2020-03-23, 17:34
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bara jag som börjar tro att Sverige klarar ut det här utan fler restriktioner? Explosionen verkar ha uteblivit i Stockholm och Sverige ligger betydligt bättre till än många andra länder i EU när det kommer till dödstal?

Så länge inte någon inom äldreomsorgen smittar ner ett helt boende, och riskgrupper håller sig inne tror jag inte det behövs några jättedrastiska åtgärder. Tror Sverige kommer köra på som vi gör just nu , möjligt att man begränsar sammankomster och stänger skolorna men mycket mer än så kommer inte göras.

//Skalman
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bara jag som börjar tro att Sverige klarar ut det här utan fler restriktioner? Explosionen verkar ha uteblivit i Stockholm och Sverige ligger betydligt bättre till än många andra länder i EU när det kommer till dödstal?
Vi ligger ca två veckor efter Italien. Vakna nu.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Tid

/

Hur är det möjligt att Spanien tog sig ikapp Italien och Kina så snabbt tidsmässigt? Vi borde ju ligga jämsides med Spanien tidsmässigt.

Känns som att vissa i tråden skarvar lite för att få sina argument att gå ihop.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Tid

/

Och befolkningsmängd.
Citera
2020-03-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Givetvis. Det är ju det varenda land kämpar med

Men det antalet är maximum för hela riktet. Innan skiten träffade fläkten fanns under hundra respiratorer i sthlm.
Citera
Medlem
Så enkelt lyckades dessa världens värsta djurhatare skapa ett helvete för miljarder människor.det är ännu illa då ingen låtsas att de skyldiga fortsätter leva som ingenting hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ja, du får lugna ner dig nu grabben.

Nu är jag lugn. Tog min Atarax nyss. Lyssnar på https://www.youtube.com/watch?v=rtHw8ywi9yM&feature=youtu.be
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Mer eller mindre till försäljning i Stockholm?
Någon som har koll på bomarknaden där? Borde vara en del panik försäljningar

https://www.hemnet.se/bostader/karta?housing_form_groups%5B%5D=apartments&locatio n_ids%5B%5D=17744
Citera
2020-03-23, 17:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
En sak jag inte förstår det är vad Italiens minster sa när han sa hur många som dött här om dagen och jag citerar

"Jag vill en gång påminna om att vi räknar alla dödsfall och inte ut skiljer dem som dött av coronaviruset"

Menas det att man räknar med alla som dött av olika orsaker och inte bara pga corona och därför dödstalet är så hög?
Han sa att de gör ingen distinktion mellan de som dött av covid och de som dött med covid. Dock hade alla döds covid-19.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Svenskar har generellt en ganska god hälsa, bland annat lägst antal fall av lungcancer i hela den utvecklade världen. Dessutom lever redan flera riskgrupper delvis avskilt från resten av populationen. Svenskar är dessutom mindre resistenta mot antibiotika än andra folkgrupper (Finland, Norge, Tyskland ingår även i denna grupp). Vi har ett rikt friskluftsliv och lever länge. Sammantaget är vi bättre rustade att möta covid-19 än många andra länder.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så tänkte nog Italien också, samt många andra länder för den delen.

Otroligt.
Han svamlar ju hela tiden!
Citat:
- Det kommer bli jobbigt, men det är hanterbart, iallafall med den här utvecklingen vi har just nu. Anders Tegnell
Citera
2020-03-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja det räcker säkert att isolera Stockholm från övriga Sverige. Övriga Sverige kan fortsätta sina liv medans 08orna kan ha ett stort coronaparty på Friends Arena för sig själva. Stockholm seglar allt mer upp till att vara ett problem, inte lösningen. Det är också där det finns mest av dryga 40-talister som inte kan ta in allvaret.

Och journalister och politiker som ljuger om denna sjukdom och som tillsammans bär en stor del av ansvaret för att Sverige förvandlades till en kloak och ett dårhus, långt innan den här pandemin dök upp. Med tanke på att alla medverkar oskyddade i TV och andra sammanhang så lär det bli många av dem som blir corona-berikade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in