2020-03-24, 23:38
Medlem
Varför säger experterna att det ska lugna ner sig när det blir varmare väder? Har läst att i Latinamerika ökar fallen för varje dag och där är det varmt såhär års. Nån som har en förklaring? (jag vet redan att virusen trivs bättre när det är kallt)
Såg nu att jag citerar dig Revej, det var inte meningen
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ok Márcalo, Hoppas du har rätt och livet snart kan börja återgå till det normala för er.
Citera
2020-03-24, 23:39
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Japp, känner igen det. Det är fortfarande DÄR BORTA för många.

Har du funderat varför det är just där borta i alpbyarna med världens äldsta befolkning? Nä kanske inte jävla hetsare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Men att det dör 200 svenskar om året kopplat till influensa då? Är det felaktiga uppgifter?
1000 st dör per år i influensa relaterat i Sverige
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vad fan? Undvika att jobba som frisk? Det låter inte korrekt. Har du länk till artikeln där bilden finns?

Edit: Aha det stod gå till jobbet. Cykla till jobbet är okej alltså.

Ja, mer utförligt här:
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/24/har-ar-coronareglerna-i-ett-notskal-vad-far-du-gora-om-du-ar-i-karantan-isolerad
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, jag har aldrig sagt hur andra länder räknar? Det var du som inte begrep när jag skrev att Italien räknar alla döda som varit smittade av covid-19 som döda AV Covid-19, även om de dött MED covid-19.

Vad gapade du efter länk för om du nu begrep vad jag skrev. Ignorant som få.
Bra att du nu inser att död+positivt coronstest=ökad Coronastatistik.

Men som sagt så dör det massor av folk genom indirekta följder från Coronaviruset så det kanske jämnar ut sig.
Citera
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Göna grönsaker är bra har jag hört. Blåbär har väl antioxidanter också har jag hört.
Allt vi människor har övergett i naturen för att köpa halvfabrikat med massor av tillsatta giftämnen är av ondo.
Vi behöver inte allt skit som finns i affärer.
Lightprodukter, sötningsmedet aspartan och annat skit.

Blåbär är jättebra, men de är så dyra.
Alla grönsaker är väl bra. Fisk också. Men tyvärr är så mycket förgiftat och besprutat.
Citera
2020-03-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Jag brukar berätta för mina kollegor hur många som dött i Italien senaste dygnet, blivit lite av en grej.

Får alltid frågan "hade dom underliggande sjukdomar och var äldre eller"?

Vad fan spelar det för roll? Jävla idioter

Någon annan som lagt märke till liknande beteende?

Du kan hälsa dem att dödligheten bland män över 40 år i Italien (födda 1980 eller tidigare) uppgår till 11,82%

29 886 fall
3 535 döda

https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Bollettino-sorveglianza-integrata-COVID-19_23-marzo%202020.pdf

Se tabell 1 på sida 6.
Citera
2020-03-24, 23:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Det finns inget vaccin mot CoV-2 ännu.

Det är liksom det som är ett av problemen

Tror du inte att det hade använts isåfall?

Läs frågan en gång till.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon som känner till om och i så fall var man vaccinerar med BCG för att se om det förhindrar att smittas av CoV-2?

Ser du att jag ställer en fråga, svara inte med motfrågor.

Svara endast på frågan, eller håll käften.
Citera
2020-03-24, 23:41
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Den 12:e April öppnar Trump upp Amerika. Om ökningstakten är samma som idag så har man ungefär 8 miljoner smittade 12:e April. Jag undrar om man inte borde göra tvärt om.
Vad tänker du då? Emigrera till Kanada?
Då tar Latinamerikanerna över landet.
Citera
2020-03-24, 23:41
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Undvik att äta mycket socker och snabba kolhydrater. De minskar c-vitaminabsorbtionen i kroppen och därmed försvagar immunförsvaret. Socker och snabba kolhydrater orsakar inflammation i kroppen. Virus gillar inflammerade celler, eftersom det möjliggör virusets spridning. Nu är det mer passande än någonsin att följa en hälsosam Keto-diet.
Jag är i ketos nästan jämnt. Äter extremt lite kolhydrater över lag och ingen inflammerande såsom gluten eller rött kött. Men som äldre rökare håller jag mig ändå undan detta virus.
Citera
2020-03-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Alltid intressant med bankernas perspektiv, men jag får anta vita husets läkare och forskare har tillgång till bättre data och underlag än Morgan Stanley.

De har nog likvärdigt underlag men ms har nog skarpare analytiker
Citera
2020-03-24, 23:42
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Kina gick helt i karantän så de fick endast 3000 dödsfall. Bra eller inte? Men under januari försvann det 8 miljoner mobilanvändare. I Februari när hela landet var stängt försvann det 13 miljoner mobilanvändare.
Hade de kört flockimmunitet så kanske alla hade varit kvar och kunnat ringa i dag? Eller inte.
Utveckla gärna det där med att 90% av svenskarna känner till det. Jag tillhör de 90% på Flashback som inte fattar.
Det återstår att se.
Du fattar inte begreppet flockimmunitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in