2020-03-23, 13:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Källan är SD som skriver ett mess till LW och det är en återupprepning av tidigare hot om samma sak.
Vid ytterligare ett tillfälle hotar SD med att effektuera hoten. Enligt FUP.
Det råder delade meningar här. Enligt 'notknapparen' skall det eventuella dödshotet från SD ha framförts muntligen:

"Det verkar som att SD inte har skrivit dödshotet, utan uttalat det om man läser C*hrisitan v B-Ms vittnesmål"
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2020-03-23 kl. 13:21.
Citera
2020-03-23, 13:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Akbilaga 141 stämningsansökan (1) sid 6.

Vittnesförhör med Viveka Enander (förhörsbilaga 5) angående hennes
kännedom och forskning om våld i nära relationer till styrkande av att dödligt
våld kan vara en utgång i destruktiva kärleksrelationer.

----------------
Där har vi spiken i kistan!

Nu har dom verkligen snärjt in MGM ordentligt.

Det går väl inte tolkas på annat sätt än att avsikten är att ge rättens manliga ledamöter en snabb genuskurs i rättsalen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-23 kl. 13:24.
Citera
2020-03-23, 13:21
Medlem
Otto Flicks avatar
Krimtekniker vittnar nu om brottsplatsen. Några kortisar:

Citat:
Vittnet får frågan om fyndplats och brottsplats är den samma. Ja, svarar vittnet. Det är för mig uppenbart.

Hur mycket våld har hon utsatts för?
– Det är mycket våld enligt min uppfattning. Vi har blod som går i en cirkel runt om. Vi hittar stänk i alla riktningar även om huvuddelen går åt ett håll.

Har kroppen flyttats?
– Min bedömning är att kroppen har rubbat ur sitt läge. Jag kopplar det till att det kan vara för att om man vill komma åt fickorna måste man röra på kroppen.

https://www.na.se/artikel/just-nu-expert-fran-nfc-det-finns-dna-fran-tva-personer-pa-lena-wesstroms-ring-folj-direktrapporten- fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Senast redigerad av Otto Flick 2020-03-23 kl. 13:27.
Citera
2020-03-23, 13:39
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vill du hävda att forensikern egentligen sa att det var blod på skon?

https://www.na.se/artikel/just-nu-granne-om-skriken-de-var-hjartskarande-det-lat-fruktansvart-folj-direktrapporten-fran-ratteg angen-om-hjarstamordet

Om NA,s reporter uppfattar vad som sägs i rätten så illa ska de nog ge den stackaren adekvata verktyg för att höra bättre.

Jag har tyckt att när aftonbladet direktrapporterade så skiljde det väsentligt mellan vad reportrarna sa och lade i - dock känns det ju onekligen som att den meningen var rakt av och inte gick att missförstå. Det brukar komma några artiklar dagen efter som är bättre än själva rapporteringen.
Citera
2020-03-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Korrekt och nu har NFC,s forensiker talat om att de kan inte avgöra om det är blod eller något annat gojs de hittat på skon.

Men av det DNA som hittades i plösen så var det övervägande LW:s och en mindre mängd av SD:s.

Konstigt med tanke på att det är hans egna skor?
Citera
2020-03-23, 13:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det råder delade meningar här. Enligt 'notknapparen' skall det eventuella dödshotet från SD ha framförts muntligen:

"Det verkar som att SD inte har skrivit dödshotet, utan uttalat det om man läser C*hrisitan v B-Ms vittnesmål"
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Är det endast LWs påstående att SD utalat ett muntligt dödshot som har fultolkats av dom oärliga genuskärringarna som att han verkligen HAR uttalat hoten?

Aktbilaga Facebook Messenger del E (s 1-1060) (1) pdf sid 189-202. . Obs! Läs nerifrån och upp..
-----------------
Christian von Bennigsen
Du behöver bara spara de sårande förnedrande och kränkande saker.När du tar skärmdumpar så
ska du döpa dem efter datum och källa så man vet varifrån allt kommer (ifall han kan radera
inläggen från sin sida)
22 jun 2017 13:08

Lena Wesström
men fb?
22 jun 2017 13:06

Lena Wesström
whatsapp kan man spara ned hela konversationen, det har jag gjort då och då

Lena Wesström
Orimligt, en OFANTLIG mängd inlägg

Christian von Bennigsen
Mycket kan man ju spara som skärmdumpar

Lena Wesström
Fb, whatsapp, sms, mejl på olika adresser, telegram, även viber, säkert mer som jag inte kommer
på nu

Lena Wesström
Vi har kommunicerat i massor med olika kanaler, allteftersom hon blivit misstänksam eller ertappat
22 jun 2017 13:05

Christian von Bennigsen
Ett USB kan man inte komma åt genom datorintrång eller hacking av molnet. S behöver ju aldrig
veta att du säkrade alla bevis mot honom ...

22 jun 2017 13:04
Lena Wesström
Men det kan ju inte bevisas, han berättade det irl
22 jun 2017 13:04

Lena Wesström
S var inne här när jag var ute, M var här, men ute med mig. Han bor ju själv och har inte fb utloggat.
Hade datorn kvar här. S öppnade och gick in och läste runt. Berättat detaljer för mig som stämmer
22 jun 2017 13:03

Lena Wesström
En gång har han gjort intrång i Mattans dator
22 jun 2017 13:02

Christian von Bennigsen
Som du beskriver S hade jag nog svårt att lita på honom i de flesta lägen ...
22jun 201713:02

Lena Wesström
Precis
22 jun 2017 13:02

Christian von Bennigsen
Tänk om han "är supersnäll" en stund för att komma över dina användaruppgifter eller login och
deletar allt... @
22 jun 2017 13:01

Lena Wesström
Förlitat mig på moln hittills. Har kvar i apparna, bilder och konversationer
22 jun 2017 13:00
Lena Wesström

Christian von Bennigsen
Kom ihåg och fundera i alla fall att säkra dina bevis (för den dag det skulle brisera)! Ha dem på ett
USB och INTE hemma hos dig. Ha det i ett förseglat kuvert (eller en liten låsbar låda) så ingen
öppnar utan att du vet/ser.
22 jun 2017 12:59

Lena Wesström
Jag tror aldrig han skulle. Men bara att säga så. Känslorna och bilderna han framkallar. Makten han
tar sig ...
22 jun 2017 12:58

Lena Wesström
Han är ett odjur!
22 jun 2017 12:57

Lena Wesström
"Jag vet inte vem jag ska ta först, dig eller barnen. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Det
slipper du se om jag tar dig först."

22 jun 2017 12:57

Lena Wesström
men för den som jag pratar med
22 jun 2017 12:56

Lena Wesström
inte med annons på fejan

Lena Wesström
Skulle det brisera och bli känt brett i vårt sammanhang, då kommer jag inte att skydda nån av dem.
Då berättar jag om hur han behandlat mig, låtit mig tro det skulle bli vi, sedan vänt mig ryggen och
varit elak, varit så rädd bli avslöjad att han gått på mig fysiskt flera gånger och dödshotat både mig
och barnen

Christian von Bennigsen
Det hade varit ett större hot om dom hade sagt att de berättar för DINA barn ...
22 jun 2017 12:55

Lena Wesström
Men den som får skämmas då är i alla fall inte mina barn, det ska de i så fall få veta
22 jun 2017 12:55

Lena Wesström
Inte särskilt kul, det vill jag INTE
22 jun 2017 12:54

Lena Wesström
Jag lär ju få berätta för mina barn då

Lena Wesström
hur nu det kan vara ett hot mot mig?

Lena Wesström
Han sa igår att de pratat och bestämt att om jag berättar för nån (de skulle bara veta, shit vad jag
berättar!), då ska de berätta för sina barn

Lena Wesström
Deras största skräck är att nån ska få veta hur sprucken och skev deras grund är
22 jun 2017 12:53

Lena Wesström
Hon sväljer förtreten, låtsas som ingenting och taggar honom glatt på fejan
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-23 kl. 14:17.
Citera
2020-03-23, 13:44
Bannlyst
Just nu finns det inte så mycket mer spännande att begära ut hos tingsrätten.
Känns som att det mesta är ute redan.

Dagens dagboksblad kan jag i alla fall bidra med.

https://docdro.id/SoW4kDN
Citera
2020-03-23, 13:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Akbilaga 141 stämningsansökan (1) sid 6.

Vittnesförhör med Viveka Enander (förhörsbilaga 5) angående hennes
kännedom och forskning om våld i nära relationer till styrkande av att dödligt
våld kan vara en utgång i destruktiva kärleksrelationer.

----------------
Där har vi spiken i kistan!

Nu har dom verkligen snärjt in MGM ordentligt.

Det går väl inte tolkas på annat sätt än att avsikten är att ge rättens manliga ledamöter en snabb genuskurs i rättsalen?

Menar du att "dödligt våld kan vara en utgång i destruktiva relationer" är ett påhitt av feminazi-konspirationen?
Citera
2020-03-23, 13:50
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Vittnet hade velat göra en grundligare undersökning av huset, men fick inte vid det tillfället.

– Uppskattningsvis behöver man minst en dag för att kunna göra en hyfsad noggrann undersökning i ett sådant stort hus. Men tyvärr fick jag till svar av åklagaren att vi var tvungna att avbryta.

Tvingade att avbryta. Varför? Någon som kan tänkas ha en teori om detta?
Edit: Aha, det var samma dag som Lena anmäldes försvunnen.

När krimteknikern var tillbaka knappt tio dagar senare (24:e maj) var det "förändrat i tvättstugan". Spännande.
Senast redigerad av Otto Flick 2020-03-23 kl. 13:54.
Citera
2020-03-23, 13:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har tyckt att när aftonbladet direktrapporterade så skiljde det väsentligt mellan vad reportrarna sa och lade i - dock känns det ju onekligen som att den meningen var rakt av och inte gick att missförstå. Det brukar komma några artiklar dagen efter som är bättre än själva rapporteringen.

Jag tror ju inte att Stefan Hazianastasiou är så pass hörselskadad att han så till den milda grad missuppfattar vad forensikern sa så tills Letsdoit kommer med en ljudupptagning så anser jag att citatet är korrekt.

NA,s rapportering är ju inte den bästa men att hävda att de inte skriver vad som sägs i rätten är lite övermaga.
Citera
2020-03-23, 13:56
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fast det är normalt, tro det eller ej, att få tankar om att döda när man inte sovit på flera månader. Du skulle troligtvis reagerat likadant under samma situation.

Det är inte för intet sömnbrist används som tortyrmedel för att bryta ner människor. Bara att googla på denna effektiva tortyrmetod.

Han var ju inte sjuk - ändå googlar han.
Citera
2020-03-23, 13:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Hemma hos SD första dagen LW var försvunnen:

De (teknikerna) hittade ett par byxor med blod och ville undersöka handfat och avlopp. Det fick de inte.

Citat:
– Uppskattningsvis behöver man minst en dag för att kunna göra en hyfsad noggrann undersökning i ett sådant stort hus. Men tyvärr fick jag till svar av åklagaren att vi var tvungna att avbryta.

Citat:
Vittnet hade velat göra en grundligare undersökning av huset, men fick inte vid det tillfället.

Citat:
- Det var kaos i huset. Jag möts av fullt med papper i källaren, säger vittnet som tycker 45-åringens hem var märkligt.

På fyndplatsen:
Citat:
Åklagaren visar nu bilder från brottsplatsen och frågar om hur synliga blodstänken var.
– Det fanns blodstänk på löv och grenar. Vi tog bara några enstaka prover från allt det som fanns, säger han.

Källa: Nerikes Allehanda

SKANDAL! Ytterligare misstag första veckan. Vem var det nu som var åklagare först? Inte Åsa Hiding i alla fall.

Och sen kom den numera kända "Storstädningen", den 25/5-18. där Golvbrunns-Hanna utplånade alla spår i golvbrunn och vattenlås, trots att hennes egna två golvbrunnar enligt bild såg ut som på valfri lågpris-camping.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-03-23 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in