2020-03-23, 19:41
Medlem
Idiotsveriges avatar
[quote=Dbloods|70857101]
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Långtidsarbetslösa tycker jag gott kan hjälpa till inom vården, kollektivtrafiken nu. De kan städa och sanera tunnelbanan osv, utföra enklare uppgifter för att minska smittspridning.

Det hade de säkert gjort om de fick lön oxå, dvs en anställning, precis som de flesta har som utför sådana uppgifter. Men att slava på detta vis för de låga bidrag som delas ut gör nog ingen. Det är inte heller önskvärt då det skapar en ny underklass, och de anställda inom samma yrken kommer då snabbt få sparken för att ersättas med denna slavklass, vilket ligger i företagens intresse. På så vis får vi bara mer arbetslösa, och företag som sätter i system att utnyttja dessa maximalt.

Viruset bör istället hamras bort fort! https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56
Citera
2020-03-23, 19:42
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Precis. Det är så jävla galet att jag höll på att få en hjärnblödning närjag hörde idioterna säga att de unga skulle ta smällen för "de råkar inte illa ut".
Informationen att unga råkar illa ut har funnits sedan i januari.
Först idag skrev aftonbladet att det var så, så jag tänkte att NU kanske de fattar.
Icke då.
"Ut och handla åt alla äldre, var solidarisk och smitta ner dig själv istället så du hamnar på intensiven."
Alla svenskar tyckte det var en skitbra idé och nappade direkt.
Vad är det för FEL på folk???

Grollaren, jag älskar dig.

Underbart skrivet, mitt i misären.

Vi har Psykopater som styr därför saknas all ledning och allt vi ser och får är snömos.
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det går inte att skydda sig. Jag har tvättat händerna som en galning och dom är helt förstörda nu. Jag ger upp. Jag kör på som vanligt.

Man kommer aldrig att alltid kunna vara "ren" om händerna. Det jag försöker tänka på är att inte pilla mig i ansiktet då jag INTE har rena händer, för pilla sig i ansiktet kommer man ju göra flera gånger på en dag.

Åkte buss häromdagen och satt hyfsat avskilt. Vid en hållplats kommer det sedan på en kvinna i 55-års åldern och sätter sig två säten ifrån mig. Hon hostar rakt ut i bussen utan att täcka någonting. Det går inte att påverka andra, bara sig själv.
Citera
Medlem
[quote=Grollaren|70857123]
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods

Du kan gå ut och sanera din egen egen jävla miljö istället och ge fan i att utnyttja fattiga människor till att sopa undan smitta åt dig.
Fy fan vilka människor det finns. Äckligt är vad det är.

Dom lämnar fattigdomen om dom jobbar och tjänar pengar.

Nu avslutar vi den här bisarra diskussionen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det verkar som att avföring är en spridare av rang.

https://www.medscape.com/viewarticle/926390

Edit låst länk, se denna:
https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/85315

Hundbajs också? Jag tog upp hundens bajs och fick lite på handen som jag torkade bort mot marken. Kanske därför jag har skumt i halsen.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Du. Jag arbetar dagligen 10h och hjälper de äldre i min närhet och försöker sprida information hur folk ska undvika bli smittade varje dag. Vad gör du om dagarna?

Jag håller mig isolerad och inomhus för att rädda mig själv och hindra smittan från att spridas.

Men om du springer runt bland äldre hela dagarna och till på köpet informerar om hur smittan inte ska spridas genom att sprida den väldigt effektivt själv, ja då har du ju gjort min och alla andras uppoffringar bortkastade.
Senast redigerad av Grollaren 2020-03-23 kl. 19:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
US officiella riktlinjer från vita huset.

The virus is thought to spread mainly from person-to-person.

*Between people who are in close contact with one another (within about 6 feet).
*Through respiratory droplets produced when an infected person coughs or sneezes.

These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs.

Can someone spread the virus without being sick?
People are thought to be most contagious when they are most symptomatic (the sickest).
Some spread might be possible before people show symptoms; there have been reports of this occurring with this new coronavirus, but this is not thought to be the main way the virus spreads.

Spread from contact with contaminated surfaces or objects
It may be possible that a person can get COVID-19 by touching a surface or object that has the virus on it and then touching their own mouth, nose, or possibly their eyes, but this is not thought to be the main way the virus spreads.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prepare/transmission.html

I Sverige säger experterna däremot att kollektivtrafik är ingen fara, bara man bär handskar.

Varför förbjuder alla länder folk från att träffas om det inte sprider via luften?

Varför ljuger svenska experter ständigt?

Takk for informasjon!

Citat:
Kollektivtransport .
Inntil videre gjelder ingen generelle restriksjoner for kollektivtransporten. Kollektivtransporttilbudet opprettholdes, blant annet fordi folk med kritiske samfunnsfunksjoner skal komme seg til og fra jobb.

Helsemyndigheten har bedt kollektivselskapene sørge for ekstra renhold, samt oppfordret arbeidsplasser til økt bruk av hjemmekontor og fleksitid for å dempe presset i kollektivtrafikken.

Befolkningen oppfordres til å unngå steder der man lett kommer nær andre, og dermed til å unngå offentlig transport hvis man kan. Alle oppfordres sterkt til å følge disse rådene - og på den måten være med i dugnaden mot korona. Vi må begrense smitte som er ufarlig for mange – men veldig farlig for noen.
https://www.regjeringen.no/no/tema/transport-og-kommunikasjon/korona/korona-og-transport/id2693359/

Jeg har sett at det er veldig få som reiser med buss (på en bussreise var det kun 4 passasjerer, og de satt 2-3 meter fra hverandre), og jeg har sett at bussjåfører nekter folk å gå inn gjennom den døren som er foran på bussen, og bussjåfører prøver å beskytte seg mot smitte ved å sette opp et sperrebånd slik at passasjerer ikke kan komme nærmere sjåføren enn 1,5 meter.
Senast redigerad av POlROT 2020-03-23 kl. 19:45.
Citera
2020-03-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du kör ju ditt land rakt ner i botten så du är väll den sista som ska snacka, Tegnell Junior .
Nu syns hur förnekarna drar in över tråden som började med intelligent folk till att förstå lilla oskyldiga Coronas framfart över nejden.

Nyfött Pk-patrask har vaknat och fint att du och några fler vill svara på bananernas uppkäftiga plattityder och försök till att försvara de politiskt menlösa ormarna. Stackars framtid i riket med dessa löss som vill synas men inte länge till....

Jag gillar faktiskt att skiten träffar fläkten redan nu. Greta och Klimatångest fick folket att fantisera om 2040 istället för att syna jorden 2020. Nu kan utrensningen börja!

En stor skam till Grata, hennes alarmister och de svenska bananerna som bara halkar med i blindo.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Expressen har redovisat 27 döda.
Aftonbladet vet jag inte. Är inte någon media jag tar del ut av.

Aftonbladet har 25 och Worldometers har +4 dödsfall idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
Läkarförening larmar: Över hälften av de döda i Stockholmsområdet är svensksomalier
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Så går det när man skiter i att lära sig svenska.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är det varför italienarna och kineserna tvunget kremerade de döda?

Mycket möjligt, Resident Evil är ju stort där nere i Asien.
Citera
Medlem
abo142s avatar
Minst sex av de nio som dött av coronaviruset i Stockholmsområdet är svensksomalier.

Enligt Jihan Mohamed var fem av de sex avlidna med svensksomalisk bakgrund bosatta i Järvaområdet i Stockholm, som består av stadsdelarna Kista/Rinkeby och Spånga/Tensta. Den sjätte var hemmahörande i Järfälla kommun.

– I den somaliska kulturen är det viktigt att umgås, stötta och besöka varandra, speciellt om någon är sjuk. När viruset spreds till Sverige fanns det inte så mycket information på somaliska och många levde som vanligt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lakarforening-larmar-over-halften-av-de-doda-ar-svensksomalier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in