2020-03-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hur fan kan detta vara av intresse för folk?
En kvinna som har en sårskada på en tumme och spottar på en vakt.
Jag menar.....finns det verkligen inget bättre att ägna sig åt.

Om detta varit en enskild, isolerad händelse så hade den knappast varit av intresse för allmänheten. Men händelsen blir intressant eftersom våldsamt och hotfullt beteende på läkarmottagningar (i synnerhet akutmottagningar) blivit allt vanligare i takt med de senaste decenniernas massinvandring.

För bara 8 - 10 år sedan behövdes det inte väktare på akuten, och på vårdcentralen såg man inga skyltar med information om att våld och hot mot personal polisanmäls. Numera är detta standard, åtminstone i min hemstad (och gissningsvis på flertalet orter i Sverige).
Citera
2020-03-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jo att den skrivs i dessa tider av Corona. Man - ja åtminstone jag - tror att det kan handla om någon smittad stackare som slogs för sitt liv, eller att coronaköerna var så långa att folk började brottas om respiratorerna (överdriver :-).
Och händelsen utspelade sig i oktober förra året - ja på senhösten om jag kommer ihåg rätt.

Åtalet väcks nu, därav artikeln nu förmodar jag. Förstår fortfarande inte vad du menar att Expressen skulle ha valt för rubrik. Menar du att för att Corona är aktuellt, borde rubriken anpassats? Vad tycker du Expressen skulle ha valt för rubrik?
Citera
2020-03-23, 15:17
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag vet hur frustrerande och hur lack man blir på akuten. Men man agerar inte ut det. Om man gör det finns det något annat underliggande.
Missbruk, personlighetsstörning... typ.
Min kvalificerade gissning.
Möjligen.

https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/dYQacYfrbTAQmdYQadYQaulaTmUxacYfrkyqRaQkyqRaQkyqRa QuerA
Citat:
Hon har åtalats vid domstol i ett rättsfall av brottmålkaraktär och en dom har fallit.
Citat:
Natasha år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Minst tre målnummer avser brottmål där Natasha åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.
Citera
2020-03-23, 15:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Möjligen.

https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/dYQacYfrbTAQmdYQadYQaulaTmUxacYfrkyqRaQkyqRaQkyqRa QuerA
Sedär. 100%, inte förvånad!
Citera
2020-03-23, 17:07
Medlem
Är det samma brud som jobbar på Kafé de luxe?
Citera
2020-03-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Är det samma brud som jobbar på Kafé de luxe?

Japp! Haha, blev förvånad..
Citera
2020-03-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstoBaconkorv
Japp! Haha, blev förvånad..

Gör som Mikael Damberg. Ring o fråga företaget ifråga om de ställer sig bakom hennes agerande.
Citera
2020-03-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Gör som Mikael Damberg. Ring o fråga företaget ifråga om de ställer sig bakom hennes agerande.

Ja, hur va det nu..har för mig att kafé deluxe bytte kaffe leverantör eftersom ägaren till företaget hade vissa politiska intressen som inte gick hand i hand med deluxe's värdegrund.

Undrar om detta beteende passar värdegrunden?
Citera
2020-03-24, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
"Den andre vakten menar att han fick en spottloska riktad mot ansiktet som träffade hans ena öga."

Rätt i ögat. Synd att folk inte kan bete sig men måste ordningsvakter överdriva så förbannat?

Finns ju tydligen vittnen, eller väntar du dig att det ska finnas perfekt tajmad slowmotionfilm med högshastighetskamera som visar händelsen i detalj ?
Spottsloska i ögat ja, det kan medföra allvarlig smittorisk i dessa tider
Du är bara en sådan där äcklig cynisk våldsromantiker.
Åk till Palestina själv, det är vardgasmat där, och mestadels mellan palestinierna själva.
Israelerna håller sig på avstånd. Men åker du dit själv så är risken stor att de betraktar dig som tex amerikan eller engelsk och då blir det inte spottloskor utan stenkastning mot ditt huvud istället.

Du är ju också så enormt fixerad vid statistik så varför ber du inte BRÅ att söka på spottloska i ögat, och koppla det till etnicitet. Du brukar ju haka upp dig på sådant.

Tids nog så blir du själv kulturberikad , det kallas karma,
undrar hur tongångarna går då ?
Sitter du och stortjuter i mammas källare då ?
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag vet hur frustrerande och hur lack man blir på akuten. Men man agerar inte ut det. Om man gör det finns det något annat underliggande.
Missbruk, personlighetsstörning... typ.
Min kvalificerade gissning.

Nu är ju kvinnan antagligen palestinier enligt tidigare inlägg. Bara att åka till Palestina, tex Gaza eller Västbanken så kan du se sådant beteende ideligen hos palestinier. Oftast sinsemellan palestinierna själva också. De är bara funtade så och krigar för småsaker som sedan blir till stora saker, tills de knivar och/eller skjuter ner varandra.

Men 7K ville ju stöpa om Sverige till en kopia av Mellanöstern så här har ni resultatet, tyvärr

Israel har haft det här meningslösa våldet i drygt 70 år, och under drygt 40 år har Sverige och EU tjutit om att Israel agerar fel. Nåväl nu får ni äta upp allt gnället, det blir 70 år med sådant här här också.
Med islamistiskt våld då och då...
Lycka till med att styra upp eländet...
Till slut tröttnar de etniska svenskarna också precis som israelerna och det blir krav på
murar här också
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-03-24 kl. 05:18.
Citera
2020-03-24, 07:39
Medlem
Jag inser att det här är utanför korridoren här på forat, men jag uppfattar definitivt inte den här tjejen som särskilt arabisk eller 'babbig' över huvud taget faktiskt, snarare byhåla-svensk..
Lösnaglar, tatueringar, pitbull, trashig inredning a'la lyxfällan etc.. Någon skriver till henne på spanska på en bild, så det kanske är en klassisk muslimfarsa/latinomorsa varpå muslimfarsan bladar och morsan blir ensamstående att uppfostra dottern till en 'stark kvinna som inte tar någon skit'.
Själva beteendet i sig, kaosa på akuten, ger ju definitivt utslag på min arabradar, men jag hade aldrig gissat på arabiskt blod utifrån hennes Facebook, om det inte vore för namnet förstås..
Citera
2020-03-24, 08:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud.skapade.detta.
Det intressanta är beteendet.

En man hade aldrig gjort detta. Han hade gillat läget och antingen väntat eller gått...

Varför har kvinnan "tillåtelse" att betee sig så här och inte en man isåfall?

Varför blir det en större "deal" när en man säger ifrån men inte när en kvinna gör det?
För att vi behandlar majoriteten kvinnor som barn, rent krasst. De står halvt utanför det vi kallar vuxenskapet, dvs. krav på ansvarstagande.

Kvinnor är för "söta och ömtåliga" för att behöva stå till svars, och det är knappast deras fel. Det är vårt, männens, som tillåter kvinnor komma undan med barnsligt beteende. Detta är bara en förlängning av just detta beteende, i mina ögon åtminstone.
Citera
2020-03-24, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
uppfostra dottern till en 'stark kvinna som inte tar någon skit'.
Jag gör precis samma snabbanalys. Det här är en tuff tjej som vet vad hon vill, med skinn på näsan, som man inte sätter sig på, står upp för sig själv, mm. Hedervärda egenskaper för normala människor, ursäkter för att bete sig vidrigt för egocentriker. Huruvida hennes beteende bottnar i autism eller uppfostran i en bristfällig social struktur kan jag inte ens gissa. Jag chansar däremot på att hon är en person som "råkar" hamna i konflikter oftare än genomsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in