2020-03-23, 18:11
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ca 250 personer dör årligen i trafiken i Sverige. 1000 dör årligen i vanlig säsongsinfluensa. VARFÖR denna hysteri kring ett virus som hittills bara dödat 25 personer??! Jag tycker Corona är ett skräckexempel på hur flockmentalitet och panik kan få människor att sluta tänka rationellt.

Det är ett nytt virus
Det finns ingen immunitet
Det är otroligt smittsamt
Det drabbar riskgrupper väldigt hårt
Det finns ingen vaccin
Det finns media som älskar rubriker

Viruset i sig är inte det farliga, utan hysterin kring det. Jag tror tyvärr att omvärlden och den ekonomiska utvecklingen kommer fortsätta i en negativ riktning åtminstone 6-12 månader. När 2020 boksluten trillar in i maj/juni 2021 har vi facit hur storbolagen går. Många mindre företag kommer tyvärr att konka innan dess. Vi ser redan nu hur bolag ansöker om rekonstruktion.

På grund att detta kommer jag avvakta 6-12 månader innan investeringarna börjar rulla. Tittar man historiskt så håller börskrascher i sig 5 mån upp till 2,5 år (beroende på definitionen)
Senast redigerad av AldoRaine 2020-03-23 kl. 18:21.
Citera
2020-03-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Tog Avanzas superlån med 0% ränta och köpte AZ Global för 50k. Går igenom idag.

Inte så stor summa men jag har funderat på att utnyttja lånet länge nu och sagt att jag ska göra det om det blir en smäll. Så då så.

Snyggt där celeno, det är nu man ska köpa verkligen inte sälja! Köpte också mer Avanza global nyligen och jobbar mig mot fullinvesterad ju mer börsen går ner.
Citera
2020-03-23, 18:16
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Qliro kommer jag fynda om det blir en riktigt röd dag imorrn också.

Är det Qliro Group? Varför tror du att de kommer presentera framledes? Läste någonstans om nyemission, är det anledningen?
Citera
2020-03-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Det är ett nytt virus
Det finns ingen immunitet
Det är otroligt smittsamt
Det drabbar riskgrupper väldigt hårt
Det finns ingen vaccin
Det finns media som älskar rubriker

Viruset i sig är inte det farliga, utan hysterin kring det. Jag tror tyvärr att omvärlden och den ekonomiska utvecklingen kommer fortsätta i en negativ riktigt åtminstone 6-12 månader. När 2020 boksluten trillar in i maj/juni 2021 har vi facit hur storbolagen går. Många mindre företag kommer tyvärr att konka innan dess. Vi ser redan nu hur bolag ansöker om rekonstruktion.

På grund att detta kommer jag avvakta 6-12 månader innan investeringarna börjar rulla. Tittar man historiskt så håller börskrascher i sig 5 mån upp till 2,5 år (beroende på definitionen)

Tror risken är stor att du inte kommer kunna köpa så här billigt om 6-12 månader
Citera
2020-03-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Raset där kom lite från ingenstans, sjukt vad lågt den ligger nu. Undrar vad blankarna vet, eller är de kursmanipulation?

Interum har i alla fall stor exponering mot den italienska marknaden. Känns spontant inte så bra.
Citera
2020-03-23, 18:45
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ta reda på fakta innan du kallar mig efterbliven, din lilla jävel. 300 000-500 000 dör årligen globalt sett i vanlig influensa. Hur många har dött av Corona? Inte ens 15 000. Den här masshysterin är sjukt jävla överdriven.

Nu finns det betydligt mer data på vanlig influensa och i de 300-500 tusen ingår också ”sannolikt beräknade fall”

När det gäller covid-19 är den siffran bekräftade fall. Hur mörkertalet ser ut vet ingen. Men det finns sannolikt ett mycket stort mörkertal.

Lite offtopic men det är ändå indirekt kopplat till tråden.
Citera
2020-03-23, 18:55
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Nu finns det betydligt mer data på vanlig influensa och i de 300-500 tusen ingår också ”sannolikt beräknade fall”

När det gäller covid-19 är den siffran bekräftade fall. Hur mörkertalet ser ut vet ingen. Men det finns sannolikt ett mycket stort mörkertal.

Lite offtopic men det är ändå indirekt kopplat till tråden.

FHM,s prognos är intressant. Observera att dag 0 ännu inte infallit..

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndighetens-presskonferens-mandag
Citera
2020-03-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Dow Jones var ner 5% nyss. Dystra siffror. Guldet kämpar på bra och når snart nästa brytpunkt.

Om guldet når 1600 dollar idag är det härliga siffror. Sätter ännu högre press på sin lillebror silver att börja rekylera uppåt!

Är det bara jag som sitter med popcorn och följer allt? Rena rama västern-filmen på börsen dessa dagar.

Är helt säker på att vi varit med om världshistoria - bara det att vi inte än fattat det riktigt. Kan bli blodigt som fan nu.

Vad säger du om silvret nu? Jag gick in i morse och ligger nu plus 50%, tack för tipset.
Nu är frågan om man ska gå ut eller våga ligga kvar..
Citera
2020-03-23, 19:02
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndrndrn
Vad säger du om silvret nu? Jag gick in i morse och ligger nu plus 50%, tack för tipset.

LIVE: OMRÖSTNING FAILADE I USA

Vi vet ej än hur GULD OCH SILVER REAGERAR. Jag är utanför fortfarande sitter och njuter i min DJIA Bear x12 hehe.

Ser du att Silver går under 13 SÄLJ
Citera
2020-03-23, 19:03
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndrndrn

Notera att när SPY och DJ går ner verkar silver och guld åka med ner. återigen: känner du att silver faller för snabbt under 13,1 eller 13 sälj ta hem vinst
Citera
2020-03-23, 19:04
Medlem
AoE3#1s avatar
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/831028/bear-djia-x8-von2

Jag gick in i denna iallafall. Har det bra medan allting faller.
Citera
2020-03-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ta reda på fakta innan du kallar mig efterbliven, din lilla jävel. 300 000-500 000 dör årligen globalt sett i vanlig influensa. Hur många har dött av Corona? Inte ens 15 000. Den här masshysterin är sjukt jävla överdriven.
Corona är 30 gånger dödligare än de influnsas du pratar om..så det är bara att ta fram miniräknaren och börja räkna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in