2020-03-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/22-mars-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/

Hade man stängt gränserna (in och utresor) 31 januari hade man alltså kvävt utbrottet. Ingen skulle ha fått åka till Italien. Stäng gränserna totalt nu, och lockdown av alla städer över 20 000 invånare i 14 dagar, sedan tills vidare.
Citera
2020-03-23, 14:56
Medlem
En sak jag inte förstår det är vad Italiens minster sa när han sa hur många som dött här om dagen och jag citerar

"Jag vill en gång påminna om att vi räknar alla dödsfall och inte ut skiljer dem som dött av coronaviruset"

Menas det att man räknar med alla som dött av olika orsaker och inte bara pga corona och därför dödstalet är så hög?
Citera
2020-03-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Skrev igår att Sverige skulle rasa ifrån de Nordiska länderna snabbt: och se idag

Danmark, Finland och Norge har TILLSAMMANS 99 patienter som är under intensivvård.

I Sverige har vi 191 patienter under intensivvård.
Ja helt klart stor avvikelse, bara konstatera att vi går FEL väg. (mina tankar)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Vårdtillfällen, inte patienter. Lär dig skillnaden.

överbevisa mig..visa exakt hur du tänker samt vilka linkar du använder...

du menar alltså att en som rullas in på IVA/NKS i critical byter mittiallt till ex. Danderyd och jackas i järnlunga där och då dubbelbokförs dom..är det så du tänker?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Det är än så länge hanterbart att stapla lik eftersom det finns friska lungor kvar inom landets gränser. Corona blir statsminister i Sverige snart.

Ja den beräkningen som Anders Tegnell och FHM har, måste ju ha i beräkning att många dör, så att deras kurva "plattas ner" så sjukvården kan hantera de som skrivs in på sjukhus och speciellt intensivvård.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det betyder också att viruset inte är ett jävla dödarvirus som alla här vill få det till.

Spanska sjukan dödade fler än vad de två världskrigen gjorde. Ändå är folk rädda för krig men inte influensan.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Madrid, spanien..detta har vi o vänta pojkar..

https://www.liveleak.com/view?t=a1CU9_1584901641
Vissa på golvet ser riktigt unga ut med syrgas vid sig. Tragiskt. Flockdöd när nog närmare sanningen, inte flockimmunitet.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
27 Mars kommer det att heta att nu är det allvar. Vi såg inte detta komma. Vi har varit naiva. Förhoppningsvis med nya bevingade uttryck så de inte känns igen lika lätt.
Uttryck som kommer att hamna i historieböckerna.

Vad är det som de inte såg komma? Strategin har ju varit tydlig från början, nämligen att plana ut kurvan och att sätta in insatser i rätt tid. Italien och Spanien har ju trots sina åtgärder inte lyckats alls.

Har du någon koll på hur det ser ut i Österrike, Schweiz och Danmark som ju gick ut hårt tidigt. Med tanke på att det inte finns ett vaccin tillgängligt förrän 2021 kan det ju bli svårt att kämpa emot genom att hålla landet stängt i ett år.
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Svenska journalister verkar ställa förhandsgodkända frågor, inga kritiska frågor alls?

Måste journalisterna leverera sina bollar vid dörren, när dom deltar på en presskonferens på FHM?
Statskontrollerad och regimtrogen media och de så kallade journalisterna - är ingenting annat än politiska aktivister och värdegrundskrigare.

Det är många år sedan det överhuvudtaget fanns några journalister tala om. Cirkulera, här finns inget att se.
Citera
2020-03-23, 14:58
Medlem
Citat:

Har du tagit över stafettpinnen från nåt annat jävla troll??
Citera
2020-03-23, 14:58
Medlem
Femliters avatar
Citat:

Ser ut som en vanlig lördag på akuten i Stockholmsområdet.
Citera
2020-03-23, 14:59
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag skulle vilja gå så långt och säga att flera av dom som låg i hallen ej behöver vara på sjukhus. En av dom såg ut att vila på rygg med händerna i kors bakom huvudet med en resväska bredvid sig???
Det kallar jag positiv tolkning, bra ändå, håll modet uppe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in