2020-03-23, 14:17
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
<klipp>
Mörkertalet kan då vara så enormt att dödligheten egentligen är väldigt låg.

Ja så har jag utläst det av det som rapporterats. Vi har så låga nivåer på testningar så egentligen ligger vi väldigt bra till?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Synd att de startar pandemier bara.
Det beror på folkmängden, inget annat
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Att han var politiker ja. Inte vad de spanska politiker har gjort och inte gjort. Skilj på sak så blir det lättare.

Du tror alltså att politikerna inte förstår, är det så jag ska tolka dig? Vad är det de inte förstår då?
Citera
2020-03-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dscim
Att vara realist tar dig långt, och att öppna ögonen och se vad som händer runt om i världen? 99 av 100 länder tar tag i problemet här hyllar vi Tegnell! HAHA

Tror du att det är han själv som gör bedömningarna och att han bara delar med sig av personliga åsikter? Att han är nån form av epidemologdiktator? Seriöst, hur jävla pantad är du? Han har landets bästa forskare bakom sig och du tycker vi ska lyssna på ett anonymt, svamlande flashbacktroll som du lol.
Citera
2020-03-23, 14:18
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Men om jag får upp 128 (130 nu) UTAN att klicka i några riskgrupper, och sedan 175 (179 nu) genom att klicka i "Alla riskgrupper", betyder inte det att vi vårdar/har vårdat för totalt 128 + 175 vårdtillfällen?
Jag menar att de 128 tillfällen som INTE tillhör någon riskgrupp måste tas med i beräkningen oavsett dubbla riskgruppstillhörigheter eller inte. Eller har jag missförstått någonting?
Från sidan.
OBSERVERA att data och rapporter är ackumulerade data och visar antal som har eller haft intensivvård.
Det framgår INTE hur många patienter med Covid-19 som för tillfället ligger inlagda på svenska intensivvårdsavdelningar.
Citera
2020-03-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför kan man inte testa dem som har extrema symtom. Hur j....a länge ska man sitta i karantän. Börjar bli förbannad på hela skiten.

Ja vem är inte less på skiten men det är ganska enkelt egentligen.
Oavsett om du har suttit hemma i 3 dagar eller 3 veckor men fortfarande har symptom så måste du vara kvar hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja så har jag utläst det av det som rapporterats. Vi har så låga nivåer på testningar så egentligen ligger vi väldigt bra till?

Det kan man nog nästan säkert utgå ifrån vid det här laget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Ja visst. Det mest förvånande att det gick så fort att få kontroll på detta. Inräknat kinesiska nyåret på ca 7 dagar var arbetsplatser stängda 4 veckor innan de första började gå tillbaka till kontoren. WFH funkade utmärkt.

Nu är ju inte alla tillbaka på jobben och skolorna inte öppnade än, men det viktiga är att läget är över kontroll och blir bättre. Känslan här är positiv. I Sverige är det panikkänsla just för att regering och FMH vägrar ta kontroll över situationen genom isolering, karantän, testning (temperatur åtminstone).

Ju längre Sverige vägrar karantän ju värre och ju mer utdragen blir denna kris, sett både i antalet sjuka och döda, och antalet arbetslösa, företag i konkurs, börsnedgång osv.

Var fan fick du luft ifrån? Kan du utveckla ditt resonemang istället för att bara sprida svammel.

Regeringen och FHM har uppenbarligen kontroll. Till skillnad från många andra länder.

Och om du inte är här utan i Kina (?) så har du ingen koll på vilka känslor som råder i Sverige just nu.
Citera
2020-03-23, 14:20
Medlem
Är det någon som vet hur man kan se antalet unika patienter som intensivvårdas eller har intensivvårdats i portalen på icuregswe? Jag lyckas bara hitta antalet vårdtillfällen.

Och nej, jag är inte intresserad av siffrorna på https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/ utan vill kunna följa statistiken i fråga i realtid.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jag har aldrig läst en siffra i närheten av 190 någonstans, visa en källa på det tack.

104 st enligt officiell statistik just nu, och sluta blanda ihop vårdtillfällen med antalet patienter, det börjar bli löjligt. En patient kan generera 100 vårdtillfällen.
Det var någon i tråden som skrev det. Jag var dum som tog det för korrent.

För övrigt blandar jag inte ihop någonting, jag skulle inte tagit den personens info för sanning. Jag var slarvig och läste inte tillräckligt noga.

Jag vet mycket väl skillnaden på antal patienter och vårdtillfällen. Tack.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-03-23 kl. 14:23.
Citera
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Tror du att det är han själv som gör bedömningarna och att han bara delar med sig av personliga åsikter? Att han är nån form av epidemologdiktator? Seriöst, hur jävla pantad är du? Han har landets bästa forskare bakom sig och du tycker vi ska lyssna på ett anonymt, svamlande flashbacktroll som du lol.

Hahaha vart har jag sagt att han gör allt själv? Han är deras ansikte utåt klart de finns massa idioter bakom, som tar beslut tillsammans och de besluten är i min åsikt horribla. Sen att du tror detta är en influensa som många andra idioter är inte mitt fel, ses om 3-4v
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Men om jag får upp 128 (130 nu) UTAN att klicka i några riskgrupper, och sedan 175 (179 nu) genom att klicka i "Alla riskgrupper", betyder inte det att vi vårdar/har vårdat för totalt 128 + 175 vårdtillfällen?
Jag menar att de 128 tillfällen som INTE tillhör någon riskgrupp måste tas med i beräkningen oavsett dubbla riskgruppstillhörigheter eller inte. Eller har jag missförstått någonting?

128 (inga riskgrupper iklickade) är alla - dvs både de med och utan riskgrupp. När du klickar i alla riskgruppsrutor samtidigt räknas alla som har någon av riskgrupperna ihop. Men inga av dem som saknar risk. Förstår du? Så tolkar jag det i alla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in