2020-03-23, 11:37
Medlem
Expressen: Kvinna fick vänta på akuten – gick till attack

Citat:
En 20-årig kvinna sökte vård på akutmottagningen i Växjö för en sårskada i tummen.

När hon fick vänta på vård blev hon arg – och gick till attack mot en ordningsvakt och en väktare

Nu åtalas kvinnan för våld mot tjänsteman, förgripelse mot tjänsteman och våldsamt motstånd,

Växjö TR B 528-20:
* Stämningsansökan

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-03-23, 11:44
Medlem
Natasha Silva El-Dakkak verkar ju ha hittat sitt sätt att bidra till samhället..

Tråkigt att hon har sin insta låst.
Citera
2020-03-23, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hur fan kan detta vara av intresse för folk?
En kvinna som har en sårskada på en tumme och spottar på en vakt.
Jag menar.....finns det verkligen inget bättre att ägna sig åt.

Det intressanta är beteendet.

En man hade aldrig gjort detta. Han hade gillat läget och antingen väntat eller gått...

Varför har kvinnan "tillåtelse" att betee sig så här och inte en man isåfall?

Varför blir det en större "deal" när en man säger ifrån men inte när en kvinna gör det?
Senast redigerad av Gud.skapade.detta. 2020-03-23 kl. 11:55.
Citera
2020-03-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Natasha Silva El-Dakkak verkar ju ha hittat sitt sätt att bidra till samhället..

Det är något jag kan leva utan. "🇨🇱🇵🇸 (CL PS)" står det på hennes profil, borde vara flaggor för Chile och Palestina.
Citera
2020-03-23, 12:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud.skapade.detta.

En man hade aldrig gjort detta. Han hade gillat läget och antingen väntat eller gått...

Varför blir det en större "deal" när en man säger ifrån men inte när en kvinna gör det?
Det finns nog inget belägg för att detta gäller kvinnor.
Någon man - det gäller ju bara EN (1) kvinna som gjort detta EN (1) gång - har säkert gjort värre saker för mindre bagateller.
Kvinnan hade INTE tillåtelse att göra så här vad jag kan se.
Men visst beter sig människor märkligt på akuten. Vad det beror på kan jag endast gissa mig till:
1. Det skrivs så mycket obefogad kritik om sjukvården att man känner att man har rätt att bete sig.
2. Egot tar överhanden och man anser sig personligt oförrättad; kan inte acceptera att inte vara nr 1.
3. Fylla, droger
4. Man fattar inte att akuten är till för AKUTA problem och att vården inte har råd med snabb beredskap för ALLA åkommor. Vissa får vänta helt enkelt. Tänk om vi hade resurser för ALLA åkommor DIREKT! Tänk så många som skulle åka dit då och tänk hur kostnaderna skulle bli oöverskådliga med en sådan service.
5. Och ja, otrevliga - eller obegåvade - vakter kanske
Bl. a.
Och rubriken i tidningen är lömsk i dessa tider av virus och avsedd för att locka.
Citera
2020-03-23, 12:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Jag vet hur frustrerande och hur lack man blir på akuten. Men man agerar inte ut det. Om man gör det finns det något annat underliggande.
Missbruk, personlighetsstörning... typ.
Min kvalificerade gissning.
Citera
2020-03-23, 13:21
Medlem
Citat:
Det finns nog inget belägg för att detta gäller kvinnor.
Delar din uppfattning, det är i vart fall en uppgift som saknar källor.

Citat:
Och rubriken i tidningen är lömsk i dessa tider av virus och avsedd för att locka.

Expressens rubrik är alltså:
Citat:
Kvinna fick vänta på akuten – gick till attack

Vad menar du med "lömsk"? Tidningsrubriker är avsedda för att locka, det har knappast med Coronatider att göra. Menar du att rubriken är missvisande? En kvinna med en sårskada i tummen åtalas för tre brott efter ha sparkat och spottat vakter, förmodligen i samma rum där andra personer i vanlig ordning fick vänta. Personligen tycker jag rubriken är ganska rakt på sak, utan överdrifter.
Citera
2020-03-23, 13:36
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft

Hon har en Facebook.

Kul grejer hon gillar.
Citera
2020-03-23, 13:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud.skapade.detta.

Nejdå, detta förekommer bland både män och kvinnor på akutmottagningarna över hela landet.
Citera
2020-03-23, 14:06
Medlem
EnGodForlorares avatar
"Den andre vakten menar att han fick en spottloska riktad mot ansiktet som träffade hans ena öga."

Rätt i ögat. Synd att folk inte kan bete sig men måste ordningsvakter överdriva så förbannat?
Citera
2020-03-23, 14:10
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
"Den andre vakten menar att han fick en spottloska riktad mot ansiktet som träffade hans ena öga."

Rätt i ögat. Synd att folk inte kan bete sig men måste ordningsvakter överdriva så förbannat?

Vad får dig att tro att det inte stämmer?
Citera
2020-03-23, 14:28
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Delar din uppfattning, det är i vart fall en uppgift som saknar källor.

Expressens rubrik är alltså:

Vad menar du med "lömsk"? Tidningsrubriker är avsedda för att locka, det har knappast med Coronatider att göra. Menar du att rubriken är missvisande? En kvinna med en sårskada i tummen åtalas för tre brott efter ha sparkat och spottat vakter, förmodligen i samma rum där andra personer i vanlig ordning fick vänta. Personligen tycker jag rubriken är ganska rakt på sak, utan överdrifter.
Jo att den skrivs i dessa tider av Corona. Man - ja åtminstone jag - tror att det kan handla om någon smittad stackare som slogs för sitt liv, eller att coronaköerna var så långa att folk började brottas om respiratorerna (överdriver :-).
Och händelsen utspelade sig i oktober förra året - ja på senhösten om jag kommer ihåg rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in