2020-03-23, 14:09
Medlem
Dscims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Lägg av för fan! Detta djävla tjat om Anders Tegnells psykiska hälsa! Det som ett gammalt rostigt positiv (Positiv, även gatuorgel, handorgel och vevorgel, en orgel med vevanordning. Genom att veva på den spelar den automatiskt upp en melodi. Instrumentets svenska namn vevorgel kommer från tyskans drehorgel och instrumentet har sitt ursprung i regionen Italien/Tyskland. (Källa: Wikipedia)

Tegnell är för fan mer psykiskt stabil än många är på Backflash.

Sluta nu bete dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Men du som tycks vara införstådd i statistiken på icuregswe kanske kan svara på min tidigare fundering i tråden?
Hur kommer det sig att jag får upp 128 unika vårdtillfällen när jag drar fram en rapport, men när jag klickar i "Alla riskgrupper" i filtreringen så blir totalen 175 st?

Är inte det för att vissa kan tillhöra flera riskgrupper samtidigt - alltså dubbelräkning.

Men om jag får upp 128 (130 nu) UTAN att klicka i några riskgrupper, och sedan 175 (179 nu) genom att klicka i "Alla riskgrupper", betyder inte det att vi vårdar/har vårdat för totalt 128 + 175 vårdtillfällen?
Jag menar att de 128 tillfällen som INTE tillhör någon riskgrupp måste tas med i beräkningen oavsett dubbla riskgruppstillhörigheter eller inte. Eller har jag missförstått någonting?
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tycker Tegnell är bra i dag
Vad vill du med det? Sitta i hans knä o få läst gonattsagor?

Karln är vettlös, rättslös o borde avrättas offentligt till applåder.
Citera
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Täck för näsa och mun när du går utanför hemmet. Rör inte ansiktet med händerna. Tvätta händerna ofta. Då klarar man sig rätt bra.

Nej, du vill helst undvika smittspridning så långt det är möjligt.

Om du inte har en skyddsmask med tillhörande filter i P3 klass, så kommer inte en luftburen smitta att avhjälpas. Att använda något för att täcka mun och näsa, och på så sätt inte röra ansiktet, hjälper nog

Men man skall då komma ihåg att viruset kan sätta sig i tyget, och man blir infekterad när man tar av plagget, om man inte desinficerar det. T.ex. kan smittan sätta sig på byxor eller en jacka, om du sitter ner där någon nyst eller hostat ut viruset.

Det bästa man kan göra i läget är att sätta sig i självkarantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Intressant att den här Dr. John Campbell har blivit nån sorts corona-guru som alla lyssnar till. Jo jo, där ser man vilken masspsykoseffekt sociala medier har! 😐

Jag vet, folk fattar liksom inte hur mycket pengar han drar in varje dag i annonsintäkter på att sitta och kartlägga coronaviruset. Han säger ingenting som FHM eller våra smittskyddsexperter inte redan vet. Men ändå är han the go-to guy.
Citera
2020-03-23, 14:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Spanien? Varför inte gubben på månen när du ändå håller på.

Jag har inte följt spanska experter journalister och politiker utan de svenska.

Därför att det du kommenterade ursprungligen handlade om Spaniens vice premiärminister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Det är viktigt att inte sprida panik utan fortsätta leva som vanligt, frottera sig mot varandra. Annars har viruset vunnit. Viruset livnär sig på rädsla.
Alla anser inte det att sprida panik genom att värna om sina medborgares hälsa, och inte att " fortsätta leva som vanligt, frottera sig mot varandra".

NY Times, citat från deras första sida (webben).
Leaders around the world begged their citizens to stay home
https://www.nytimes.com/

Förklara gärna hur "Viruset livnär sig på rädsla."?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tycker Tegnell är bra i dag

Instämmer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vad vill du med det? Sitta i hans knä o få läst gonattsagor?

Karln är vettlös, rättslös o borde avrättas offentligt till applåder.

Men andas
Citera
Medlem
Jirens avatar
Kurvan planar ut i Tyskland.

Det är över.
Citera
Medlem
sannes avatar
Är det mest 40-59 åringar som reste till Italien och kom hem? Trodde det var unga människor, sa han inte det förut? Med afterski och sånt?
Citera
2020-03-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Inte ens det hjälper ju om det som påstås om viruset stämmer.

Jo det hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in