2020-03-23, 20:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, inte armeringsjärn, det tror jag inte. Man talar mer om runda märken som efter hammarslag.
Men kanske har jag fel?

I mina ögon är mordet väl planerat och MGM hade mordvapnet med sig och sen kastade det antagligen i ett djupt vattendrag eller i en sjö.
Det har jag nog missat, vilken aktbilaga står det i?
Citera
2020-03-23, 20:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Men bra nära ett utökat självmord?

You wish. Men sorry - det är inte ok att mörda ens den jobbigaste, slampigaste, minst ordningssamma människan.

Ett trick dom flesta tar till är att ta avstånd från personen man upplever som besvärlig. Att ligga med personen flera ggr i veckan, stalka och fota när denna har karlbesök eller skicka dussintals meddelanden per dag är lite kontraproduktivt.
Citera
2020-03-23, 20:04
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Fast röran var ju vid första tekniska undersökningen...

Ja du har rätt! Papperet måste ha kastats före fototillfället 2018-05-15!
Citera
2020-03-23, 20:07
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du sprider osanningar om att MGM är psykopat avsikt att dölja han aktiverade det trauma Lena led av.

#TeamSanningen

Finns det något i denna utredning som talar för att SD inte är psykopat? Kan du peka på någon person han visar empati för? HD? Kidsen? LW? Amöban?
Citera
2020-03-23, 20:09
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Märkligt att ingen av alla de personer grundligt städade SDs hem begrep att det var för att dölja spår. Var de så hårt influerade i geo-sekten att de inte begrep det?

Jag tror att han övertalade dem till det - och ville hjälpa och skydda honom - även om jag inte tror att alla var medvetna om varför egentligen. Det är lätt att bli övertalad av någon som är manipulativ och det vittnar flera om i FUP att SD var.
Citera
2020-03-23, 20:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Finns det något i denna utredning som talar för att SD inte är psykopat? Kan du peka på någon person han visar empati för? HD? Kidsen? LW? Amöban?

Faktum är att om vi räknar poäng på SD utifrån det vi fått reda på genom FUP och vittnesmål så kan vi konstatera att han i allafall kommer väldigt högt på Robert Hare's psykopatskala.
Citera
2020-03-23, 20:15
Moderator
Maviels avatar
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Om jag räknar väldigt snällt kommer jag upp i 23 poäng. Det är i allafall tillräckligt att inse att det är en person en ska akta sig för. Gränsen för psykopat anses gå vid 30.
Citera
2020-03-23, 20:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Från "scribble", 10/3
SD har ordet:
"– Jag skrev på skilsmässopapperna och sade rent ut att hon skulle kasta ut mig. Men hon ville nog ändå försöka igen, säger 45-åringen.
Rösten brister lite när 45-åringen berättar men är annars lugn och samlad."

Han brukar flina vid uppenbart olämpliga tillfällen, men nu kan han hålla sej för skratt.
Stackars, stackars SD...
Citera
2020-03-23, 20:30
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har jag nog missat, vilken aktbilaga står det i?

FUP sid 1429 av 12366
Själva rättsläkarraporten är sekretess, men MGM tillfrågas om skadorna på BO som beskrivs i rättsläkarrapporten. Det konstateras bara att skadorna har tillfogats med ett smalt hårt föremål. Det finns ingen detaljerad beskrivning av skadornas form i den öppna delen av FUP. Lite intressant är att MGM har en egen teori om mordvapnet! Han tror att BO har tillfogats skadorna med grova kängor och sparkar. Besudlingen av blod uppvisar en tämligen jämn spridning i 360 grader men inte över 60 cm höjd vilket talar för att offret tillfogades skadorna i en låg position.
Citera
2020-03-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Från "scribble", 10/3
SD har ordet:
"– Jag skrev på skilsmässopapperna och sade rent ut att hon skulle kasta ut mig. Men hon ville nog ändå försöka igen, säger 45-åringen.
Rösten brister lite när 45-åringen berättar men är annars lugn och samlad."

Han brukar flina vid uppenbart olämpliga tillfällen, men nu kan han hålla sej för skratt.
Stackars, stackars SD...

Skilsmässan berör honom, men inte det fruktansvärt våldsamma mordet på 3-barnsmamman han pokulerade i smyg.
Citera
2020-03-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skilsmässan berör honom, men inte det fruktansvärt våldsamma mordet på 3-barnsmamman han pokulerade i smyg.
Han är en man som nosar upp kvinnor han tror sig kunna styra - psykopatbeteende tror jag. Det visade sig att LW inte var en ny HD. LW hade egen vilja - det hade han inte räknat med. Och det blev hennes död. HD är lättstyrd. Hon säger vad han vill höra och är nog inte mer än en knähund, och det är exakt det som SD vill ha. Säger han hoppa så frågar HD inte varför, utan "hur högt". Hon sa inget när hon hörde hans förhör med dottern T. Hon sa inget när han slog sönder en vägg bredvid T för att skrämma henne. Han var überjävlig mot T stundtals, och hon såg på men teg. Vilken jävla morsa. Och vilken mes som accepterade hans otrohet i flera år. De flesta hade slängt ut honom med huvudet före. Men inte hon. Jag har försökt vara objektiv när det gäller henne, men numera hyser jag mest förakt.
Citera
2020-03-23, 20:42
Medlem
Citat:
Du sprider osanningar om att MGM är psykopat avsikt att dölja han aktiverade det trauma Lena led av.

#TeamSanningen

Jag förstår inte det du skrev. Det låter som en ofullständig mening. Och som ett påhopp på mig. Förtydliga gärna så att vi undviker missförstånd.

Jag menar att jag tror det vore olyckligt om åklagaren försöker bevisa något med hjälp av statistik. Det upplever jag som ett magert bevis. Jag tror att hon snarare vill skapa en förståelse för hur psykopater funkar. Okunskapen om detta är stor i vårt samhälle. Och som jag har fattat det hela så utgår åklagaren från att MGM är psykopat. Annars skulle hon väl inte tagit in expertvittnet Enander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in