2020-03-23, 17:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Som är identiskt med det faktiska dödstalet.

Mycket möjligt, jag garderade mig mest mot ev. muppangrepp som menar att Kina mörkar allt.
Citera
2020-03-23, 17:54
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag tror du just nämnde något väsentligt. Tegnell är vetenskapsman, till på köpet inom naturvetenskapen.

a) Tegnurgle är i första hand ett politiskt kreatur vars huvudsakliga uppgift är att hävda att vår beredskap är god och i andra hand lägga locket på. Denna uppgift har han skött utmärkt till vårt fördärv.

b) Läkare är lika mycket naturvetenskapare som bilmekaniker är civilingenjörer. Läkaryrket är i huvudsak ett hantverksyrke där en stor del av "utbildningen" består av att man arbetar som lärling på sin arbetsplats. Snacket om att läkaryrket kräver en lång utbildning är alltså skitsnack.
Citera
2020-03-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Folk är fan hjärndöda. Om det dör en massa människor så kommer det att synas, höras och kännas. Du verkar inte förstå i vilken omfattning Kina är uppkopplat. Det går inte att ljuga om döda.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA5m63/forsta-kinesiska-ordern-om-corona-forstor-proverna

Jag tror inte på någonting som kommer från deras kommunistparti. Jag är säker på att dom ljugit om antalet dödsoffer och att dom konfiskerat folks konton, telefoner och allt annat för att det inte ska synas. Det finns sjukt mycket människor där så det är knappast något problem att ersätt 50 000 döda människor. Är rätt beläst på det mesta som har med KKP att göra, och sätter man sig in i ämnet så förstår man att det inte är några konstigheter. Dom har gjort så mycket sjukt genom tiderna. Mycket som läckt ut.

Dom valde nog strategiskt att smitta ner just norra Italien eftersom det finns mycket turister där från västländer, speciellt vintertid. Viruset hade spridit sig ändå, men inte i den utsträckningen.
Senast redigerad av .Adidas. 2020-03-23 kl. 17:59.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Nja ekonomin fixar vi alltid...var alltid mer en fråga om humanitet...men jag tror vi fixar detta också utan att förgås och låta våra sköra dö...Det är ngt med svenskar o Norden som gör att vi fixar allt..men med det sagt så värna om gränser, kultur och miljö. Vi behöver gränser för att känna tillhörighet, kultur och djup, var än vi må befinna oss, så är det denna olikhet vi gillar när det stannar inom gränser. Så NEJ Globalism var innan Corona, nu har vi ett nytt läge som bygger på indivalism

Individualister som är unga vill kanske köra flockimmuniteten så snabbt som möjligt. Kanske därför de åker skidor i åre o går på afterski
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Rörde de sig i huset eller var de instängda i sina rum? Man rör samma saker, öppnar samma dörr/fönster, använder samma toalett osv. Klart man kan bli smittad utan direkt kontakt.

Tänkte när jag läste det där på ventilationssystemet. Möjlig smittspridare.

Som sagt, det krävs tvingande åtgärder. Frivillighet är inget att förlita sig på.

Skidorterna vill hålla öppet. Riksgränsen, Åre m.fl.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/kiruna-lapplands-vd-om-kommande-beskedet-forsiktigt-hoppfull

Detta mitt i en epidemi. Trött jag blir.
Citera
2020-03-23, 17:56
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tvärtom vi måste arbeta ännu mrr globalt för att stoppa detta virus som nu attackerat över 120 länder runt om i världen!

Endast nationella lösningar har än så länge varit effektiva mot corona. Globaliseringen har fått sig en knytnäve så det heter duga. Knockout.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Varför då?

För att bostadspriserna snart kommer störtdyka kanske?
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Skulle vilja säga att Italien var tur i oturen. Nu väntar ekonomisk depression, nice.

Det ekonomiska återhämtar sig snabbt..jag lovar..var alltid mer en fråga om humanism , etik och liv/död... men ja vi fixar detta. Tack o lov. Vikingablod. Punkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

110 enligt sjukvårdens egna hemsida..Ganska låg medelålder inte alls vad våra myndigheter sagt (80+)

Ett bevis på deras lögner till folket.

Fast om en patient är 21 och resterande 60+ blir medelåldern väldigt missvisande.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA5m63/forsta-kinesiska-ordern-om-corona-forstor-proverna

Jag tror inte på någonting som kommer från deras kommunistparti. Jag är säker på att dom ljugit om antalet dödsoffer och att dom konfiskerat folks konton, telefoner och allt annat för att det inte ska synas. Det finns sjukt mycket människor där så det är knappast något problem att ersätt 50 000 döda människor. Är rätt beläst på det mesta som har med KKP att göra, och sätter man sig in i ämnet så förstår man att det inte är några konstigheter.

Dom valde nog strategiskt att smitta ner just norra Italien eftersom det finns mycket turister där från västländer, speciellt vintertid.

Du är i fel del av Flashback, dra till konsperations trådarna istället!
Citera
Medlem
Jag hörde idag ett rykte om att det kommer att bli karantän inom kort, någon mer som hört något liknande eller rentav kan bekräfta det ?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Tror du? Vi svenskar tiger in i det sista.
"in i det sista", ja.

Jag tror att regeringen helt enkelt väntar på att få opinionen med sig. De har inte mandat av folket att göra något- än.

Löfven ligger faktiskt steget före folket, för första gången någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in