2020-03-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
FHM har äntligen gett en modell. Enligt den sker en topp dag 80–84 i storstäderna, räknat från "dag 0" (som ännu inte har inträffat). Vi ser alltså fram emot en topp i mitten av juni enligt dessa modeller.

Man kan också skissa antalet döda med modellen, det rör sig om tusentals.

Den modellen skulle jag vilja se.
Citera
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
Läkarförening larmar: Över hälften av de döda i Stockholmsområdet är svensksomalier
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier

Intressant. Då kommer väl information från regeringen på somaliska inom kort då.

Och nya lägenheter till somaliska familjer så dom slipper bo trångbott.
Citera
Medlem
aina08s avatar
31 årig gravid kvinna bland de som intensivvårdas i Södermanland.

Antal under intensivvård i ålderskategori:
0-9 år: 0
10-19 år: 0
20-29 år: 3
30-39 år: 3
40-49 år: 16
50-59 år: 34
60-69 år: 29
70-79 år: 37
80-89 år: 11
90- år: 0

Verkar inte va dom äldsta som är värst drabbade så här långt.
Citera
2020-03-23, 19:46
Medlem
Redas avatar
I USA tror man att en Malariamedicin kan vara verksam mot Corona och dämpa sjukdomsförloppet hos de drabbade. Någon som vet mer om detta?
Citera
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Sämre lungkapacitet och sämre hälsa rent generellt. Danskjävlarna sticker ut i ett nordiskt perspektiv i detta avseende. Låg medelålder för att vara ett nordiskt land.

Ett svagare folk helt enkelt.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Aftonbladet har 25 och Worldometers har +4 dödsfall idag.
Ok! Olika siffror. Blir väl så i sådana här kriser.
Rättar väl till sig så småningom.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det blir det inte. Å jag har har en dusch oavsett. Så kan göra mig ren utan toapapper.

Har man bunkrat borde man bli ihjälslagen, bara för att höja mänsklighetens IQnivå

Men, du säger ju emot dig själv här! Det är ju de som hamstrat som är de smarta om detta blir värre, eller hur?
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
[quote=Grollaren|70857123]
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods

Du kan gå ut och sanera din egen egen jävla miljö istället och ge fan i att utnyttja fattiga människor till att sopa undan smitta åt dig.
Fy fan vilka människor det finns. Äckligt är vad det är.
Det är väl saker som måste göras? Och det är väl lämpligt att folk som inte har arbete gör det istället för att ta folk som redan har arbete?
Citera
2020-03-23, 19:47
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
Läkarförening larmar: Över hälften av de döda i Stockholmsområdet är svensksomalier
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier

Märkligt då FHM menar att smittan sprids främst bland skidåkande turister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Samma här.

Hörde nyligen en intervju på radion med en mamma i Stockholm. Hon berättade glatt att hela familjen hade dragit till Åre eftersom sonen ”blivit hemskickad från gymnasieskolan”, och att det är mycket roligare där än hemma

Finns tyvärr många korkade människor i den här staden.

Vi rör oss begränsat, jag har jobbat hemma sedan 24/2, förstår att alla inte kan det, därför ska dom som kan bereda plats åt dom.

Min fru jobbar på karolinska, men är mammaledig med barn nr 2 sen januari.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En utslagen vårdapparat när det pikar.

” Everybody knows that the boat is leaking.
Everybody knows the captain lied.
Everybody got this broken feeling.
Like their father or their doctor just died.”

Leonard Cohen.

Det är tyvärr en väldigt stor sannolikhet för det.

Vem vet hur detta slutar egentligen...
Citera
Medlem
tja. Funderade på lite saker

1 Nu när viruset finns i Sverige kanske det är bra att inte köpa godis i lösvikt. Bor i Karlskrona, som tillhör Bleking. Vi har ännu inte haft så många sjuka här men ibland i affären hör man folk som öppet hostar och håller på då de tar lösgodis. Dessutom använder en del inte någon spade att ta godiset heller. Det kanske fungerar bra på inplastat godis men inte på sådant som inte är inplastat.

Så min fundering var om det är bättre att köpa sådant godis som är förpackat i påsar i stället ?
Problemet är väl att man inte vet var det kommer i från.Om det kommer med transport från Stockholm kanske det kan finnas smitta på det även om det är förpackat?

2 Jag har förvaltare och får inte så mycket i månadspeng. 400 kronor som ska räcka till filmer godis chips och sådant Matpengar har jag tillräckligt med och även för hyran och så. ofta har jag letat burkar för att få in mer pengar. Bland annat har jag letat på BTH och även på KHK Arena. Bägge ställena är stängda nu. Det är ingen hockey säsong nu så det hade nog inte varit öppet på KHK Arena ändå

Så jag har fått leta i stan i stället, vilket inte direkt blivit så mycket som jag önskat. Men frågan är om jag inte borde sluta leta ett tag nu när viruset går runt. Jag använder oftast handskar när jag letar men frågan är om det räcker.

Jag vill absolut inte bli sjuk men jag vill inte vara fattig heller. I-Landsproblem javisst men jag undrar hur ni resonerar på mina två punkter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in