2020-03-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
NASDAQ -2%, OMXS -4,6% just nu. Ja, snart blir det väl köpläge för oss gamar! (Men inte än på ett tag.)
Man kan lika gärna köpa trisslotter.
Citera
2020-03-23, 17:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Tja, tror att vinsten i princip är garanterad på börsen om man köper indexfonder vid rätt tillfälle. Enskilda företag är nog att likna med trisslotter. Men vi får låta börserna falla färdigt först innan vi drar igång köpfesten!!
Citera
2020-03-23, 17:30
Medlem
Citat:
Tja, tror att vinsten i princip är garanterad på börsen om man köper indexfonder vid rätt tillfälle. Enskilda företag är nog att likna med trisslotter. Men vi får låta börserna falla färdigt först innan vi drar igång köpfesten!!
Japp...en aktie som är intressant i detta är Ica gruppen. Som har tickat uppåt hela tiden nästan.
Kolla den.
Citera
2020-03-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltburk
Vad tror ni om Intrum nu?
Raset där kom lite från ingenstans, sjukt vad lågt den ligger nu. Undrar vad blankarna vet, eller är de kursmanipulation?
Citera
2020-03-23, 17:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Japp...en aktie som är intressant i detta är Ica gruppen. Som har tickat uppåt hela tiden nästan.
Kolla den.

Har haft ögonen på ICA ett bra tag nu, cirka två veckor. Ja, ICA går bra. Även läkemedel.
Saker folk inte kan vara utan går att sälja även i kristider. Sällanköpsvaror som folk kan vara utan går dåligt. Men jag är mer en index-gubbe jag, är för jäkla lat för att hålla reda på enskilda AB numer.

Min plan är att köpa indexfonder (låg-avgifts) OMXS och NASDAQ när index gått ner ett tag till.
Möjligen Shanghai och globalfond också. Sålde av precis allt av detta i mitten av februari, drygt en månad sedan. Väntar på köpläge, som jag sa förut. Gäller att ha is i magen och inte köpa för tidigt!
Citera
2020-03-23, 17:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Gör du det och överlåt aktieinköpen på oss som slår ditt trissindex med råge!
Citera
2020-03-23, 17:46
Medlem
Citat:
Har haft ögonen på ICA ett bra tag nu, cirka två veckor. Ja, ICA går bra. Även läkemedel.
Saker folk inte kan vara utan går att sälja även i kristider. Sällanköpsvaror som folk kan vara utan går dåligt. Men jag är mer en index-gubbe jag, är för jäkla lat för att hålla reda på enskilda AB numer.

Min plan är att köpa indexfonder (låg-avgifts) OMXS och NASDAQ när index gått ner ett tag till.
Möjligen Shanghai och globalfond också. Sålde av precis allt av detta i mitten av februari, drygt en månad sedan. Väntar på köpläge, som jag sa förut. Gäller att ha is i magen och inte köpa för tidigt!
Bra timing där.. det är jäkligt lätt att komma helt i otakt med sina beslut.
Citera
2020-03-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Gör du det och överlåt aktieinköpen på oss som slår ditt trissindex med råge!
Japp det är aktieägarna som har fått betala alla förluster...bra där.
Citera
2020-03-23, 17:55
Medlem
RobertoSavianos avatar
Spännande att se vad MAHA säger på sin presskonferens snart. Penser gjorde ju case på dem idag och frågan är om det inte är positiva nyheter. Vi får se. Hann dock inte köpa för rätt pris, så hoppade den.

LeoVegas missade jag också idag av samma anledning, vilket känns surt då jag sneglat på den under hela fredagen och måndagen idag, fortsätter starkt.
Citera
2020-03-23, 17:56
Medlem
RobertoSavianos avatar
Qliro kommer jag fynda om det blir en riktigt röd dag imorrn också.
Citera
2020-03-23, 17:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Japp det är aktieägarna som har fått betala alla förluster...bra där.

Det är bättre att köpa indexfonder nu än trisslotter! Hur många procent är man garanterad att gå back om man lyckas köpa precis alla trisslotter?

Triss betalar utt 49 procent av lottpriset i vinster, indexfonden lär gå bättre!
Citera
2020-03-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ca 250 personer dör årligen i trafiken i Sverige. 1000 dör årligen i vanlig säsongsinfluensa. VARFÖR denna hysteri kring ett virus som hittills bara dödat 25 personer??! Jag tycker Corona är ett skräckexempel på hur flockmentalitet och panik kan få människor att sluta tänka rationellt.

Du förstår inte för att du är efterbliven. Smittar trafikolyckor exponentiellt? Dör flera procent av de smittade i vanlig flunsa? Nej och nej, därför tas åtgärder för att minska smittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in