2020-03-23, 11:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Är du säker på att han sagt det?

Källor på detta?

Hans uttalanden har tagits upp med källhänvisningar flera gånger i tråden. Sök.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Hur räknade du för att få den siffran?

1.013 ggr 6 mill
Citera
Medlem
aina08s avatar
Region Dalarna håller pressträff kl.12.15 med anledning av dödsfall.
https://www.dt.se/artikel/direkt-12-15-lanets-forsta-dodsfall-till-foljd-av-coronaviruset-region-dalarna-haller-presskonferens
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asris
Ganska otroligt i Sverige är det bara äldre på äldre boende som dör

Så hur i HELVETE kom då smittan in där?
På vissa ställen i Sverige jobbar sjuka på ålderdomshem där dessutom bekräftad smitta finns. Varför? Jo för en betydande del av personalstyrkan är sjukanmälda och hemma (läs: rädda).

källa: släkting på ort i mellansverige med insikter inom vården.
Citera
2020-03-23, 11:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Sitter och lyssnar på P1.
Nu sa de i Ekot att en tredjedel av de som intensivvårdas är under 65, utan bakomliggande sjukdomar.

Lovade inte Tegnell att det nästan bara är de "äldre äldre" som blir svårt sjuka?

När har något Tegnell sagt någonsin blivit sanning? Hoppas det här får folk att tänka till.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ja men säg inte annorlunda då - klart att vår försvarsmekanism trivs bäst i sin hemmamiljö dvs 37 grader celsius. Se nu filmen https://www.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw åtminstone första halvtimmen och sprid den gärna

Jag vet inte vad du svamlar om riktigt. Jag har inte sagt att kroppens immunförsvar höjer kroppstemperaturen. För att förenkla det så känner kroppen av att bakterier eller virus finns i kroppen. De sänder signaler som höjer kroppstemperaturen då kroppen går in i ett krisläge som så försöker behandla/stoppa spridningen. Temperaturökningen gör att kroppen arbetar snabbare och effektivare för att stoppa bakterier/virus och gör att ex virus sprids långsammare då de inte gillar högre temperaturer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Plus att dom satt ut containrar för att kunna ha som kylrum

den nog det mest ledsnade sak man vill ens höra
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
https://www.svd.se/reducerad-trafik-ger-overfulla-bussar

Vad säger ni som menar att staten inte sprider smittan medvetet?

När man hade ett liknande paradoxalt beslut så körde man feministisk snöröjning. Då kunde man skratta åt saken. Men nu ska man gråta år det.
Citera
2020-03-23, 11:53
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dom kommer inte få en lugn natt pålänge, många av dom kommer bli sjuka, andra sönderstressade, några kommer dö..
Dom offrar sina liv för att rädda vårt. Hjältar.

Ja verkligen. Och näringslivet skriker om att få komma igång - slutdatum de borde satsa sina pengar inom sjukvården, IT, material, istället. Då skulle de nog få avkastning.

Ja de är vår ryggrad just nu. Skulle vilja hjälpa men kan inte, bara handla till min granne och isolera mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Bra initiativ. Men det är svårt att hitta skydd.
Ja, det är sant, väldigt svårt hitta nånstans..jag var tidigt ute eftersom jag tog allt på (största)allvar och förstod, det här är inte nåt man bara kan blåsa bort!
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
https://www.svd.se/reducerad-trafik-ger-overfulla-bussar

Vad säger ni som menar att staten inte sprider smittan medvetet?
Ja det är för jävligt att de inte har tänkt på att skydda chaufförerna i TID

Min son som kört buss är nu smittad och är väl antagligen snart på intensiven efter vad som framkom idag på TV4:ans Malou Efter Tio
Citera
2020-03-23, 11:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Om importen av livsmedel upphör klarar sig Sverige i ungefär en vecka enligt Civilförsvarsförbundet skriver Aftonblaskan. Försökte hitta den informationen på deras hemsida utan framgång.
Om det är korrekt kan ju var och en räkna ut vad det innebär om t ex bara halva importen upphör.

Det stämmer troligen. Beredskapen är urusel som vanligt. Livsmedelsleveranser måste hållas i gång. Medelsvensson har inte heller något eget beredskapslager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in