Citat:
Jag har fällt tårar när jag läst om denna flickans öde. Gråtit till familjehemmets berättelse. Tårar av glädje för vilken familj hon hade men tårar av sorg för att hon aldrig fick uppleva detta igen. Tårar av sorg för att hon dog i otrygghet.
Ibland får jag en känsla. Ibland så känner jag saker som andra känner. Ibland får jag en tanke som ibland gör om jag funderar på om jag kan vara lite synsk. Jag vet folk som varit gravida innan de själv visste det, hemliga bröllop har jag kunnat förutspå, jag vet vad folk ska säga innan de öppnat munnen, ingen har någonsin lyckats överraska mig. Kanske beror det på att jag ser små mönster i förändrat beteende eller något.
Jag fick en sådan känsla när jag såg denna bild. Det vred om i magen på mig likt något jag aldrig varit med om relaterat till någon annan. En våg av hemlängtan trängde sig in i min själ. Likt den hemska hemlängtan jag hade hem till min mamma varje gång jag skulle sova över hos en kompis. Denna känslan satt i ända till högstadiet. Direkt jag såg denna bild kom denna känsla över mig. Hemlängtan. Panik. Vill ringa hem min mamma.
Jag mår ännu sämre nu. Tänk om denna känsla stämmer. Tänk om jag är lite synsk. Tänk om det var denna känsla Esmeralda hade. I så fall dör jag än mer inombords. Tårarna bränner bakom ögonlocken över den ångest och illamående min känsla av hemlängtan i magen ger mig. Fy!
Är mållös. Kan inte ens uttrycka den sorg jag känner.
Kan inte ens uttrycka vad jag önskar denna flicka. Det finns inte ord... Aldrig känt mig såhär tom i hela mitt liv.
Ibland får jag en känsla. Ibland så känner jag saker som andra känner. Ibland får jag en tanke som ibland gör om jag funderar på om jag kan vara lite synsk. Jag vet folk som varit gravida innan de själv visste det, hemliga bröllop har jag kunnat förutspå, jag vet vad folk ska säga innan de öppnat munnen, ingen har någonsin lyckats överraska mig. Kanske beror det på att jag ser små mönster i förändrat beteende eller något.
Jag fick en sådan känsla när jag såg denna bild. Det vred om i magen på mig likt något jag aldrig varit med om relaterat till någon annan. En våg av hemlängtan trängde sig in i min själ. Likt den hemska hemlängtan jag hade hem till min mamma varje gång jag skulle sova över hos en kompis. Denna känslan satt i ända till högstadiet. Direkt jag såg denna bild kom denna känsla över mig. Hemlängtan. Panik. Vill ringa hem min mamma.
Jag mår ännu sämre nu. Tänk om denna känsla stämmer. Tänk om jag är lite synsk. Tänk om det var denna känsla Esmeralda hade. I så fall dör jag än mer inombords. Tårarna bränner bakom ögonlocken över den ångest och illamående min känsla av hemlängtan i magen ger mig. Fy!
Är mållös. Kan inte ens uttrycka den sorg jag känner.
Kan inte ens uttrycka vad jag önskar denna flicka. Det finns inte ord... Aldrig känt mig såhär tom i hela mitt liv.
Usch jag trodde inte att man hade mer tårar kvar efter dessa veckor men du bevisade det fel😭 Den här flickan alltså. Jag har aldrig känt mig såhär känslomässigt fäst vid en helt främmande människa förr. Hennes otroliga leende på bilderna, hur lycklig hon såg ut att vara. Jag önskar varje dag att jag kan springa och rädda henne och när jag inser att det är för sent blir jag helt tom.
Det finns föräldrar som gör misstag och kämpar för att få tillbaka sina barn. Men R och P var inte ens i närheten av klara och detta borde kammarrätten ha sett. Att dem dömer den här domen är inget annat än skandal och lilla E fick sätta livet till för att det aldrig ska hända igen. Sverige har blivit lite naivt och man daddar gärna människor som gör fel eller dumma saker har jag märkt. Det är lite konstigt och se den utvecklingen. Man får typ nästan inte tala om för någon att dem har gjort fel för då är kränker man den personen?
Och trots att det förhoppningsvis kommer en ny lag för att ett annat barn aldrig ska behöva utstå detta så hjälper det inte alls
känslomässigt hos mig. Tankarna skriker typ varför just hon. Varför. Varför gjorde vuxna människor såhär så att hon dog.
. Får sån ångest när jag ser bilderna på henne från fosterfamiljen, vilken glädje hon sprudlar från sina ögon. Den glädjen ett barn ska känna.. Det vrider sig i min mage när jag ser den sista bilden med hennes ena syster från den familjen, på något sett ser man hennes rop på hjälp och bara där känns de som att hon har på känn vad som kommer hända, att det inte känns rätt. Kan verkligen inte sätta mig in in den rädslan Esmeralda måste känt från när M & L åkte från henne och sedan inse att hon aldrig mer kommer få träffa bland annat hennes systrar igen eller M & L. Aldrig någonsin har något som detta tagit så hårt på mig och gråter i princip varje dag för att vi hade kunnat rädda henne men var för fega för att ingripa. Vi svek henne och vill inte ens veta hur hon måste känt innan hon dog.. Fy helvete säger jag bara.. Trots att man aldrig fick träffa henne så känner jag sån kärlek för Esmeralda, kan bara tänka mig hur enkel hon var att älska.