Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Det är ju precis det Tegnell har gjort, och han har haft fel i det mesta fram till idag. Ändå litar du blint på vad den mannen säger.
Du förstår nog vad jag skrev men vill inte. Var får du det ifrån, att jag litar blint på FHM eller andra myndigheter. Det är människor bakom och det kan naturligtvis bli fel.
Att skylla på en enda människa och kalla honom allt möjligt hemskt är det jag vänder mig emot, och så kommer jag att fortsätta att göra och har alltid gjort - vem det än gäller.
Är säker på att Tegnell inte bestämmer ett jävla skit på egen hand och att de pratar med kollegor i övriga världen ofta inkluderat WHO och att de pratade särskilt med Italien och att de rådgör med och delger varandra vad de vet och vad de tror.
Tyckte att det sköttes fel med italienresenärer redan i början och skrev det. Det var väldigt olyckligt som skedde. Inte bara i Sverige som drabbades av dessa som absolut skulle till alperna.
Säkert var det så att ingen, inte ens italienarna själva visste hur utbredd smittan var redan då.
Det är alltså enligt min ringa åsikt aldrig rätt att skylla på en enda stackare i Sverige. Som det låter här så har AT planterat viruset. Skärp er!
Det är väl den panikslagna rädslan som gör människor primitiva. Försök att sansa er lite.
Idiotistiskt att läsa här och framförallt att svara när man vet att allting skruvas och de värsta här aldrig, aldrig någonsin skulle kunna se sina egna brister utan det är alltid, alltid någon annans fel. Försök ta ansvar och hjälp till istället.
Panik och illvillig ilska hjälper ingen, vare sig dig själv eller någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
FairStuff
Jajamen...
Men i detta fall
60 % av 10 miljoner
6 Miljoner
x 12 %
= över 700.000st av oss som kan säga Sayonara...
+ alla de som också behövde IVA, men inte fick plats för EN PERSONS VILLFARELSER!
*
Att hoppa ner på gatan från ett 35 våningar högt hus är rätt så riskfritt det första 33 -34 våningarna.
Det inte förrän den sista våningen på vägen ner, som det tar emot.
En person! En enda som har skuld i detta?
Och vad gör du för nytta?