2020-03-23, 14:05
Medlem
delete
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Orka lyssna på en gubbe som halvt om halvt verkar få en kick av detta virus.

Han citerar bara varenda studie som någonsin gjorts men inget är ju bekräftat.
Det verkar inte vedertaget att viruset klarar 3 timmar i luften. Har inte sett det någonstans, inget nämnts i media heller.

Intressant att den här Dr. John Campbell har blivit nån sorts corona-guru som alla lyssnar till. Jo jo, där ser man vilken masspsykoseffekt sociala medier har! 😐
Citera
Medlem
Verkar som att unga och hälsosamma inte är immuna. Undrar om den där 21 åringen är rökare?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte direkt? Många skriver ju att det är någon vecka med "lättare symptom" och att komplikationerna med svårare att andas etc kommer efter en eller två veckor?

Ja okej jag formulerade mig lite otydligt. Bra att du korrigerade.

Om man blir sjuk i covid-19, så kan man först ha milda symptom, men om viruset går ner i lungorna så blir man väldigt sjuk, och det är större chans (enligt rapporter) att viruset går långt ner i lungorna och orsakar lunginflammation än tex. influensa.

Statistik kommer ju senare. Vad jag menade är att ; att vara ung och få lunginflammation och hamna på intensiven kan göra så du behöver lång rehabilitering.
Citera
2020-03-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
det måste vara någon typ av bullerby-syndrom här, allt är så mysigt och bra, vi kan njuta av vårsolen, sjunga visor medan vi tvättar händerna, vi hjälps vi åt och det värmer oss alla att se hur vi ställer upp för varandra, skolan är så bra för alla barn, en skyddad zon, det är positivt att en så stor andel unga intensivvårdas, det blir bra det här, klipp håret, skicka en blomma till närstående. Och i VÄRSTA fall stängs after-skin.

EXAKT! Exakt så. Bara att kolla på hur vi reagerade vid terrodådet på Drottninggatan- med glädje. Kramar delades ut och det dansades i kärlekens namn. Det är precis samma slags reaktioner nu. Säger någon att det är allvar blir de rädda, kränkta och ledsna. Säger man sanningen så får man bara som svar: "sluta skrämmas".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu säger de på svt innan presskonferensen att det är drygt 100 på intensiven? Var får de sina inaktuella siffror ifrån? Det är väl över 190?
Jag har aldrig läst en siffra i närheten av 190 någonstans, visa en källa på det tack.

104 st enligt officiell statistik just nu, och sluta blanda ihop vårdtillfällen med antalet patienter, det börjar bli löjligt. En patient kan generera 100 vårdtillfällen.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Enda landet som är säkert nu är Kina. Både för den enskildes hälsa och ekonomiskt. Folk är tillbaka på kontoren och restaurangerna har öppnat igen. Även några klubbar har öppnat.

Föreslår att ni börjar söka jobb i Kina om ni vill klara ekonomin i år.
Fan så jag tror dig. Kina är mig veterligen enda landet som tom desifierar gator o torg, dessutom noggrant.

https://www.liveleak.com/view?t=CHT1u_1584902507

Så visst är dom på rätt spår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Han va inte sjuk sen innan. Isåfall någon dold sjukdom som inte upptäckts/gett symptom än men han levde som fullt frisk.
Det började med hög feber i 9 dagar sen blev han inlagd för andningssvårigheter dagen efter kopplad till respirator.

Så kan det absolut vara, jag var självklart ironisk.

Menade mest att så fort det antas att någon kan ha varit frisk innan Corona så ska vissa människor här inne avfärda det direkt. Det blir så när man äter upp all skit som man blir matad i våran media, när hela världen påstår något annat.
Citera
Avslutad
Unga behandlas på intensiv-vård, vilket är Inget nytt men varför vägrar vissa att erkänna detta här? Är ni rädda för ha fler fel än alamarister?

Unga friska personer kommer att dö i Sverige helt klart. Har ni svårt att ta in det? Är ni inte lika preppade som oss andra som förberedde oss i januari? Vad är egentligen anledningen bakom er rädsla för inte ta in ”färska” nyheter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Otroligt, nej jag tänkte bara det kunde vara möjlighet. Men jag tycker verkligen inte det. Vi måste ha ett tydlig politiskt ansvar för de som saten gör nu. Jöken har majoritet låt dom då ansvara.
Det verkar ju vara en större politisk enighet i den här frågan än annars. Ingen av oppositionens partiledare har ju kritiserat regeringen, vad jag har sett.
Citera
Medlem
I Sverige kan man förgäves försöka få diagnos och vård för sina symptom i månader och år utan framgång. Tills man drabbas av COVID-19, då har man plötsligt bakomliggande sjukdomar.
Citera
2020-03-23, 14:07
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Antalet patienter ökar stadigt..

Från 79 igår till 103 idag
COVID-19 i svensk intensivvård
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

63,2 år är medelåldern på de som vårdas (allvarliga fall)

Så tegnells "över 80" står sig fortfarande långt ifrån sant.
Med tanke på hur många det är i Sverige som är 55+ /ca: halva befolkningen så är utvecklingen oroande för att använda ett ord som inte är så laddat.

Många unga inser nog inte hur många det är som ligger i riskgruppen.. Ex. deras egna föräldrar..

Medianen ligger på 66 år, alltså lika många personer över som under denna ålder. AT's uttalande om att det mest var äldre som blir allvarligt sjuka var mao helt felaktig.

Att denna typ fortfarande åtnjuter regeringens förtroende måste innebära att det finns en dold agenda där han faktiskt "levererar".

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/?fbclid=IwAR1bCfcYt3y6VevS9R-Wng3aF_Y9ys-9zUyV6-RW-cM6ao0_-ELbT2MieQM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in