2020-03-23, 18:01
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Har folk förnekat att folk i yngre ålder inte blir dåliga eller? Det är ett pissvirus som drabbar alla, äldre och redan sjuka får det värst men alla blir drabbade. Vad vill du ha sagt egentligen? Att endast du och några till sanningssägare vågar se det farliga i Corona eller?
Folk med begränsad fattningsförmåga kan inte förstå vare sig "sannolikhet" eller "exponentiell".
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Oklart om hon vårdas ännu eller om hon har vårdats. Får ingen klarhet i det.

Inte lätt för lungorna när man har en fet mage som trycker på om man har svåra symtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melamela
23 Italienska läkare döda enligt CNN.
Verkligen inga bra nyheter då jag antar att de inte tillhör någon riskgrupp (förutom blivit utsatta för viruset) samt att de säkerligen har fått bästa tänkbara vård.

Många av dom kan vara äldre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Oklart om hon vårdas ännu eller om hon har vårdats. Får ingen klarhet i det.

Och vad menad med intensiven? Nedsövd med konstgjord andning i respirator? Eller ligger inne med andningsbesvär och syrgasmask?
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Jag hörde idag ett rykte om att det kommer att bli karantän inom kort, någon mer som hört något liknande eller rentav kan bekräfta det ?
"Hört" i avseendet att det var Svempa i kön på Willys som sa det eller "hört" i någon form av trovärdigt sammanhang?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
De använde olika delar av huset, tydligen. Alltså var helt avskilda.

Troligtvis så var de redan smittade innan de delade på sig. Varför skulle de dela på sig om en inte redan hade viruset vilket innebär att de delade på sig när ena blev sjuk vilket är försent. Man kan smitta två dagar innan symptom
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det var ju hennes ord att de var avskilda men vem vet de kanske smög in till varandra en natt och sedan inte vågade erkänna det?
Det är ju faktiskt mycket mera sannolikt att de använde samma kök vid något tillfälle.
Citera
2020-03-23, 18:02
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Äldre verkar inte ha någon överlevnadsinstinkt. Tycker dessutom att man ser fler pensionärer ute nu.
Stanna hemma snälla ni räcker inte. Det måste till tvingande restriktioner.

Utomhus är det väl ingen större risk?
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja att alla tror att de är en vanlig förkylning och offrar familjemedlemmar för sin egen ekonomiska välfärd.

Alla?

Du får sluta ljuga så ofantligt mycket.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Fy fan för er förnekare.

En 31-årig gravid kvinnan vårdas på intensiven efter att ha fått coronaviruset. Hon är en av de över 100 svenskar som intensivvårdas i Sverige, skriver DN.

Ett enskilt fall säger ingenting. Jo förresten, det kan tyda på att den gravida kvinnan underskattade stundens allvar och tog för stora risker. Mycket mer än så säger det inte.

Hoppas att det slutar bra för den gravida kvinnan och hennes barn.
Citera
2020-03-23, 18:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Fy fan för er förnekare.

En 31-årig gravid kvinnan vårdas på intensiven efter att ha fått coronaviruset. Hon är en av de över 100 svenskar som intensivvårdas i Sverige, skriver DN.

Mycket att bli upprörd av en enskild individ? Jag tycker vi borde ha infört karantän för 2v sedan, men jag ser inget upprörande med just hennes insjuknande. Det kommer alltid finnas collateral, det intressanta är att få ner den siffran så långt det går.
Citera
2020-03-23, 18:03
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ja och vi har 27.

Exakt, de tror att bara för att vi enbart får 1-2 döda per dag så är vi säker. Det är liksom bara början än. Jag hoppas så klart att det blir max 1-2 Om dagen men jag skulle inte bli förvånad om vi kanske får 100-200
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in