Jag vet inte före middag vad jag vill äta till middag. Så, därav handlar Jag middag när jag blir sugen på något.
Skiter i miljön... Ätit på. Papptalrikar med plast glas samt bestick de senaste 5 åren. Hatar disk.