2020-03-22, 23:46
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Oh herregud! JAG VILL FAKKING STRYPA ALLA som jämför Sveriges och Italiens dödssiffror och på riktigt drar slutsatsen att de kör fel taktik och vi rätt. Som att det är våra "åtgärder" som hållt siffrorna nere😂
Vad skulle de gjort av alla sina 20 miljoner gamla i Italien menar ni? Satt de i tältläger allihopa? Eller slängt ut ungdomarna på gatan? DE BOR TILLSAMMANS OCH DÄRFÖR ÄR DE RÖVKÖRDA VAD DE ÄN HADE GJORT.
Och i Sverige råder KOMPLETT motsatt situation. Det är ju inte så att vi behöver kämpa för att skydda våra riskgrupper- hahhaha tillåt mig skratta åt att ni känner er duktiga av att säga att ni "skyddar våra riskgrupper" när allt ni behöver göra är att inte hälsa på farfar vilket ni ändå inte hade gjort fram tills jul.
Förutom det så hann det frodas och spridas länge i Italien innan de ens hann agera. Vi har haft månader på oss men inte ett skit har vi gjort för att stoppa det.

Dumma jävla rövhål, OCH KOM INTE OCH TACKA TEGNELL!!! HELT utan honom hade vi haft exakt samma siffror fattar ni inte det?!
NI TVÄTTAR HÄNDERNA LITE MER och ni tror på fullaste allvar att ni gjort skillnad HAHAHAHAHA.
Så sant som det är sagt. Ungefär så här borde alla tänkande människor reagera.

Nå, reaktionerna kanske kommer när vi är uppe i några tusen döda.. Eller så kommer det inte alls? Man väntar ju fortfarande på folkets vrede mot massinvandringen.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Men är det inte det vi håller på med i Sverige?
Försiktig avsiktlig smittspridning för att bygga upp flockimmunitet.

Inte officiellt enligt Tegnell. Men jag tror att det var planen tidigare. Dock insåg man nog att alldeles för många kommer att avlida i onödan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Vi är inte i samma situation som Italien. Hela Sverige är för fan extremt medvetna om läget. Har du vart inne i en affär? Italien visste inte ett skit innan dom helt plötsligt hade några tusen smittade. Vi har stängt det mesta och de flesta är extremt försiktiga.

Nähh. Klubbarna vid Stureplan känner bara av ett 40-procentigt tapp i helgen.

Känns som att majoriteten skrattar åt det, annars hade vi aldrig låtit 300 000 dagis/grundskole elever köra på som vanligt och bli superspridare.

Knökfullt på Max/donslds/köpladorna där jag bor
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-22 kl. 23:49.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du redan sett denna?

https://www.flashback.org/leave.phpu=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fthierymalgo uyre%2Fstatus%2F1241525681303019521

Borta. Kanske censurerades på stört.
Vad var de för nåt?
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Storbrittaniens tidigare premiär minister J. Gordon sa häromdagen att Boris Jonson kan vara landets sista p.minister.

Jag är inte så insatt i just UK i det specifika fallet, men med tanke på de nationalistiska strömningar som coronapesten verkar gett upphov till så är det inte omöjligt att corona gett Skottland en rejäl skjuts i baken mot självständighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
5 % dödlighet i Corona?
Den ligger långt under 1 %.

Du har fel.

Senaste WHO:

82 countries, territories, and areas (4.2%)
Citera
2020-03-22, 23:47
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jasså.
Du måste genast meddela WHO.
De säger 3,4%.
Men din expertis kanske är mer värd?

3,4 % döda av de kritiskt sjuka som testats.

Hört talas om mörkertal?

I Sverige minst 100 000 smittade, men bara 21 döda.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/professorn-rimlig-gissning-att-100-000-ar-smittade/
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Enligt WHO-data den 1:a mars, där antal smittade och dödsfall bland smittade 2 veckor efter diagnos beräknades en dödlighet på runt 5 %

Influensa 300-500.000 döda/år

Ca 1 miljard smittade/ år

1 miljard corona smittade 5% dödlighet ( med vård) 50 miljoner döda.

Så nu släpper vi att ja men vanlig influensa dödar fler.

Erm... bekräftade smittade ja... mörkertalet är många gånger större och siffran 5% är tagen ur luften.
Citera
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
De som iså fall kommer att ta sitt liv efter stora förluster är väl rika svenskar och de får gärna göra det.Häng er .

Och dig ska man kalla medmänniska..urk..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Fy fan. Detta ser inte bra ut. Jag kände mig lugnad av självsäker Tegnell i Agenda men nu är jag inte lugn längre.
Jag vet inte varför Tegnell håller på sådär (vet inte vad han har för Agenda ), men det är ju samma man som tyckte det var bra att folk åkte på sportlov till Alperna och som pratade om att "kulmen är nådd på måndag-tisdag", precis innan skiten exploderade.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Italien hade sitt första dödsfall den 21 februari. Och vi den 11 mars va? Fick det till att vi är 18-19 dagar efter Italien i utveckling.
Då ska vi enligt din teori ha
148/6=25 imorgon
197/6=33 i övermorgon
233/6=39 på onsdag
Och 827/6=137 döda på söndag.

Men då behöver vi nog fylla IVA och respiratorerna lite, annars blir det svårt hinna med?
Citera
2020-03-22, 23:48
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Hur garanterar dom en smärtfri eller smärtreducerad död när dom har så många patienter som på iva i Bergamo? . Hur ser sista timmarna ut för en sån patient?
Behöver du en visualiserad bild? Går du igång på sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in