2020-03-23, 13:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag menade bara att som upplägget är med alla dessa som vittnar om vilket odjur MGM är så kan ju rätten göra den bedömningen att MGM är skyldig utan några som helst reella bevis, jag förstår att det ser lite konstigt ut med min formulering i svaret till Krmkr men det beror på att vi har "tjötat" om detta förut.
Det är ingen som helst risk att MGM döms ohörd: Han har redan grävt sin grav.
Citera
2020-03-23, 13:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
NA:s reporter hinner inte med att skriva ned alla frågor och svar; tur att man spelar in...

Ok, vi säger väl så, vi får hoppas att det kommer ut ett redigerat sammandrag snart då.
Citera
2020-03-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det bekräftade uppgifter? Det kanske var det här som NFI i Holland lyckades få fram ur hans dator då?
Ja det är bekräftat. I förhör med HD konfronteras hon med just detta.
Citera
2020-03-23, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Han kommer och fällas 18 år stalltips

Det tror jag också. 18 år.

Livstid blir det aldrig i två instanser.

Inget mordvapen.
Inget starkt motiv (Hannas är starkare)
Inget direkt bindande bevis på brottsplatsen eller på offret.

En jäkla massa indicier, och det är just det som gör att det bara blir 18 år.
Citera
2020-03-23, 13:04
Medlem
Citat:
NA:s reporter hinner inte med att skriva ned alla frågor och svar; tur att man spelar in...
Domstolen spelar in hela rättegången. Detta kommer vara underlag till prövning i ett senare överklagande till Hovrätten.
Citera
2020-03-23, 13:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är ingen som helst risk att MGM döms ohörd: Han har redan grävt sin grav.

Alltså, jag har inget som helst problem med att MGM blir dömd, han ska bara dömas på någon form av bevisning inte på vad ett gäng "visgossar" har att säga om MGM,s karaktär och allmänna otrevlighet.

För att förtydliga ytterligare, jag tror att MGM är lika skyldig som Kain var men jag tror inte på det upplägg som åklagarna har.
Citera
2020-03-23, 13:07
Medlem
Citat:
Det framgår tydligen inte varifrån dödshoten härstammar (se spoiler). Det kanske var HD som hotade SD eller LW?

Källan är SD som skriver ett mess till LW och det är en återupprepning av tidigare hot om samma sak.
Vid ytterligare ett tillfälle hotar SD med att effektuera hoten. Enligt FUP.
Citera
2020-03-23, 13:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag menade bara att som upplägget är med alla dessa som vittnar om vilket odjur MGM är så kan ju rätten göra den bedömningen att MGM är skyldig utan några som helst reella bevis, jag förstår att det ser lite konstigt ut med min formulering i svaret till Krmkr men det beror på att vi har "tjötat" om detta förut.

Att rätten lyssnar på vittnena utgår jag ifrån, sen är det upp till dem att bilda sig en egen uppfattning om brottet, när deras bedömning är klar.

De reella bevisen måste läggas fram oavsett om rätten är oenig, , sen om de reella bevisen håller är en annan sak
Senast redigerad av Smhf 2020-03-23 kl. 13:14.
Citera
2020-03-23, 13:09
Medlem
Citat:
Är du säker? Det verkar ju vara HD som konfronteras med dödshotet i det där förhöret, och det kan väl lika gärna vara hon som har skickat det. Vad säger SD?
Du som skriver så mycket, har du inte läst FUP:en?
HD konfronteras med detta och polisen önskar svar på vad hon känner inför att SD har uttryckt något dylikt.
Citera
2020-03-23, 13:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja det är bekräftat. I förhör med HD konfronteras hon med just detta.
Nja, det där om googlingen verkar väl inte alls komma ifrån (eller bekräftas av) HD. Kolla i aktbil.149, s.248:
FLl: Känner du till att det finns, att Stefan skulle ha gjort nån Google-sökning, när eran dotter eem ... ni hade, ni har en dotter som hade kolik
MT:Mm
FLl: Mm ... att han ska ha gjort Google-sökningar på hur man kan få det att se ut som plötslig spädbarnsdöd?
MT:Nää
FLl: Det känner du inte till?
MT:Nej
Citera
2020-03-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det tror jag också. 18 år.

Livstid blir det aldrig i två instanser.

Inget mordvapen.
Inget starkt motiv (Hannas är starkare)
Inget direkt bindande bevis på brottsplatsen eller på offret.

En jäkla massa indicier, och det är just det som gör att det bara blir 18 år.

Jag kan inte mycket om straffrätt och hur de tänker när påföljden bestäms, men om rätten anser att han är skyldig så fastställs väl straffet efter hur själva brottet såg ut, inte hur bevisningen eller motivet såg ut?
Citera
2020-03-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Undrar om vi kan få verifierat att det verkligen handlade om glutenintolerans eller kolik, eller
om det kan ha varit något annat skumt med i bilden ...

Förlossningsdepression var vad jag antog, innan koliksnacket dök upp helt nyligen. Så nu vet jag inte vad jag ska tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in