2020-03-23, 17:27
Medlem
Covids avatar
Dag 0 är här… håll i hatten för här ska det dös!

Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Asså, igår va det vadå, 80 coronapatienter som intensivvårdades? Vid lunchtid idag 103. Nu 110.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
2020-03-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Uppenbart bländad av Sverigebilden.
Kan hon egentligen vara en kinesisk, rysk eller nordkoreansk desinformatör?

Megan Penhoet
Founder, Director NSLI (Nordic Scholars Leadership Institute)
https://www.linkedin.com/in/megan-penhoet

Kanske en täckmantel för en desinformatör? Allt är möjligt.
Citera
Medlem
Jävla snuskkina. Har garanterat ljugit om antalet döda och allt, sett till så att det spridit sig över hela världen helt medvetet. Skulle inte förvåna mig om dom till och med skickat ut folk som medvetet hostat ner folk i Italien, för att använda Italien som en grogrund.
Citera
Medlem
Bara jag som börjar tro att Sverige klarar ut det här utan fler restriktioner? Explosionen verkar ha uteblivit i Stockholm och Sverige ligger betydligt bättre till än många andra länder i EU när det kommer till dödstal?
Citera
2020-03-23, 17:29
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Bara jag som börjar tro att Sverige klarar ut det här utan fler restriktioner? Explosionen verkar ha uteblivit i Stockholm och Sverige ligger betydligt bättre till än många andra länder i EU när det kommer till dödstal?

Sluta nojja nu

Köp en semla eller något
Citera
2020-03-23, 17:29
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:

Jag tror det är för tidigt att ropa hej. Har vi otur kommer en stor våg någon dag denna vecka även om siffrorna ökat försiktigt idag.
Citera
2020-03-23, 17:30
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:

Är du seriös? Ni fick nyss samhällsspridning. Skiten har inte ens börjat i Sverige än...
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Du har fel.

Baserat på att Expressen men ingen annan uppger 27?

2 personer i Sörmland dog i helgen. Kl 14 idag rapporterar FHM 25 döda och du menar att dessa två inte skulle ingå där.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
213 döda i Holland sammantaget. Här är en tabell över ålder och kön på de döda. Som vanligt är män överrepresenterade (62-37). 63% av de döda över 80 år. Ingen död under 55.

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/fnmqs6/all_known_corona_cases_hospitalizations_and/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Det är egentligen inte alls konstigt att Tegnell blir kärleksbombad. Det är så jäääääävla typiskt svensk.

A: "Åhhh den där stackars Tegnell har fått massvis med haters. Vi ska försvara honom."
B: "Men... han har ju klantat sig från allra första början..."
A: "Men liksom, det är orättvist att alla ska hålla på med sånt påhopp. Han är ju expeeeert i sitt område"
B: "Jo, men han är skyldig, det är typ tjänstefel. Det minsta man kan kräva är att han avsättes och aldrig mer visas i tv-rutan..."
A: "Neeeej men vad säger du. Jag tänker skriva kärleksbrev till honom. Vi ska försvara dem som får utstå såna påhopp"

A = hbtq-feminister-idioter

Kul dialog men jag är ytterst tveksam till att resonemanget varit på det viset. Du raljerar.
Citera
2020-03-23, 17:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
- Det kommer bli jobbigt, men det är hanterbart, iallafall med den här utvecklingen var har just nu. Anders Tegnell
Så tänkte nog Italien också, samt många andra länder för den delen.

Otroligt.
Citera
2020-03-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Baserat på att Expressen men ingen annan uppger 27?

2 personer i Sörmland dog i helgen. Kl 14 idag rapporterar FHM 25 döda och du menar att dessa två inte skulle ingå där.
De andra uppdaterar kl 14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in