2020-03-23, 14:58
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tidigare under dagens rättegång valde NAs reporter på plats att avstå från att beskriva det som forensikern berättade om skadorna Lena fick. Bilderna i FUP är sekretessbelagda. Så jävligt var det,alltså. 17 slag mot huvud och ansikte tyder på både personligt agg och ett starkt hat mot offret.

Det är bara att föreställa sig alla de 17 slagen så förstår man den groteska MGMs förmåga att ta till övervåld.

Ja, nog fanns det hat från mördaren, som du skriver; personligt agg.
Citera
2020-03-23, 14:59
Bannlyst
Eftersom inga andra vittnen är kallade idag, så lägger jag ut en uppdaterad vittnes-lista.

https://docdro.id/TBs7TZi

Imorgon kommer 6 nya vittnen att höras.
Min favorit Judi*t-Korne*lia Zacs*ko kommer att kliva upp i båset kl 11.45
Hennes vittnesmål i FUP är fantastiskt i mina ögon.

Kvinnan är lite nervös och har det lite jobbigt psykiskt, så hon har begärt att få lämna
sitt vittnesmål utan publik. alltså bakom lykta dörrar, samt att Stefan skall hålla sig i ett medhörningsrum.

I vilket fall som helst så kommer kvinnan, och jag personligen gillar hennes utsaga.
En riktig "krukväxt-indian" som hade stenkoll på Stefan.
Citera
2020-03-23, 14:59
Medlem
Tänkte på: bärgaren som såg en man gående på motorvägen hade en påse i handen; MGM kan ha haft på sig blå skoskyddsplast, såna man får på vårdcentraler och sjukhus när det är slaskigt ute. Dessa skoskydd kan ha legat i påsen. Därför ont om skoavtryck på platsen. I påsen kan även ha legat en tröja eller jacka som MGM hade på sig under mordet och att han bytte (sina blodiga) kläder efter mordet.

Detta är bara en spekulation, en tanke jag har haft sen det berättades att personen på motorvägen hade en påse i handen. Om det nu ens var MGM som gick där.

Det vet vi inte.
Citera
2020-03-23, 15:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Tänkte på: bärgaren som såg en man gående på motorvägen hade en påse i handen; MGM kan ha haft på sig blå skoskyddsplast, såna man får på vårdcentraler och sjukhus när det är slaskigt ute. Dessa skoskydd kan ha legat i påsen. Därför ont om skoavtryck på platsen. I påsen kan även ha legat en tröja eller jacka som MGM hade på sig under mordet och att han bytte (sina blodiga) kläder efter mordet.

Detta är bara en spekulation, en tanke jag har haft sen det berättades att personen på motorvägen hade en påse i handen. Om det nu ens var MGM som gick där.

Det vet vi inte.

Även mordvapnet kan ha legat i plastpåsen som sen dumpades.
Citera
2020-03-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om jag förstått rätt så är det LW DNA på skon i någon form av sekret - skulle kunna vara vad som helst men sekret. Funderar på sannolikheten att det går att få av DNA utan sekret dvs saliv eller blod - svett om hon lånat skorna? Hade han inte det som förklaring att hon brukade låna hans skor när hon var där?

Jag skrev ett inlägg till Reimer tidigare (men fick ingen respons).

Att besudlingen i plösen på SD:s skor var övervägande LW:s DNA och mindre mängd från SD.
(Källa: vittne under rättegången; forensiker på NFC)

Jag tycker att det är märkligt att NFC kan påvisa mer DNA-besudling från offret än från misstänkt förövare när det är hans egna skor?

(Skribenten En God Tanke har tidigare hintat trådens läsare om skorna och menar på att SD har redan försagt sig men jag har ej haft tid att kolla upp detta och vet således inte vad hen menar).
Citera
2020-03-23, 15:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Tidigare under dagens rättegång valde NAs reporter på plats att avstå från att beskriva det som forensikern berättade om skadorna Lena fick. Bilderna i FUP är sekretessbelagda. Så jävligt var det,alltså. 17 slag mot huvud och ansikte tyder på både personligt agg och ett starkt hat mot offret.

Det är bara att föreställa sig alla de 17 slagen så förstår man den groteska MGMs förmåga att ta till övervåld.

Det är ändå lite synd - jag tycker att han borde beskrivit det. Det är ju relevant även om det är hemskt.
Citera
2020-03-23, 15:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har tyckt att när aftonbladet direktrapporterade så skiljde det väsentligt mellan vad reportrarna sa och lade i - dock känns det ju onekligen som att den meningen var rakt av och inte gick att missförstå. Det brukar komma några artiklar dagen efter som är bättre än själva rapporteringen.

Det är inget nationellt blad som rapporterar direkt, i tillägg till 8-kronors-revyn från lokalt håll...?
Citera
2020-03-23, 15:19
Medlem
NA:

”Flera avtryck på Lena Wesströms kjol och hennes lår har undersökts på NFC.
– Det finns spår men inget som utgör ett mönster. Jag kan inte avgöra om det är ett skoavtryck eller inte. Det är för lite information helt enkelt”

Mördaren kan ha tryckt ner Lena med ena foten medans han gick bat shit crazy med en hammare av något slag.
Skulle tippa på att SD äger och ägt flera hammare med tanke på hans yrke och fritidsintresse.
Tyvärr är nog mordvapnet sänkt i nån sjö eller ingjuten i betong
Citera
2020-03-23, 15:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är inget nationellt blad som rapporterar direkt, i tillägg till 8-kronors-revyn från lokalt håll...?

Nä verkligen inte - dock måste jag säga att artiklarna som samma reportrar sedan spottar ut håller högre kvalitet.
Citera
2020-03-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Även mordvapnet kan ha legat i plastpåsen som sen dumpades.

Precis!
Citera
2020-03-23, 15:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Aha. Så du menar att om en kvinna mördas efter vad som befaras vara våld i nära relation, så får man inte kalla ett vittne som berättar om hur mekanismerna bakom våld i nära relationer fungerar?
Okej.
Menar att det inte har något som helst juridiskt bevisvärde i det enskilda fallet.

Att Åkl försöker politisera domstolen med genusideolgier visar det bara hur tunt case hon har.

Det ska bli intressant att höra genusforskaren Viveka Enander övertyga rätten om att män slår ihjäl kvinnor oftare än kvinnor män.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-23 kl. 15:29.
Citera
2020-03-23, 15:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Men av det DNA som hittades i plösen så var det övervägande LW:s och en mindre mängd av SD:s.

Konstigt med tanke på att det är hans egna skor?

Ursäkta. missade att du hade citerat

Jag antar att de har undersökt endast besudlingen i sin jakt på DNA, resten av skon är ju garanterat fullsmetad med gojs från MGM, tror du inte?

Fördelningen kan ju tyckas skum men vad den ska säga rent bevismässigt har jag inte en aning om, så vad tror du att den fördelningen visar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in